Ga naar inhoud
GENEGEERD

inenting


Mrsjones

Aanbevolen berichten

zijn jullie up to date met inenting,dacht vanochtend er aan en heb gelijk een afspraak gemakt met de ggd, een dktp booster voor iedereen in onze gezin en hepatite a voor de kinderen,de volwassen hebben dat al. ik ben ook van plan mijn kinderen te laten inenten tegen turbeculose kan in frankrijk, gewoon kopen bij de apoteek en sub cutanee inzetten.

ik dach ook kunnen een ehbo voor no back up situatie,ik zo een cursus fijn vinden maar nu is vooral leren stabilliseren en bellen met 911. niet echt handig bij shtf situatie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
kopen de spuit, dan wil ik wel alvast op jou oefenen, tetanus is volgens mij intra muscullair, lekker pijnelijk dus.

 

lekker pijnlijk, een tetanus spuit stelt geen ruk voor, heb m vorig jaar nog gehad

 

ennuh 911 bellen? daar hebben we zoiezo niks aan ;)

 

NL en BE is het 112 en DE is het 110

Link naar reactie
Delen op andere sites

lekker pijnlijk, een tetanus spuit stelt geen ruk voor, heb m vorig jaar nog gehad

 

ennuh 911 bellen? daar hebben we zoiezo niks aan ;)

 

NL en BE is het 112 en DE is het 110

wel als ik hem geef, nog nooit gedaan namelijk. en 911 werk in nl ,volgens mij is het in heel europa zo, misschien omdat zo veel mensen daar aan geween zijn. maar wat ik schrijf was dat je er juist niks aan had bij shtf.

ik ga bellen met de zeil bond misschien hebben zij een betere ehbo. als mensen round the world zeilen hebben zij dit soort info ook nodig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nog nooit een tetanusprik gehad. Ben opgegroeid tussen de roestige spijkers, met flinke wonden etc. Ik denk dat ik wel immuun ben. Net zoals mijn kinderen, en trouwens ook de rest van de familie. Ik denk altijd zo: ze hadden het vroeger niet nodig, dus ik heb het nu ook niet nodig.

 

Wel denk ik dat mensen die in een bijna steriele omgeving opgegroeid zijn, deze dingen wel nodig hebben. Ik ben ervan overtuigd dat de mensen tegenwoordig zo steriel leven, met angst voor elke bacterie, dat ze dus ook geen antistoffen hebben. Ik heb, toen ik mijn eerste kind kreeg, allerlei boekjes etc. zitten lezen (eerste-kind-syndroom) maar mijn conclusie daaruit was dat je je kind het beste direct na de geboorten in een glazen kistje moet stoppen en er niet meer uithalen tot 18 jaar later. Ik heb toen alles maar weggegooid. Als een rauwe biefstuk voor mij goed genoeg was toen ik tandjes begon te krijgen, is het dat voor mijn kinderen ook. En door de modder rollen is goed voor de huid. Op blote voeten lopen zorgt voor eelt en als je kind het koud heeft dan hoor je dat wel. Flesjes met Nutrilon etc. zijn na 4 maanden niet meer nodig (daarvoor ook niet als je borstvoeding geeft wat ik - tenzij het echt niet kan - ook je plicht als moeder vind) Bekertjes etc. hoeven niet steriel te zijn, en baby's worden alleen maar weerbaarder van af en toe op hun gezicht vallen.

 

Noem me middeleeuws, maar zo zijn de meeste mensen wel groot geworden. Die hele hysterische toestanden van tegenwoordig doen meer kwaad dan goed!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nog nooit een tetanusprik gehad. Ben opgegroeid tussen de roestige spijkers, met flinke wonden etc. Ik denk dat ik wel immuun ben. Net zoals mijn kinderen, en trouwens ook de rest van de familie. Ik denk altijd zo: ze hadden het vroeger niet nodig, dus ik heb het nu ook niet nodig.

 

Wel denk ik dat mensen die in een bijna steriele omgeving opgegroeid zijn, deze dingen wel nodig hebben. Ik ben ervan overtuigd dat de mensen tegenwoordig zo steriel leven, met angst voor elke bacterie, dat ze dus ook geen antistoffen hebben. Ik heb, toen ik mijn eerste kind kreeg, allerlei boekjes etc. zitten lezen (eerste-kind-syndroom) maar mijn conclusie daaruit was dat je je kind het beste direct na de geboorten in een glazen kistje moet stoppen en er niet meer uithalen tot 18 jaar later. Ik heb toen alles maar weggegooid. Als een rauwe biefstuk voor mij goed genoeg was toen ik tandjes begon te krijgen, is het dat voor mijn kinderen ook. En door de modder rollen is goed voor de huid. Op blote voeten lopen zorgt voor eelt en als je kind het koud heeft dan hoor je dat wel. Flesjes met Nutrilon etc. zijn na 4 maanden niet meer nodig (daarvoor ook niet als je borstvoeding geeft wat ik - tenzij het echt niet kan - ook je plicht als moeder vind) Bekertjes etc. hoeven niet steriel te zijn, en baby's worden alleen maar weerbaarder van af en toe op hun gezicht vallen.

 

Noem me middeleeuws, maar zo zijn de meeste mensen wel groot geworden. Die hele hysterische toestanden van tegenwoordig doen meer kwaad dan goed!

 

helemaal mee eens, wij hebben onze dochter enkel DTP vaccinatie gegeven. De rest zijn echt luxe ziektes, vervelend voor kind + ouders maar geen ramp (tenzij je ze na +/- 16 jarige leeftijd krijgt dan is er nog wat gezeik met onvruchtbaarheid......)

 

Als iemand nog rode hond / bof / mazelen in de aanbiedeing heeft dan mag je hier komen spelen :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

precies, kinderen worden ingeent tegen echt vanalles!!

het is juist goed om af en toe flink ziek te zijn. (echt dodelijke dingen daargelaten natuurlijk!) Ik weet nog toen we allemaal moesten gaan voor die mexicaanse griep! mijn zoontje was toen jonger dan 6 maanden, en ik ben toen zo stom geweest om die prik te halen voor mezelf. (na dreigementen met kinderbescherming en noem het maar op...) nou twee dagen later had ik mexicaanse griep. kun je nagaan... ik kreeg die griep juist van die spuit omdat ik nooit spuiten heb gehad. Ik loop nog rond, en mijn kinderen ook nog. Dus zo verschrikkelijk dodelijk was het dus toch niet!!!

gewoon af en toe lekker ziek zijn, met een vers kippensoepje onder een dikke deken op de bank en je kunt er weer een tijdje tegenaan. veel gezonder dan jezelf overal voor inenten.

Trouwens, wie gaat je komen inenten tijdens een langdurige SHTF?? Juist ja, dan kun je maar beter een natuurlijk verdedigingsmechanisme opbouwen...

 

toevoeging:

 

Ik heb drie maanden geleden waterpokken gehad. kreeg het van een van mijn kinderen. nou ik was flink ziek, maar nog steeds niet dood dus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

(echt dodelijke dingen daargelaten natuurlijk!)

 

 

cholera prik etc. hebben mijn kinderen dus wel gehad, en ik hoop dat dat ook zo mag blijven, maar ik zie niet het nut in van al die onnodige prikken. Zoals ik al zei, echt dodelijke dingen vind ik wel prettig dat we tegenwoordig voor kunnen beschermen.

 

En inderdaad, diarree is in sommige landen dodelijk, vanwege voedselen watertekort en te weinig medische kennis (een zoutoplossing bij diarree is levensreddend)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Over die EHBO cursus; ik heb vanavond mijn 3e les :)

Wel een beetje veel paniekerige huisvrouwen, maar verder erg leuk om het een en ander te oefenen! :)

 

Haha. Bij mij ook, vooral ook veel oudere mensen die er geen kaas van gegeten hebben :D

Maar injecties toedienen moet ik denk ik van mijn vriendin of schoonzusje leren.. die hebben er verstand van ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Onze oudste heeft toen hij 3 jaar was zijn eerste prik gehad dtkp met na een maand een herhaling. De jongste krijgt ze ook pas als hij 3 is. Er zijn net zoveel voor als nadelen aan enten. Daarbij heeft het vooral met angst te maken. Ik geloof dat je na ziek zijn beter wordt. Beter in de zin van meer goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...