Pagina 1 van de 5 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 42

Onderwerp: Amoxicillin

Survivor
    Ingeschreven
    Sep 2012

Amoxicillin

Ik zag dit antibioticum op diverse YouTube filmpjes genoemd en het is hier te koop:

http://www.eurodrugstore.eu/antibiot...llin__381.html

Is dit aan te raden om te kopen en heeft een van onze medisch onderlegden op het forum hier iets over te zeggen (toepassing, dosis) ?

Senior Prepper
    Ingeschreven
    Sep 2012
    Dit antibioticum heb ik mijn dochter eens gegeven toen ze 4 was.
    Ze had in de wei gespeeld, en na een paar dagen kreeg ze ineens last van hoofdpijn. Ik ging kijken, bleek dat er een gigantische teek op haar hoofdje zat. Ik heb de teek weggehaald, maar de wond zag er echt verschrikkelijk uit, wit, rood, dik, pus, noem maar op, duidelijk ontstoken. Ik heb haar toen 3 weken lang een kuur met Amoxicilline gegeven, want ze kreeg er ook nog koorts bij! Dat is een alarmsignaal, koorts na een tekenbeet wijst op de ziekte van Lyme. En die wil je dus NIET hebben. De dosering die ik haar had gegeven weet ik niet meer precies, maar dat staat op de verpakking. gaat per kg lichaamsgewicht.
    Heel verstandig om in huis te hebben. Ik zou het mezelf nooit vergeven als mijn kind overlijdt of levenslang gehandicapt raakt door iets wat zo makkelijk voorkomen kan worden.
    Ik heb zelf een hekel aan medicatie, zeker antibiotica (ik vind dat het veel te vaak onnodig wordt voorgeschreven, wat zorgt voor resistentie als je het nodig hebt) maar met Lyme zal ik nooit risico's nemen. Als je een teek hebt, en deze meer dan 24 uur op je heeft gezeten, doe dan een kuur. De gevolgen van een besmetting met Lyme merk je pas als het te laat is. En zorg altijd dat je jezelf, je partner, je kinderen,... controleert op teken. Elke avond voor het slapen gaan doen wij dit standaard.

Survivor
    Ingeschreven
    Jul 2012
    Hier heb ik ook wel belangstelling voor, wie weet hier wat meer en over de houdbaarheid er van?

Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Mar 2012
    Ik zou 3x nadenken om bij die online zaak wat te kopen.....nee 5x.......
    Heb niet het idee dat dit een betrouwbare website is.

In overleg met hogere entiteiten
    Ingeschreven
    Apr 2012
    zeg, verwachten jullie een pasklaar antwoord of kunnen jullie ook gewoon lezen? deze vraag is al gepasseerd en kun je ook nog eerst even nalezen in farmacotherapeutisch kompas, google maar eens.
    keyserpreppersuze@gmail.com

Diehard Prepper
    Ingeschreven
    Jul 2012
    Ikzelf zou nooit geen antibiotica kopen bij deze site's. Ik vindt ze totaal niet betrouwbaar!
    Daarnaast vraag ik me af of je er goed aan doet omdat je niet weet wat je slikt en waarvoor!
    Naast de werking van het antibioticum kent het ook vele bijwerkingen en wisselwerkingen met andere medicijnen en als je daar niets vanaf weet loop je volgens mij een behoorlijk risico!!!!

Amoxicilline behoort tot de groep geneesmiddelen die penicilline-antibiotica worden genoemd. Penicilline-antibiotica werken tegen infecties met bacteriŽn.

Artsen schrijven het voor bij veel soorten infecties met bacteriŽn zoals:
    -luchtweginfecties ( longontsteking, acute bronchitis, middenoorontsteking, bijholteontsteking)
    -huidinfecties
    -blaasontsteking
    -Chlamydia
    -ziekte van Lyme
    -maag- of darmzweer
    -hersenvliesontsteking.

Amoxicilline is een verschillende vormen te krijgen, hoe in te nemen zie hieronder:
    -Capsules
    =innemen met een half glas water of andere drank.
    -Oplostabletten (‘solutab' of ‘dispers')
    =laat de tablet uiteen vallen in water, roer even en drink dan op. Spoel het glas daarna na met een beetje water en drink dat ook op.
    -Drank
    =schud de fles voor gebruik. Meet de juiste hoeveelheid af met het maatbekertje of de lepel en drink dat op.
    Spoel het maatbekertje of de lepel na met wat water en drink dat ook op.
    Druppels
    =schud de fles voor gebruik. Dien de druppels met bijgevoegde pipet in de mond toe. Of druppel ze op een lepel en dien dat toe.

Normaal gesproken duurt een kuur vijf tot tien dagen, maar dat hangt dus af van de ernst en de aard van de infectie
    De dosis moet je zo goed mogelijk verdelen over 24 uur.Zo zorgt je voor een constante hoeveelheid werkzame stof in het lichaam en dat is nodig voor een optimaal resultaat.

Daarnaast kun je Amoxicilline met clavulaanzuur krijgen op recept!
    Deze word gegeven als er bacteriŽn aanwezig zijn die amoxicilline afbreken en het zijn werking niet meer kan doen. Clavulaanzuur gaat dit tegen en verbetert zo het effect van amoxicilline.

Bijwerkingen:
    -Maag- en darmklachten, zoals buikpijn, misselijkheid, braken, winderigheid en ernsige diarree.
    -Schimmel- of gistinfecties van de slijmvliezen, zoals mond of vagina.
    -Duizeligheid en hoofdpijn.
    -Huiduitslag.
    -Allergische DODELIJKEreakties!!

Nogmaals weet waar je aan begint!
    Ik vindt het niet verstandig dat je zomaar naar een kuur grijpt als je er geen kaas van hebt gegeten.

Alles heeft een risico!!!
    Iedereen moet zelf weten wat hij/zij beslist maar goed inlezen in de materie, overleggen met je huisarts kan volgens mij geen kwaad.
    Laatst gewijzigd door J.I. nurse; 26-09-12 om 09:56.
    Mensen die gezond zijn willen 1001 dingen,mensen die ziek zijn willen maar 1 ding

De een zijn bloed is de ander zijn spoed!

Als blikken konden doden hadden ze er geen erwten in gedaan

Senior Prepper
    Ingeschreven
    Sep 2012
    je hebt gelijk. Gewoon maar iets doen zonder voldoende kennis is niet slim. Ik was een beetje kort door de bocht. Mijn man, om maar een voorbeeld te noemen, is allergisch voor penicilline. Ik ben blij dat ik daar niet achter hoefde te komen na SHTF en ik had hem een kuurtje tegen lyme gegeven...
    Altijd goed weten waar je allergisch voor bent en de leden van je gezin, en inderdaad, neem niets waarvan je niet voldoende weet.
    Dank je [MENTION=410]J.I. nurse[/MENTION]

Adventurer
    Ingeschreven
    Sep 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door j.i. Nurse Bekijk Berichten
    ikzelf zou nooit geen antibiotica kopen bij deze site's. Ik vindt ze totaal niet betrouwbaar!
    Daarnaast vraag ik me af of je er goed aan doet omdat je niet weet wat je slikt en waarvoor!
    Naast de werking van het antibioticum kent het ook vele bijwerkingen en wisselwerkingen met andere medicijnen en als je daar niets vanaf weet loop je volgens mij een behoorlijk risico!!!!

Amoxicilline behoort tot de groep geneesmiddelen die penicilline-antibiotica worden genoemd. Penicilline-antibiotica werken tegen infecties met bacteriŽn.

Artsen schrijven het voor bij veel soorten infecties met bacteriŽn zoals:
    -luchtweginfecties ( longontsteking, acute bronchitis, middenoorontsteking, bijholteontsteking)
    -huidinfecties
    -blaasontsteking
    -chlamydia
    -ziekte van lyme
    -maag- of darmzweer
    -hersenvliesontsteking.

Amoxicilline is een verschillende vormen te krijgen, hoe in te nemen zie hieronder:
    -capsules
    =innemen met een half glas water of andere drank.
    -oplostabletten (Ďsolutab' of Ďdispers')
    =laat de tablet uiteen vallen in water, roer even en drink dan op. Spoel het glas daarna na met een beetje water en drink dat ook op.
    -drank
    =schud de fles voor gebruik. Meet de juiste hoeveelheid af met het maatbekertje of de lepel en drink dat op.
    Spoel het maatbekertje of de lepel na met wat water en drink dat ook op.
    Druppels
    =schud de fles voor gebruik. Dien de druppels met bijgevoegde pipet in de mond toe. Of druppel ze op een lepel en dien dat toe.

Normaal gesproken duurt een kuur vijf tot tien dagen, maar dat hangt dus af van de ernst en de aard van de infectie
    de dosis moet je zo goed mogelijk verdelen over 24 uur.zo zorgt je voor een constante hoeveelheid werkzame stof in het lichaam en dat is nodig voor een optimaal resultaat.

Daarnaast kun je amoxicilline met clavulaanzuur krijgen op recept!
    Deze word gegeven als er bacteriŽn aanwezig zijn die amoxicilline afbreken en het zijn werking niet meer kan doen. Clavulaanzuur gaat dit tegen en verbetert zo het effect van amoxicilline.

Bijwerkingen:
    -maag- en darmklachten, zoals buikpijn, misselijkheid, braken, winderigheid en ernsige diarree.
    -schimmel- of gistinfecties van de slijmvliezen, zoals mond of vagina.
    -duizeligheid en hoofdpijn.
    -huiduitslag.
    -allergische dodelijkereakties!!

Nogmaals weet waar je aan begint!
    Ik vindt het niet verstandig dat je zomaar naar een kuur grijpt als je er geen kaas van hebt gegeten.

Alles heeft een risico!!!
    Iedereen moet zelf weten wat hij/zij beslist maar goed inlezen in de materie, overleggen met je huisarts kan volgens mij geen kwaad.

omfg

niet zelf gaan doktertje spelen met antibiotica
    het is onverantwoord

denk aan ressitentie problemen en de velen bacteriele infecties die juist na antibiotica dodelijk kunnen worden.

als jij een gram positieve bacterie inf. hebt werkt die niet tot nauwelijks

heb jij een gram negatieve e.coli met endotoxine of welke bacterie met endotoxine
    dan ben je zwaar suicidaal als je dit inneemt

vb S.aureus (gram + kok ) bekent van de MRSA als je dan juist amoxicilline bij gooit is die resitent
    dat is heel leuk want hij werkt alleen bij vancomycine want dat is zwaarder

maar gewoon er van afblijven want stel je hebt een infectie met een random bacterie met endotoxine dan vermoord je je zelf er mee.

ga altijd naar een dokter

*op deze waarschuwingen gelden de regels van gezondverstand
    ik ben micro bioloog antibiotica resistentie is mijn paradepaardje

dus niet beter gaan weten anders mag je me boeken gaan lenen *
    Laatst gewijzigd door timo716; 26-09-12 om 10:33.

Diehard Prepper
    Ingeschreven
    Jul 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door timo716 Bekijk Berichten
    dus niet beter gaan weten anders mag je me boeken gaan lenen *
    [MENTION=758]timo716[/MENTION]
    Grappig dat je juist mij QUOTE, terwijl ik juist zeg dat mensen niet zelf moeten dokteren!
    En waar denk je dat ik mijn diploma's vandaan gehaald heb, bij een pakje dreft????

Wat als de mensen daadwerkelijk in een SHTF zitten, ga jij ze dan helpen?
    Ik geef enkel informatie in begrijpbare taal en het advies om met de huisarts te praten over de mogelijkheden. wat is hier mis mee
    Mensen die gezond zijn willen 1001 dingen,mensen die ziek zijn willen maar 1 ding

De een zijn bloed is de ander zijn spoed!

Als blikken konden doden hadden ze er geen erwten in gedaan

Forum Rechten