Ga naar inhoud
GENEGEERD

Kelder gevonden


Gast jolanda

Aanbevolen berichten

Nou ...............wij zijn zo ver dat onze kelder gaan opknappen :rolleyes:

 

De voorraad kasten zitten vol en wij man lief en ik zijn NIET overtuigd dat de voorraad voldoende zal zijn *wij hebben het gevoel wij lopen achter ons idee *voorraad * er achter aan

Nou hebben wij ook nog een lege kelder likje verf aan muur vochtwerend en dan wat planken aan muur maken

Dat wordt oktober opdracht

 

Maar hebben jullie ook dat gevoel *wat is genoeg ?*

 

Groet Jolanda

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Hoi Jolanda,

Ik kan me het gevoel heel goed voorstellen.

We hebben een leuke voorraad, maar als ik de zaken bekijk wordt ik toch nog onrustig: het is nooit genoeg!

Manlief en ik beschikken beide over een grote familie, we hebben kinderen en als ik bekijk wat die allemaal kunnen eten, dan moet er flink gewerkt, geweckt en gekocht worden om die monden te voeden.

 

Is je werk ooit ten einde? Nee ik denk het niet.

Maar hou het wel realistisch: rouleer wat je hebt, koop wat je eet en verspil niets.

(Maar als ik jou posts zo lees, ben ik daar absoluut niet bang voor. Je bent al super bezig en kunt op die manier gerust verder bouwen!)

Link naar reactie
Delen op andere sites

In nederland lijkt me 3 maanden genoeg, hiermee kan je een supply chain probleem opvangen, we zijn een rijk land en domineren met onze bondgenoten vooralsnog de wereld militair. (Maar met meer heb je meer mogelijkheden.)

 

Nederland is een rijk land ?

 

Wakker worden wij lenen 90 miljoen per dag ,de schatkist is leeg

 

Agentia 3 maanden geen banken .................winkels leeg na 10 maanden was er nog niks

 

zoek maar eens op 10 jaar naar default agentia bij VPRO

 

Groet jolanda

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja die documentaire heb ik gezien. Wij zijn geen Argentinie, en zelfs in Argentinie was er in die 10 maanden wat te eten.

Maar ik ben het met je eens het kan erger mis gaan, maar ik zie het hier niet compleet uit elkaar vallen, met 1/10e van onze welvaart zouden we nog niet (allemaal) verhongeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja die documentaire heb ik gezien. Wij zijn geen Argentinie, en zelfs in Argentinie was er in die 10 maanden wat te eten.

Maar ik ben het met je eens het kan erger mis gaan, maar ik zie het hier niet compleet uit elkaar vallen, met 1/10e van onze welvaart zouden we nog niet (allemaal) verhongeren.

 

Wij gaan hier dingen meemaken *armoe* die wij in 2030 nog niet kunnen bevatten

 

Het is nu 1930 en welvaart is er eigenlijk niet geweest

 

ken je geschiedenis wat het onderwijs niet meer geeft

zoek eens op ESM

 

Maar rijk dat woord nooit meer noemen in verband Nederland BV

 

De grootse leugen ooit rijk

groet jolanda

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jolanda heeft gelijk, lees tussen de regels en probeer zelf eens wat uit te zoeken.

Onze groei en luxe is kompleet gebaseerd op het maken van schulden en creeren van geld.

Nog niet zo erg als in bv. Amerika maar zeker niet onderhoudbaar.

Daarnaast zijn wij handelaars, in een echte crisis zal juist die handel een enorme opdonder krijgen en zal dus ook Nederland hard getroffen worden.

 

We hebben heel lang te veel geld gespendeerd dat moet terug betaald worden, of heel lang veel slechter, of wat korter extreen slecht.

 

Maar hoe dan ook het wordt heel onplezierig.

 

Grt

Kans

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou ...............wij zijn zo ver dat onze kelder gaan opknappen :rolleyes:

 

De voorraad kasten zitten vol en wij man lief en ik zijn NIET overtuigd dat de voorraad voldoende zal zijn *wij hebben het gevoel wij lopen achter ons idee *voorraad * er achter aan

Nou hebben wij ook nog een lege kelder likje verf aan muur vochtwerend en dan wat planken aan muur maken

Dat wordt oktober opdracht

 

Maar hebben jullie ook dat gevoel *wat is genoeg ?*

 

Groet Jolanda

 

ik ken het gevoel, ik begon een paar maanden terug met een voorraadhok, inmiddels ben ik mijn rommelkamer aan het opknappen om er een voorraadkamer van te maken, het is alleen behoorlijk wat werk, vooral om goede voorraadkasten te vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik ken het gevoel, ik begon een paar maanden terug met een voorraadhok, inmiddels ben ik mijn rommelkamer aan het opknappen om er een voorraadkamer van te maken, het is alleen behoorlijk wat werk, vooral om goede voorraadkasten te vinden.

Soms kun je bij de Gamma van die kunststof kasten kopen voor in de schuur of buiten. Deze zijn sterk licht, redelijk goedkoop en afsluitbaar. Doordat het kunststof is, ook nog eens minder makkelijk door knagers te belagen. Ze zijn niet mooi, wel functioneel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jolanda heeft gelijk, lees tussen de regels en probeer zelf eens wat uit te zoeken.

Onze groei en luxe is kompleet gebaseerd op het maken van schulden en creeren van geld.

 

Ik ben volledig op de hoogte. Mijn inschatting is echter dat het hier in nederland nog wel een tijdje los zal lopen voor wat betreft totale ineenstorting, Ik verwacht dat we een periode van 10 jaar recessie en depressie in gaan, Ik denk dat Nederland vrij lang op bijvoorbeeld het niveau wat Griekenland nu heeft kan blijven. Dit is het niveau waarop meer zwakken afsterven, maar waar er nog steeds brood op de plank is. Rijkdom is relatief, "wij" zijn als staat in het hart van het bankiers slaven rijk meer schuldeiser dan schuldenaar, als het hier slecht gaat gaat het in onze slachtoffer landen NOG slechter.

 

Mocht de oude kapitalistische werkelijke macht echt de grip verliezen (black swan), all bets are off. Maar het is een kwestie van waarschijnlijkheid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Soms kun je bij de Gamma van die kunststof kasten kopen voor in de schuur of buiten. Deze zijn sterk licht, redelijk goedkoop en afsluitbaar. Doordat het kunststof is, ook nog eens minder makkelijk door knagers te belagen. Ze zijn niet mooi, wel functioneel

 

ik heb ze gezien, maar ik vond ze niet echt stevig. tevens moet de kast(en) totaal minimaal aan deze maten voldoen: h1.83xb1.20xd0.60. dit is omdat de oude kasten een niet afgewerkt muur hebben achtergelaten en een gat in de vloer. De woningbouw weigert het aan te smeren, omdat ik diegene was die de oude kasten van 50 jaar oud er weg heb gehaald. dus ik heb kasten nodig die op dezelfde plaats passen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@jolanda,

 

Ik ben en blijf benieuwd wat jij nog allemaal gaat 'vinden' :rolleyes:

Geweldig....

 

Ook ik heb dat gevoel, wanneer is het genoeg tja als het fout gaat is het nooit genoeg.

Als je beseft dat we anders moeten gaan leven is een heleboel mischien wel teveel?

Zouden we nu niet veel meer moeten investeren in een samenleving/samenwerking ipv individueel wat bij elkaar schrapen?

 

Heel bot gezegd is preppen vaak een egoistische aangelegenheid.

Ike ike ike en de rest mag/moet maar zo snel mogelijk omvallen zodat we daarna 'verder' kunnen ?

 

Ik weet dat jij er anders inzit, maar dat vind ik ook 'eng' !

Hoeveel mensen kun je onderhouden, hoe stop je bij dat aantal ? Wat doe je met de 10e de 100e die van jou eden hoort een langs komt?

 

Het is gods onmogelijk om het perfect te doen, maar zo goed mogelijk kan ik best mee leven.......

(en hopelijk overleven)

 

Grt

Kans

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben volledig op de hoogte. Mijn inschatting is echter dat het hier in nederland nog wel een tijdje los zal lopen voor wat betreft totale ineenstorting, Ik verwacht dat we een periode van 10 jaar recessie en depressie in gaan, Ik denk dat Nederland vrij lang op bijvoorbeeld het niveau wat Griekenland nu heeft kan blijven. Dit is het niveau waarop meer zwakken afsterven, maar waar er nog steeds brood op de plank is. Rijkdom is relatief, "wij" zijn als staat in het hart van het bankiers slaven rijk meer schuldeiser dan schuldenaar, als het hier slecht gaat gaat het in onze slachtoffer landen NOG slechter.

 

Mocht de oude kapitalistische werkelijke macht echt de grip verliezen (black swan), all bets are off. Maar het is een kwestie van waarschijnlijkheid.

 

oliecrisis 1973

1980 algehele crisis

1990 privatisering uit verkoop Nederland BV

 

10 jaar NOP Niks ................ Nederland BV is al 40 jaar in crisis en de burger levert al 40 jaar zijn geld in en de laste 10 jaar ook zijn vrijheid en privés

 

Wij staan gelijk aan jaren 30 en de voor uitzichten zijn niet mooi en die roze bril Zilver moet af :mad:

 

Groet Jolanda

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb ze gezien, maar ik vond ze niet echt stevig. tevens moet de kast(en) totaal minimaal aan deze maten voldoen: h1.83xb1.20xd0.60. dit is omdat de oude kasten een niet afgewerkt muur hebben achtergelaten en een gat in de vloer. De woningbouw weigert het aan te smeren, omdat ik diegene was die de oude kasten van 50 jaar oud er weg heb gehaald. dus ik heb kasten nodig die op dezelfde plaats passen.

 

Zelf in elkaar timmeren? Of van die stellingkasten, die van mij zijn ongeveer 180hx120bx45d (bouwmarkt).

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Kans

 

Jouw opmerking is me uit het hart gegrepen.

We gaan zo snel onze blik vernauwen, onze eigen zaakjes goed op orde brengen en de rest van de wereld buitensluiten.

Maar ik geloof gewoon niet dat het zo werkt.

 

En al zou het mij lukken om de ellende van de mensen om mij heen van me af te schudden en mijn eigen voorraad alleen te gebruiken voor mijn eigen gezin, ik vraag me af of mijn kinderen dat zouden trekken. Dat het gezin van hun vader dan ondertussen wel verhongert. Of hun vrienden. Volgens mij zitten die nog zo vol met gezonde menselijke solidariteit dat ze in opstand zouden komen. Al was het maar omdat ze de consequentie niet helemaal overzien (of willen overzien). Die zouden denk ik pleiten voor 'we delen wat we hebben, en als we daarna met z'n allen doodgaan, dan is dat maar zo'.

En, eerlijk gezegd, ik heb het hart niet om ze die mentaliteit uit hun systeem te praten.

 

Vandaar ook dat ik zo geintrigeerd ben door dat verschil tussen Argentinie en Cuba. De kille werkelijkheid die uit het boek van Ferfal spreekt en de warmte die je ervaart uit de permacultuurdocu over Cuba. Zal best allebei gekleurd zijn maar toch.

 

Zelfs dichtbij huis is het verschil groot. Als ik van een Marokkaanse vrouw in mijn omgeving hoor op welke manier zij elkaar opvangen en steunen, dat is voor de gemiddelde Randstadbewoner totaal ondenkbaar. En dat staat totaal los van alle moeilijke discussies over religie, criminaliteit en integratie. Moet zeggen dat ik met haar verhalen zelfs wel begrijp dat ze dichtbij hun eigen cultuur blijven, ook al is daar ook van alles mis.

 

Voor een wildvreemde Marokkaanse vrouw zonder familie, die met terminale kanker in het ziekenhuis ligt, zetten ze een soort opvangsysteem op. Een groep vrouwen zorgt dat er voortdurend bezoek is in het ziekenhuis. Ze zamelen geld in om een broer uit Marokko te kunnen laten overkomen (dus voor een wildvreemde broer van een wildvreemde vrouw). Omdat ze haar niet willen overleveren aan het ziekenhuiseten, lopen ze de Marokkaanse winkels binnen - 'ik heb wat nodig voor iemand die in het ziekenhuis ligt' - 'ok, pak maar wat je nodig hebt'. Nogmaals ik ga het niet idealiseren, maar als ik dat hoor springen de tranen me zowat in de ogen. Kennen wij dat hier uberhaupt? Was dat hier wel in de jaren 50, toen de kerk alles nog in ferme greep hield? Misschien op het platteland?

 

Is dat niet de essentie van leven? Dat samenleven uiteindelijk belangrijker is dan overleven?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Valt wel mee met mijn roze bril Jolanda :cool: dit is gewoon mijn inschatting op dit moment, maar ik pas hem aan aan de omstandigheden en prep hier ook voor. Ik heb verder geen hoge pet op van nederland, maar ik weet wel dat het hier cunts zijn die desnoods met smerig spel boven zullen proberen te blijven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zelfs dichtbij huis is het verschil groot. Als ik van een Marokkaanse vrouw in mijn omgeving hoor op welke manier zij elkaar opvangen en steunen, dat is voor de gemiddelde Randstadbewoner totaal ondenkbaar. En dat staat totaal los van alle moeilijke discussies over religie, criminaliteit en integratie. Moet zeggen dat ik met haar verhalen zelfs wel begrijp dat ze dichtbij hun eigen cultuur blijven, ook al is daar ook van alles mis.

 

Voor een wildvreemde Marokkaanse vrouw zonder familie, die met terminale kanker in het ziekenhuis ligt, zetten ze een soort opvangsysteem op. Een groep vrouwen zorgt dat er voortdurend bezoek is in het ziekenhuis. Ze zamelen geld in om een broer uit Marokko te kunnen laten overkomen (dus voor een wildvreemde broer van een wildvreemde vrouw). Omdat ze haar niet willen overleveren aan het ziekenhuiseten, lopen ze de Marokkaanse winkels binnen - 'ik heb wat nodig voor iemand die in het ziekenhuis ligt' - 'ok, pak maar wat je nodig hebt'. Nogmaals ik ga het niet idealiseren, maar als ik dat hoor springen de tranen me zowat in de ogen. Kennen wij dat hier uberhaupt? Was dat hier wel in de jaren 50, toen de kerk alles nog in ferme greep hield? Misschien op het platteland?

 

Is dat niet de essentie van leven? Dat samenleven uiteindelijk belangrijker is dan overleven?

 

Ontroerend! Ik denk dat samenleven juist leven is, dat hoeft niet als 'hippies' maar de westerse maatschappij is volledige doorgeslagen de andere kant op....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fijn om gelijkgestemde te horen.

 

Ik geloof er geen drol van dat we indiviidueel iets kunnen bereiken, laat staan dat zouden willen.

Natuurlijk zijn er uitzonderingen, maar de meeste mensen willen gezelschap en wees eerlijk in je eentje overleven?

Wat houd dat in, zorgen dat je de volgende dag haalt ? Wat heeft dat voor nut, hoe blijft dat je motiveren voor 7 dagen, 30 dagen, 365 dagen?

 

Het is een makkelijke vlucht, iets op korte termijn dat haalbaar is en dus ook best een goede stap.

Maar daarna komt het echte werk...

 

Grt

Kans

Link naar reactie
Delen op andere sites

De stalen opslagkasten bij de bouwmarkten zijn vrij stevig (ik dacht 180kg per plank). Voor 25,- heb je er een.

 

Ik neem aan dat je stellingkasten bedoelt, daar heb ik er ook een stel van. Planken zijn spaanplaat van nog geen centimeter dik, ik betwijfel eerlijk gezegd of die langdurig 180kg houden: bij trok het spaanplaat een beetje krom bij 144kg. Neemt niet weg dat het ideale opbergruimte is (goedkoop, stevig, simpel opbouwen en afbreken). Paar 4x4 balken en wat gipsplaten en je spullen zijn redelijk goed verborgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Kans

 

Jouw opmerking is me uit het hart gegrepen.

We gaan zo snel onze blik vernauwen, onze eigen zaakjes goed op orde brengen en de rest van de wereld buitensluiten.

Maar ik geloof gewoon niet dat het zo werkt.

 

En al zou het mij lukken om de ellende van de mensen om mij heen van me af te schudden en mijn eigen voorraad alleen te gebruiken voor mijn eigen gezin, ik vraag me af of mijn kinderen dat zouden trekken. Dat het gezin van hun vader dan ondertussen wel verhongert. Of hun vrienden. Volgens mij zitten die nog zo vol met gezonde menselijke solidariteit dat ze in opstand zouden komen. Al was het maar omdat ze de consequentie niet helemaal overzien (of willen overzien). Die zouden denk ik pleiten voor 'we delen wat we hebben, en als we daarna met z'n allen doodgaan, dan is dat maar zo'.

En, eerlijk gezegd, ik heb het hart niet om ze die mentaliteit uit hun systeem te praten.

 

Vandaar ook dat ik zo geintrigeerd ben door dat verschil tussen Argentinie en Cuba. De kille werkelijkheid die uit het boek van Ferfal spreekt en de warmte die je ervaart uit de permacultuurdocu over Cuba. Zal best allebei gekleurd zijn maar toch.

 

Zelfs dichtbij huis is het verschil groot. Als ik van een Marokkaanse vrouw in mijn omgeving hoor op welke manier zij elkaar opvangen en steunen, dat is voor de gemiddelde Randstadbewoner totaal ondenkbaar. En dat staat totaal los van alle moeilijke discussies over religie, criminaliteit en integratie. Moet zeggen dat ik met haar verhalen zelfs wel begrijp dat ze dichtbij hun eigen cultuur blijven, ook al is daar ook van alles mis.

 

Voor een wildvreemde Marokkaanse vrouw zonder familie, die met terminale kanker in het ziekenhuis ligt, zetten ze een soort opvangsysteem op. Een groep vrouwen zorgt dat er voortdurend bezoek is in het ziekenhuis. Ze zamelen geld in om een broer uit Marokko te kunnen laten overkomen (dus voor een wildvreemde broer van een wildvreemde vrouw). Omdat ze haar niet willen overleveren aan het ziekenhuiseten, lopen ze de Marokkaanse winkels binnen - 'ik heb wat nodig voor iemand die in het ziekenhuis ligt' - 'ok, pak maar wat je nodig hebt'. Nogmaals ik ga het niet idealiseren, maar als ik dat hoor springen de tranen me zowat in de ogen. Kennen wij dat hier uberhaupt? Was dat hier wel in de jaren 50, toen de kerk alles nog in ferme greep hield? Misschien op het platteland?

 

Is dat niet de essentie van leven? Dat samenleven uiteindelijk belangrijker is dan overleven?

 

Dank voor het delen van dit ontroerende verhaal!

Ik heb door mijn werk veel te maken met allochtonen en hoe vaak zij niet iets lekkers voor me meenemen, zomaar. Dat doen Nederlanders niet. Wij Nederlanders zijn individualistisch tov collectivistisch, en toch zou ik dierbaren binnen laten bij shtf, om er samen voor te gaan, want ook ik geloof dat we elkaar nodig hebben om tig redenen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo allemaal,

 

Ik ben een fotografie student aan de Koninklijke Academie voor Beeldende Kunst in Den Haag.

Ik ben voor een reportage aan het onderzoeken hoe mensen onafhankelijk kunnen zijn van de economie in Nederland. Ik ben al een tijdje erg geinteresseerd in mensen die zichzelf voorbereiden voor een eventuele crisis d.m.v het aanschaffen van voorraden en dergelijke. Zo kwam ik ook op jullie site terecht, en ik vond dat gelijk heel indrukwekkend! Ik zou hier graag veel meer over te weten willen komen. Ik ben dus op zoek naar mensen die zichzelf voorbereiden op evt. rampen, economische crisis etc. Kan iemand mij op weg helpen?

 

Met vriendelijke groet,

 

S. de Boer

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...