Ga naar inhoud
GENEGEERD

Bug Out Bag scenario


tim!

Aanbevolen berichten

ik ben zelf een bug out bag in elkaar aan het knutselen en ik amuseer me hier wel mee maar ik zat zo te kijken wat mensen er allemaal in stoppen en soms snap ik niet in wat voor situatie ik een bug out bag zou gebruiken, ik zit net boven het zee niveau en als het zou overstromen zou ik mijn huis als haven kunnen gebruiken, als er oorlog is dan heb je meer aan een BOL in een ander land en ik zou nou niet echt verder kunnen bedenken waarvoor je je BOB nodig zou hebben behalve als jou gebied wordt geëvacueerd maar hier bij zou je toch niet een volle bob nodig hebben met tarps survival kits en noem het maar op, misschien dat iemand me even de ogen kan openen van wat er allemaal kan gebeuren?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
ik ben zelf een bug out bag in elkaar aan het knutselen en ik amuseer me hier wel mee maar ik zat zo te kijken wat mensen er allemaal in stoppen en soms snap ik niet in wat voor situatie ik een bug out bag zou gebruiken, ik zit net boven het zee niveau en als het zou overstromen zou ik mijn huis als haven kunnen gebruiken, als er oorlog is dan heb je meer aan een BOL in een ander land en ik zou nou niet echt verder kunnen bedenken waarvoor je je BOB nodig zou hebben behalve als jou gebied wordt geëvacueerd maar hier bij zou je toch niet een volle bob nodig hebben met tarps survival kits en noem het maar op, misschien dat iemand me even de ogen kan openen van wat er allemaal kan gebeuren?

 

Stel jezelf deze vragen: je huis staat in de fik en je kunt maar 1 rugzak meenemen, wat neem je mee? En: er breekt oorlog uit en je moet vluchten, wat neem je mee?

 

Onthou dat niet kan verwachten dat iemand voor jou gaat zorgen, ook de overheid niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een BOB is simpelweg een 'last resort' welke je kan gebruiken als je thuishaven of Bug In 'compromised' is. Met andere woorden wanneer je niet meer in je eigen huis kan blijven. Dit kunnen verschillende scenario's zijn zoals:

 

- Overstroming (onder NAP)

- Regionale ramp (bv nuclear of chemisch waarbij je naar een BOL moet)

- WROL> als er bijvoorbeeld een situatie is zoals in Haren en er is grote kans dat je huis overgelopen wordt. (bij een kleine groep zou je nog weerstand kunnen bieden en gewoon thuisblijven)

- Als je al een BOL hebt is het de manier om de te overbruggen tijd/afstand door te komen.

- etc...

 

Je zult vast bij evacuatie inderdaad niet alles nodig zijn in je BOB maar aan de andere kant, wil jij er vanuit gaan dat je wordt geëvacueerd en vertrouwen op een ander? Het is een soort verzekering iets waar je op terug kunt vallen indien je er alleen voor komt te staan. Die kans acht ik zelf altijd groter dan dat ik er vanuit ga dat 'iemand' me wel zou komen helpen.

-

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...