Ga naar inhoud
GENEGEERD

Juridische zaken, wat je wel en niet wilt weten


12gauge

Aanbevolen berichten

Ik heb de wijsheid niet in pacht integendeel (Dank U Dick voor de uitspraak)

Daarom heb ik in het verleden een aantal dingen opgezocht met betrekking tot Juridische Zaken en het preppen.

 

Wet Wapens en Munitie;

deze circulaire komt ieder jaar wel of niet aangepast weer online, die zijn vanaf de begindatum (vermeld in de circulaire) van kracht.

 

 

https://zoek.officielebekendmakingen.nl/stcrt-2012-19854.html

 

Hierin staat alles wat je wil weten over alle wapens die je kan bedenken.

 

WWM (Wet Wapens en Munitie) voor dummy's

als het niet te krijgen is bij de in Nederland erkende wapenhandels, dan is het zeer waarschijnlijk illegaal.

 

Jagen en Jacht (dan wel stropen)

 

http://www.allesoverjagen.nl/

 

Er mag in Nederland alleen gejaagd worden met vuurwapens (hagel of kogel) niet met luchtbuksen, pijl en boog of noem het maar op (daar kom ik zo op terug).

Er mag alleen met een jachtakte (jachtvergunning) gejaagd worden, zonder valt onder stropen.

 

Vissen (binnenwater en op zee)

 

http://www.sportvisserijnederland.nl/sportvissers/vissen_doe_je_zo/

 

Dit is een 2ledig onderwerp;

 

Voor particulieren geld; vissen? altijd de vispas mee (deze is verplicht, in het gunstigste geval krijg je een boete voor vissen zonder pas willen ze lullig doen om een of andere reden kunnen ze er stropen van maken.

Het is voor particulieren altijd sportvissen, om welke reden je het ook doet, soms mag je vangst wel mee in andere gevallen niet.

Sportvissen doe je altijd met een hengel.

 

Bedrijven mogen daarintegen met de juiste vergunningen wel met netten en of fuiken vissen.

 

Stropen.

 

http://www.uwwet.nl/wetten-en-regelingen/strafrecht/wetboek-van-strafrecht/35-stelen-strafbaar-diefstal-stropen-verboden-straf.htm

 

Artikel 315Stroperij

 

1.Met gevangenisstraf van ten hoogste drie jaren of geldboete van de vierde categorie wordt gestraft:

1°. stroperij gepleegd met behulp van vaartuigen, wagens, trek- of lastdieren;

2°. stroperij gepleegd onder een of meer der in artikel 311, eerste lid, onder 2°-5°, vermelde omstandigheden.

 

2.Ontzetting van de in artikel 28, eerste lid, onder 1°, 2° en 4°, vermelde rechten kan worden uitgesproken.

 

Hier onder valt dus vissen met fuiken, konijnen vangen met strikken, en een duif van je goot afschieten met een luchtbuks.

 

Nu kan er over wetgeving een heleboel gezegd worden, sterker nog je kan hele forums erover volschrijven maar dat doe ik niet.

Het is iedere Nederlander verplicht om de wet te kennen en na te leven.

Onwetendheid is geen excuus voor vervolging.

 

Hierbij heb ik jullie een zeer beknopte aanzet gegeven om VERDER jezelf in te lezen in alle onderwerpen.

 

En een persoonlijke noot;

Dames en Heren, ik weet dat pre en post shtf verschillende dingen zijn.

zolang ons huidige bestand draait hebben we gewoon ons aan de regelgeving te houden.

En aangezien dit een NEDERLANDS forum is, hebben wij ons aan de Nederlandse wetgeving en richtlijnen te houden.

Wil je dingen oefenen? Dat kan prima.

Ga kleiduiven schieten voor bewegende doelen oefening.

Strikken mag je maken om de werking te doorgronden, je mag er alleen niet mee jagen dus breek ze na de bouw en lestijd gewoon weer af.

Ik wil graag afsluiten met de volgende quote;

 

Kennis weegt niks.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 73
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Categorieën

 

 

Wapens

 

 

Soort vergunning

 

I

 

 

Ongewenste niet-vuurwapens zoals stiletto’s, werpmessen, vlindermessen, boksbeugels, katapulten, pijlen en nepwapens.

 

 

Ontheffing

 

 

Ook speelgoedwapens en lucht-, gas- en veerdrukwapens die zo sterk op vuurwapens lijken dat ze voor bedreiging gebruikt kunnen worden vallen onder deze categorie. Hetzelfde geldt voor sommige messen die niet door metaaldetectoren kunnen worden herkend.

 

 

Relevante artikelen WWM:

 

Artikel 4 en 13

 

II

 

 

Militaire (vuur)wapens, zoals automatische vuurwapens en handgranaten en mijnen. Ook voorwerpen met

 

 

Ontheffing

 

 

giftige, verstikkende, weerloosmakende en traanverwekkende stoffen zoals traangas en pepperspray, vallen binnen deze categorie.

 

 

Relevante artikelen WWM:

 

4, 14, 22, 26, 27, 31

 

III

 

 

Pistolen, revolvers, geweren, alarm- en start pistolen / revolvers,

 

 

Verlof (Ontheffing1)

 

 

werpmessen en toestellen voor beroepsdoeleinden die geschikt zijn om projectielen af te schieten.

 

 

Relevante artikelen WWM:

 

4, 14, 22, 24, 26,27,28, 29, 31, 32

 

IV

 

 

Blanke wapens (messen), zwaarden, degens, sabels, bajonetten, wapenstokken, lucht-, gas- en veerdrukwapens,

 

 

Verlof (Ontheffing1

 

 

harpoenen en kruisbogen. Ook voorwerpen die op zich niet als wapen bedoeld zijn, maar wel op die manier gebruikt kunnen

 

 

(alleen voor het ‘dragen’)

 

 

worden (bijvoorbeeld een honkbalknuppel tijdens voetbalrellen of een keukenmes tijdens een gevecht) vallen onder bepaalde omstandigheden binnen deze categorie.

 

 

Relevante artikelen WWM:

 

4, 26, 27, 29, 31

 

altijd cat 4 dus

 

cat 1 gaat over de replica wapens (lucht/gas/veer of sier)

Link naar reactie
Delen op andere sites

als iedereen de wet moet kennen, waarom bestaan er dan advocaten????

 

Tja, laat ik bij het begin beginnen, dit staat er:

 

Het algemeen rechtsbeginsel «nemo censetur ignorare legem», iedereen wordt verondersteld de wet te kennen behoort tot ons positief recht behoort (Van Hoecke, M., «De algemene rechtsbeginselen als rechtsbron: een inleiding», in Algemene rechtsbeginselen, Van Hoecke, M. (red.), Antwerpen, Kluwer, 1991, 3-28).

 

Dit beginsel dient evenwel genuanceerd in die zin dat dit principe niet inhoudt dat alle burgers alle wetten dienen te kennen, maar betekent wel dat de burger de wet dient te kennen die op hem van toepassing is in de omstandigheden waarin hij zich bevindt (Hens, T., «Over het adagium «Nemo censetur ignorare legem» en de zorgvuldigheidsnorm» (noot onder Rb. Leuven, 5 oktober 1991), R.W., 1994-95, 1062-1063).

 

Duidelijker kan ik het niet uitleggen.

Het wetboek is al dik en volgens mij niet SMART geschreven, geloof ook niet dat hetvooit de bedoeling is geweest...

Maar als je zoiets simpels als de basis begrippen al zo weet te verwoorden dat je daar op kunt promoveren dat is de rest..... Uhmm vul zelf maar aan..

 

Grt

Kans

 

 

Oeps ben nu wel enorm dit topic onbedoeld aan het bevuilen, mag van mij in een ander draadje geplaats worden.

Zoiets als algemene beschouwing nederlands wetboek of zo..?

Hetbis een te goed topic voor vervuiling, admin ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik moet zeggen dat het erg moelijk is om alle regels en wetten te kennen. Ik heb geen wetboek van strafrecht in me BOB zitten en ga het ook niet doen als het zo ver is dan breek de nood de wet dan moet ik overleven, in belgie zijn airsoft wapens legaal je mag ze vrij bezitten maar moeten in een kluis worden opgeslagen ook moet je aan bepaalde strenge zaken voldoen. Na een praatje in belgie werd ik gewezen op het feit door een belg dat in Nederland de WWM beter is geregeld dan in belgie, maar op stukken zo krom is als het maar wezen kan.

 

En idd

 

Een luchtdrukwapen 4,5 mm is een draag verbod, maar hij is zo te koop ik heb zelf een hele krachtige buks hiero 4,5 mm. maar schiet meer als 360 fps en is een behoorlijk gevaarlijk ding. En er is niet mee gerommeld of aangepast zo uit de winkel heb hem alleen door de jaren heen ander kleurtje geven. Om dat ik de oude kleur zat was. Voor een kermis pistooltje die er een beetje echt uit ziet kan je behoorlijke problemen krijgen. Ik kan er lang over door gaan en deze hele pagina vol schrijven met me voor en tegens over de Nederlandse strafrecht, dat het me soms behoorlijk kwaad maakt als ik weer in het nieuws moet horen dat iemand die ze spullen wilde beschermen en een dief op wat harde marnier ze huis uitwerkt, zelf de bak in gaat.

 

Als prepper kan je behoorlijk in de problemen komen als ze bij je een overlevingsmes vinden die langer is dan hun hand. Ik hou zelf al rekening dat ik bij een noodtoestand mocht dat gebeuren een nacht ingesloten wordt en nog meer elende over me heen krijg. Als we kijken naar een noodverordening bij een toestand of ramp een noodverordening wordt altijd ingevoerd en controle van je uitrusting sluit ik dan ook niet uit.

 

Letop noodverordening = gemeentelijk en een noodtoestand = landelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gehele wetgeving en naleving daarvan hangt af van de staat waarin het land/gebied zich op dat moment bevind.

 

M.a.w. hebben we nog een werkend politie/justitie apparaat, houd je aan de wet! Is ieder voor zich en zelf god denkt niet meer om ons? Vergeet die regeltjes en wetten maar, dat komt later wel weer...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik moet zeggen dat het erg moelijk is om alle regels en wetten te kennen. Ik heb geen wetboek van strafrecht in me BOB zitten en ga het ook niet doen als het zo ver is dan breek de nood de wet dan moet ik overleven, in belgie zijn airsoft wapens legaal je mag ze vrij bezitten maar moeten in een kluis worden opgeslagen ook moet je aan bepaalde strenge zaken voldoen. Na een praatje in belgie werd ik gewezen op het feit door een belg dat in Nederland de WWM beter is geregeld dan in belgie, maar op stukken zo krom is als het maar wezen kan.

 

En idd

 

Een luchtdrukwapen 4,5 mm is een draag verbod, maar hij is zo te koop ik heb zelf een hele krachtige buks hiero 4,5 mm. maar schiet meer als 360 fps en is een behoorlijk gevaarlijk ding. En er is niet mee gerommeld of aangepast zo uit de winkel heb hem alleen door de jaren heen ander kleurtje geven. Om dat ik de oude kleur zat was. Voor een kermis pistooltje die er een beetje echt uit ziet kan je behoorlijke problemen krijgen. Ik kan er lang over door gaan en deze hele pagina vol schrijven met me voor en tegens over de Nederlandse strafrecht, dat het me soms behoorlijk kwaad maakt als ik weer in het nieuws moet horen dat iemand die ze spullen wilde beschermen en een dief op wat harde marnier ze huis uitwerkt, zelf de bak in gaat.

 

Als prepper kan je behoorlijk in de problemen komen als ze bij je een overlevingsmes vinden die langer is dan hun hand. Ik hou zelf al rekening dat ik bij een noodtoestand mocht dat gebeuren een nacht ingesloten wordt en nog meer elende over me heen krijg. Als we kijken naar een noodverordening bij een toestand of ramp een noodverordening wordt altijd ingevoerd en controle van je uitrusting sluit ik dan ook niet uit.

 

Letop noodverordening = gemeentelijk en een noodtoestand = landelijk.

 

 

 

een survivalmes langer dan je hand is niet verboden. bepaalde messen (vlindermessen en knipmessen b.v) zijn onderhevig aan lengte en breedte van het lemmet. dit geldt echter niet voor gewone vaste messen.

ook al is je survivalmes een meter lang dan is er nog niets aan de hand. zwaarden zijn dan ook niet verboden. het is echter niet toegestaan om zo`n mes of een zwaard in het openbaar bij je te dragen.

maar het bezit ervan is niet verboden.

bajonetten vallen onder weer een andere categorie en zijn verboden TENZIJ ze deel uitmaken van of bestemd zijn voor een verzameling. justitie ziet iedere bajonet als zijnde bestemd voor een verzameling.

1 bajonet kan immers het begin zijn van een verzameling.

Link naar reactie
Delen op andere sites

als iedereen de wet moet kennen, waarom bestaan er dan advocaten????

 

Zelfs die weten niet alles. Ik heb een vriend die afgestudeerd meester in de rechten is en die zegt dat hij niet zoveel weet over belastingrecht omdat dat niet zijn expertise is.

 

Ik heb wel eens een wet overtreden zonder het te beseffen door een foto te maken vanuit een vliegtuig. Dat is verboden zonder een ontheffing aan te vragen bij het ministerie van Defensie. Luchtfoto's kunnen immers door de vijand gebruikt worden om een invasie te plannen.:rolleyes:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik moet zeggen dat het erg moelijk is om alle regels en wetten te kennen. Ik heb geen wetboek van strafrecht in me BOB zitten en ga het ook niet doen als het zo ver is dan breek de nood de wet dan moet ik overleven, in belgie zijn airsoft wapens legaal je mag ze vrij bezitten maar moeten in een kluis worden opgeslagen ook moet je aan bepaalde strenge zaken voldoen. Na een praatje in belgie werd ik gewezen op het feit door een belg dat in Nederland de WWM beter is geregeld dan in belgie, maar op stukken zo krom is als het maar wezen kan.

 

En idd

 

1 Een luchtdrukwapen 4,5 mm is een draag verbod, maar hij is zo te koop ik heb zelf een hele krachtige buks hiero 4,5 mm. maar schiet meer als 360 fps en is een behoorlijk gevaarlijk ding. En er is niet mee gerommeld of aangepast zo uit de winkel heb hem alleen door de jaren heen ander kleurtje geven. Om dat ik de oude kleur zat was. Voor een kermis pistooltje die er een beetje echt uit ziet kan je behoorlijke problemen krijgen. Ik kan er lang over door gaan en deze hele pagina vol schrijven met me voor en tegens over de Nederlandse strafrecht, dat het me soms behoorlijk kwaad maakt als ik weer in het nieuws moet horen dat iemand die ze spullen wilde beschermen en een dief op wat harde marnier ze huis uitwerkt, zelf de bak in gaat.

 

2 Als prepper kan je behoorlijk in de problemen komen als ze bij je een overlevingsmes vinden die langer is dan hun hand. Ik hou zelf al rekening dat ik bij een noodtoestand mocht dat gebeuren een nacht ingesloten wordt en nog meer elende over me heen krijg. Als we kijken naar een noodverordening bij een toestand of ramp een noodverordening wordt altijd ingevoerd en controle van je uitrusting sluit ik dan ook niet uit.

 

Letop noodverordening = gemeentelijk en een noodtoestand = landelijk.

 

1; niet alleen voor 4,5 dat geld voor ieder caliber, er is een verschil tussen dragen en transporteren

 

2; langer dan hun hand? ik ken lui die dan een half samurai zwaard kunnen dragen, in de WWM zijn geen vreemde vergelijkingen te vinden alleen harde maten die je in cm's kunt meten

 

ennu wat wil je met een airsoft wapen? kijk mij met mn eng uitziend ding lopen je schiet nog geen deuk in een pak boter ermee maar hij oogt wel eng

 

loop daarmee over straat en je hebt of de politie (die in staat van beleg zijn) in je nek zoniet dat je gelijk neer geschoten word

tegen de tijd dat je een pistool MOET trekken, moet je al iemand kunnen uitschakelen, niet bang maken

Link naar reactie
Delen op andere sites

een survivalmes langer dan je hand is niet verboden. bepaalde messen (vlindermessen en knipmessen b.v) zijn onderhevig aan lengte en breedte van het lemmet. dit geldt echter niet voor gewone vaste messen.

ook al is je survivalmes een meter lang dan is er nog niets aan de hand. zwaarden zijn dan ook niet verboden. het is echter niet toegestaan om zo`n mes of een zwaard in het openbaar bij je te dragen.

maar het bezit ervan is niet verboden.

bajonetten vallen onder weer een andere categorie en zijn verboden TENZIJ ze deel uitmaken van of bestemd zijn voor een verzameling. justitie ziet iedere bajonet als zijnde bestemd voor een verzameling.

1 bajonet kan immers het begin zijn van een verzameling.

 

nog maals er is een verschil tussen dragen en transporteren

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een luchtdrukwapen 4,5 mm is een draag verbod, maar hij is zo te koop ik heb zelf een hele krachtige buks hiero 4,5 mm. maar schiet meer als 360 fps en is een behoorlijk gevaarlijk ding.

 

Ik wil je niet ontmoedigen, maar in een shtf zou ik het toch maar niet als verdediging gebruiken, tenzij je er iemand wil mee neer slaan.

360 fps is slechts 109m/s, dus ik vermoed dat je 360m/s bedoelt.

Om te beginnen is dat de snelheid die de fabrikant opgeeft en wordt die alleen gehaald met de allerlichtste pellet in 4.5mm (ik vermoed dat je een Gamo hebt?)

Verder ben je er niets mee, want 360m/s zou betekenen dat je de geluidsmuur doorbreekt en voor pellets is dat een ramp, ze worden instabiel en je kan er geen koe mee raken op 30m.

Qua levensgevaar gaan we er even van uit gaan dat je met een normale pellet (0.547g) een 250m/s haalt, dat levert een kracht van een 17 tal joule op, daar kan je mss een vogeltje en als je goed mikt een konijn mee neerschieten, maar daar stopt het dan wel.

 

Niet alles geloven wat de fabrikant zegt en zelf eens wat opzoekwerk verrichten ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Over me buks je hebt gelijk over de vuursnelheid 360 m/s maar daar kan je toch iemand nog behoorlijk mee verwonden. Een airsoft wapen en een luchtdruk geweer zijn beide lucht en een airsoft wapen is verboden en een luchtdruk wapen mag zo verkocht worden.

 

Het geweer is een Gamo Shadow 1000

Link naar reactie
Delen op andere sites

het voor handen hebben is het in bezit zijn van; al ben je aan het andere eind vd wereld je kan m ophalen terugkomen en gebruiken

dragen; het gebruiksklaar bij je hebben

vervoeren/transporteren; het zodanig verpakt vervoeren dat het wapen niet gebruiksklaar is; foudraal, ongeladen munitie apart etc

stap jij met je AK op de trein terwijl hij netjes is verpakt in een wapenkoffer met slotje magazijnen apart etc VERLOF bij je dan is er niks aan de hand, je moet wel een goede reden hebben tot vervoer (op weg naar schietclub/wapenzaak oid)

 

De 'voorbedachten rade' is een noodzakelijk kenmerk van moord. Als iemand een ander in een opwelling doodt, is er sprake van doodslag en niet van moord.

 

het is allemaal te vinden op het wereld wijde web

Link naar reactie
Delen op andere sites

nog maals er is een verschil tussen dragen en transporteren

 

12gauge, je hebt natuurlijk gelijk. mijn fout om dat niet te specificeren. een zwaard/lang mes mag je in bezit hebben (thuis), je mag het verpakt vervoeren (zodanig verpakt dat het niet onmiddelijk gebruikt kan worden )

of je mag het openlijk bij je dragen als je een ontheffing hebt van de politie (bijvoorbeeld tijdens een openbaar toneelstuk)

je mag er echter niet mee open en bloot op straat lopen zonder die ontheffing.

ik wilde met mijn post alleen duidelijk maken dat de lengte van vaste messen en dus ook zwaarden niets te maken heeft met de strafbaarheid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Over me buks je hebt gelijk over de vuursnelheid 360 m/s maar daar kan je toch iemand nog behoorlijk mee verwonden. Een airsoft wapen en een luchtdruk geweer zijn beide lucht en een airsoft wapen is verboden en een luchtdruk wapen mag zo verkocht worden.

 

Het geweer is een Gamo Shadow 1000

Dat je er iemand mee kan verwonden, dat staat vast ja, maar je moet rekening houden met de situatie.

Als het gaat over verdediging tijdens een shtf, dan gaat het over chaotische gewelddadige toestanden en daar komt adrenaline bij kijken.

Je hoort dikwijls over mensen die zijn neergeschoten of verschillende keren geraakt zijn met echte vuurwapens en toch nog door gaan, dit komt doordat ze op dat moment beseffen dat ze in levensgevaar zijn en de bijbehorende adrenaline.

Als je weet dat dat kan bij (meestal klein kaliber) vuurwapens, vele malen krachtiger dan je 4.5mm, dan moet je ook beseffen dat iemand die op leven en dood vecht die wond wss niet eens zal voelen tot het gevecht over is.

Daarbij heb je ook nog eens het probleem dat een veerbuks enkelschot is, dat kost je kostbare tijd wanneer je dat niet hebt ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

je mag geen wapens hebben dat staat vast daar is de wet heel duidelijk in.

we hebben ook al bijna geen leger meer, tanks staan zelfs in de verkoop.

we hebben nog wat luchtmobiele brigade, een handje vol commando's en 2500 mariniers, gaan die mij verdedigen als ze straks weer uitgezonden worden door de navo in een eng vreemd land.......

en de politie heeft t al moeilijk om een arrestant in de hand te houden, die worden zonder pardon geschopt en geslagen.

ik verdedig met wat ik heb en of dat nu niet mag zolang het in de kast staat en hangt doe ik er niets fout mee en een handboog mag je hebben, geen vergunning voor nodig.

genoeg ruimte in nederland om mee te oefenen op van die plastic dieren.

het valt mij alleen maar dat alles aangescherpt wordt en dat wij nederlanders niets meer mogen alsof we makke lammetjes zijn tussen de regering van teletubbies met lala aan t hoofd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

we hebben t toch over jurridische zaken?

lala en consorten bedenken dit.............om gestoorde idioten van de straat te houden en terecht, maar de politie gaf wel de benodigde documenten aan deze schietgrage lui.

uiteindelijk als je iets thuis hebt, behalve dan die figuren die een arsenaal er op na houden, dat het zover men het ook binnensmuren heeft en laat dat je niets strafbaars doet dan mag dat.

ik heb de wet nageplozen en wat je gewoon mag hebben is een handboog en een kruisboog, je kan hiermee oefenen bij diverse vereniging, mits je deze in een hoes of tas vervoert, weleenswaar ontmantelt en op de vereniging weer schietklaar te maken.

ga je bij een schietclub met je magnum dan mag je wapen (zodra je een wapenvergunning hebt) mag je pistool niet bij je magazijnen in de buurt liggen moet zo een 13 meter tussen zitten.

mijn boog en kruisboog, staan naast mn bed en schietklaar binnen 4,5 seconde met getrokken pijl en rennen naar t magazijn en kluis openen duurt minimaal een kwartier.

prepper zijn hoort zich in vredestijd aan de wet te houden, in tijden van verval dan wil jij je wel kunnen verdedigen en de wet dat zijn een hoop regels en advocaten die zich er op specialiseren en verdienen er een hoop geld aan, ik neem nota van die regels, maar een advocaat kan jouw vrij proberen te pleiten daar zijn ze voor.

maar jurridisch of niet ik wil mijn bezittingen verdedigen in tijd van nood.

Link naar reactie
Delen op andere sites

nou doe maar navraag bij de politie die leggen je haarfijn uit dat de wet niet overeenkomt met de gemeentelijke wet en die wet die de gemeente naleeft echt zegt dat wapen en minutie gescheiden dient te worden.

daarnaast is er een wet in de maak dat men alleen minutie op de club mag houden en niet meer in eigen bezit.

het is hier 13meter en 65 cm en als je in een flat woont mag je dus alleen je wapen zonder magazijn in bezit hebben.

niet elke politie verordening blijkt het zelfde te zijn maar deze geldt bij ons, dus ik heb er een alternatief gezocht en ik moet zeggen t is geruisloos en doeltreffend:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ josd ""ga je bij een schietclub met je magnum dan mag je wapen (zodra je een wapenvergunning hebt) mag je pistool niet bij je magazijnen in de buurt liggen moet zo een 13 meter tussen zitten.

daarnaast is er een wet in de maak dat men alleen minutie op de club mag houden en niet meer in eigen bezit.

het is hier 13meter en 65 cm en als je in een flat woont mag je dus alleen je wapen zonder magazijn in bezit hebben""

 

Ik snap niet hoe je erbij komt maar dat is gelul

weet niet waar je dit gehoort heb maar is grote bulschit en slaat nergens op

 

en josd wat doe ik dan met mijn revolver ? de trommel er uitschroeven ofzo:confused:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...