Pagina 8 van de 8 EersteEerste ... 678
Resultaten 71 tot 74 van de 74
    Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Aug 2013
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Stuudje Bekijk Berichten

(hm, je kan met een mooi verpakte bijl mťt strik wel een verkeersruzie beslechten)
    Dat kan ik met mijn krik ook, en laat dat nu net ook verboden zijn. Een krik mag je in de auto hebben, net zoals een moersleutel tenzij je die zaken naast je stoel hebt liggen, dan is het weer wel verboden....

regels tja..............

Als jij om het even wat dan ook in je auto hebt liggen met als doel het voorwerp te gebruiken als wapen of zelfs maar als het vermoeden bestaat dat het als wapen gebruik gaat worden, dan ben je dus de sjaak als je aangehouden wordt.
    En dan maakt het niet uit of het de pantoffel van je opoe is of een mooie scherpe bijl, voor de bijl ga je dan gewoon ;-)

Maar als ik een mooie cold steel machette in mijn auto heb liggen (oeps), netjes verpakt in een tas met daarin ook mijn survival spullen, dan is dat gewoon toegestaan.

SHTF Expert
    Ingeschreven
    Sep 2012
    Ehm, voor de duidelijkheid, ik doe mijn verplaatsingen grotendeels lopend en per fiets en OV, en ik doe niet aan auto's, en ook niet aan bijlen

Jr. prepper
    Ingeschreven
    Dec 2013
    Dit is de bron waar ik mijn info even snel vandaan haalde.

het is namelijk niet de eerste keer dat ik met de handhavende instantie een discussie heb, zelf een hamer of zelf kruissleutel achter mijn stoel werd moeilijk over gedaan, als dit "gereedschap" achter mijn stoel lag.
    http://www.politie.nl/mijn-buurt/05-...de-vragen.html

uiteraard zal het in de praktijk wel afhangen van welke diender je treft, en hoe je het zelf kan uitleggen.

Spambot hunter
    Ingeschreven
    Mar 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sgtB2B Bekijk Berichten
    Dit is de bron waar ik mijn info even snel vandaan haalde.

het is namelijk niet de eerste keer dat ik met de handhavende instantie een discussie heb, zelf een hamer of zelf kruissleutel achter mijn stoel werd moeilijk over gedaan, als dit "gereedschap" achter mijn stoel lag.
    http://www.politie.nl/mijn-buurt/05-...de-vragen.html

uiteraard zal het in de praktijk wel afhangen van welke diender je treft, en hoe je het zelf kan uitleggen.
    dit gaat puur over vuurwapens, en ook dan kom ik bij het vervoer het onzin verhaaltje over de kofferbak tegen
    dit staat NERGENS in de WWM dit zou trouwens ook apart zijn want hoe moet je van bv Hes van Zweden in Arnhem centrum wegkomen dan?
    daar moet je lopen om er te komen daar kan je niet voor de deur parkeren
    ik ben daar wel eens naar buiten gelopen met een vol foudraal terwijl er politie daar op de weekmarkt loopt
    en er gebeurd niks want ik heb geen andere optie

tevens zijn er heel veel auto's die geen (inkijkbare) kofferbak hebben

dat het afhangt van welke diender je treft is een ding wat zeker is,
    aangezien de meeste het aan kennis ontbreekt

dit doet me er trouwens aan denken om de circulaire weer eens uit te printen en in mn handschoenen vakje te leggen
    ik vermoed dat jouw hamer en kruissleutel verhaal op een "uitgaans" avond was, dan willen de Algemene Plaatselijke Verordeningen (APV's) wel eens een paar dingen extra verbieden

ook overheids sites bevatten fouten in samengevatte rubrieken
    de enigste juiste bron is de echte (langdradige en af en toe taaie) wet zelf

Forum Rechten