Ga naar inhoud
GENEGEERD

Permacultuur en kiemen


Gast jolanda

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Ik wil deze filmpjes graag ook even delen.

 

Zaytuna Farm Tour:

 

Een toer met Geoff Lawton een bekende permacultuur docent over zijn permacultuurterrein waar elk jaar vele studenten komen om te leren.

 

 

A farm for the future:

 

Over een vrouw die terugkeert naar haar ouderlijke boerderij en ziet hoe verwoestend de conventionele landbouw is voor de grond etc. en nieuwe manieren zoekt.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
  • 2 maanden later...
  • 2 jaren later...
  • 4 weken later...

Zonnebloempitten, mungbonen en linzen zijn heel gemakkelijk te kiemen, lekker en gezond. De zonnebloempitten haal ik bij de natuurvoedingswinkel. De Tuinen heeft ook pitten maar daar zit nigal wat breuk tussen. De linzen en mungbonen haal ik bij de Turkse/Marokkaanse kruidenier. Met zulke grote zaden kun je gemakkelijk kiemen in een vergiet. Bord eronder en schotel bovenop. Ik maak soms ook kiemen van kleiner zaad en dan gebruik ik een zeef ipv een vergiet. Fenegriek is erg lekker en smaakt naar kerrie,

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
  • 4 jaren later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...