Ga naar inhoud
GENEGEERD

Het oonderhoud van de BOL of BIL na SHTF


cerdo

Aanbevolen berichten

hebben jullie wel eens nagedacht over het onderhoud wat een huis nodig heeft . zo moet het regelmatig geschilderd worden (denk aan de materialen) wil je uitbouwen van je huis omdat het te klein word ook weer materialen voor nodig. denk aan spijkers afvoer, aanvoer materialen, staal, stenen, betegeling, vervangings onderdelen voor de simpelste maar toch essentiƫle dingen. wat doe je als er een raam kapot gaat of je regenpijp begeeft het. heeft iemand hier over nagedacht en wat hebben jullie gedaan om hierop voor te bereiden

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Verbouwen zit er niet in, schilderen lijkt me ook niet erg handig. Wat stuk gaat moet je repareren, of vervanging zoeken door te ruilen of vinden. Als je 2 linkerhanden hebt zul je hulp moeten inhuren (via bv ruilhandel), heb je 2 rechterhanden dan kun je wellicht wat verdienen met je hulp.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Schilderen van het houtwerk is niet mijn eerste prioriteit, ik heb een partijtje verf + kwasten en hoop dat het lang houdbaar is. Zeker de eerste periode na een shtf-situatie zijn er andere prioriteiten dan het schilderen van mijn huis, naast dat ik niet op wil vallen. Ik ben vooral materiaal aan het verzamelen om mijn dak waterdicht te houden: reserve dakpannen, dakleer, reparatiepasta en meer van dat spul. Zeker in Nederland wil je geen lekkage hebben!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...