Ga naar inhoud
GENEGEERD

Hoe kom je door een roadblock?


Zanshin

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Probeer zoveel mogelijk de bebouwde kom te vermijden, aangezien je daar minder ver vooruit kan kijken en dus een eventuele roadblock niet of te laat ziet om erop te kunnen anticiperen. Als je buiten de bebouwde kom rijdt, kan je zelf of een eventuele passagier vooruit kijken met een verrekijker (uit je BOB uiteraard) naar eventuele onveilige situaties verderop.

Link naar reactie
Delen op andere sites

GAS GEVEN! Nja als je een goede tank hebt of iets in de zin van zo'n Marauder. Anders zou ik zoals dR3 al zegt netjes omdraaien en andere route kiezen. Helemaal als er bij die roadblock ook nog eens wapens op je staan te wachten dan kom je daar nooit ongeschonden uit. Better Safe than Sorry!

 

Vermijd choke-points (plekken die zich goed lenen voor ene ambush of nederlaag) zoals @Enki al zei: bruggen/viaducten/smalle wegen waar je moeilijk kan keren/wegen of paden waar je zeer langzaam moet rijden etc..

 

Wat als je geen keus hebt? Dan kun je er overeen/eronderdoor of er DOORHEEN. Zoek de zwakste plek en richt je daarop(wellicht er langs?). Beste strategie lijkt mij om het dan te doen met een verrassingselement (wellicht s nachts met lampen uit)?. Observeer de roadblock goed en probeer pas op het laatste moment je bedoelingen duidelijk te maken. Ook is het wellicht een idee om eerst de roadblock te neutraliseren of te verwijderen voor je erdoor rijdt. Uiteraard is alles afhankelijk van het soort roadblock dat je hebt en de manier waarop je je voortbeweegt. Een kudde zombie's op de weg? Gewoon doorrijden! Een shovel/tractor/tank op de weg? Wellicht toch beter omrijden dan..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probeer als het even kan, met TWEE of DRIE auto's te rijden. Meer is natuurlijk een pré. Bijvoorbeeld als je met de hele straat besluit te vertrekken of met een stel preppers. Wij zijn in de luxe positie van meerdere voertuigen. Dan kun je het risico ook spreiden van één die stukgaat en kun je ook besluiten er één op te offeren. De zwaarste auto voorop. Ook heb ik er voor gekozen twee op diesel te laten rijden, met genoeg jerry''s om Zweden te bereiken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Dick Berts

Fietsers op de weg zijn inderdaad erg vervelend vanwege de krankzinnige verkeerswetgeving. Zelfs als ze uit de lucht komen vallen, dan ben je als automobilist nog fout. Hoe om te gaan met een roadblock van fietsers? Ze je auto aan de kant, ga verder als voetganger en spring onverwacht voor de wielen van de fiets. Dit kan de fietser volgens dezelfde verkeerswetgeving zwaar worden aangerekend.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als er 2 autos de weg blokeren neus aan neus kies er dan 1 uit om opzij te duwen/botsen. Wanneer je er tussen in botst draaien ze om hun middel punt en klemmen je vast. Dit heb ik ooit eens meegekrgen van iemand die een training had gevolgt omdat hij diplomaten reed. Kan het niet uit ervaring bevestigen maar klinkt aannemelijk. Vermijden is altijd beter lijkt mij.

 

Rover

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als er 2 autos de weg blokeren neus aan neus kies er dan 1 uit om opzij te duwen/botsen. Wanneer je er tussen in botst draaien ze om hun middel punt en klemmen je vast. Dit heb ik ooit eens meegekrgen van iemand die een training had gevolgt omdat hij diplomaten reed. Kan het niet uit ervaring bevestigen maar klinkt aannemelijk. Vermijden is altijd beter lijkt mij.

 

Rover

 

Maar je wilt niet je vervoer kapot maken (waar waarschijnlijk al je spullen inliggen) dus botsen/beuken lijkt mij persoonlijk geen optie.

carcrashL.jpg.7fb1bb40eb3bbbee8a067056dd79796e.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als er geen andere manier is om er te komen en terug is geen optie, dan omkeren en achteruit ertegen aan, met je kont de andere auto wegduwen. probeer er niet meer dan 1 te duwen anders zet je jezelf vast.

 

Je hebt van die rallys waar ze achteruit rijden, omdat ze veel tegen elkaar aan botsen. Hier door blijft de radiateur goed en kan je door rijden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar je wilt niet je vervoer kapot maken (waar waarschijnlijk al je spullen inliggen) dus botsen/beuken lijkt mij persoonlijk geen optie.

carcrashL.jpg.7fb1bb40eb3bbbee8a067056dd79796e.jpg

Dit is natuurlijk ook een vrij heftig scenario wat we hier bespreken. Maar mocht er iemand de moeite nemen om zo iets neer te zetten zijn ze vermoedelijk ook slim genoeg om de achterdeur te sluiten. Dan zit je dus in een soort killzone. Dan lijkt het me nutttiger om daar eerst uit te komen al is het maar 500 meter en dan het voertuig achter te laten als het defect is geraakt. Zoals gezegt kan je dit beter vermijden. Iemand gaf aan om de kant van de motor te vermijden dat lijkt me ook verstandig en voorkomt misschien grotere schade.

 

Rover

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als er geen andere manier is om er te komen en terug is geen optie, dan omkeren en achteruit ertegen aan, met je kont de andere auto wegduwen. probeer er niet meer dan 1 te duwen anders zet je jezelf vast.

 

Je hebt van die rallys waar ze achteruit rijden, omdat ze veel tegen elkaar aan botsen. Hier door blijft de radiateur goed en kan je door rijden.

 

wij bouwden de radiator altijd in met een tussen scherm achter de stoel, vooruit het je minimaal 4 versnellingen en ga je harder tenzij je een omkeerbak hebt

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik neem aan dat het een onvriendelijke versperring is..roadblocks moet je dan in principe vermijden..ook al bash je je er dooheen..dan heb je ook nog een kans in de kill zone te komen, en dat kan erg ventilerend zijn voor je voertuig en jezelf..

gewoon ff meer kilometertjes er voor uittrekken om er omheen te komen..

mocht het echt niet lukken en je heb de mogelijkheid

dan zeg ik gewoon doen

 

greetz ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...