Ga naar inhoud
GENEGEERD

Zoek degelijk flesje voor dunne olie


Advivo

Aanbevolen berichten

Aan mijn BOB wil ik een klein flesje dunne olie toevoegen.

t.b.v. onderhoud / smering / anti-roest van messen, metaal e.d.

 

Bijvoorbeeld Ballistol.

( echt top-spul overigens! voor wie het nog niet kent!! vele toepassingen )

 

De eigenschap van olie is natuurlijk echter dat het 'kruipt' . . .

 

De flesjes waarin de olie geleverd wordt, houden het spul meestal niet eens binnen.

Zeker niet wanneer het flesje ondersteboven gehouden wordt.

 

Daarom ben ik al een tijdje op zoek naar een degelijk flesje waarin het spul wel binnen blijft.

 

Iemand een gouden tip voor me ??

 

** edit : eigenlijk zouden er miniatuur-Grolsch flesjes moeten bestaan, met zo'n beugeltje ... ;) **

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 56
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

9 van de 10 rubberen seals verteren door de olie. Je hebt bij de drogist van die pipet flesjes, je zou die eens kunnen proberen.

 

Zo fantastisch is Ballistol niet hoor. Een goede teflon olie is mbt smering vaak vele malen beter. Ok, Ballistol heeft zijn doel ook, maar is echt geen wonder middel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom koop je balistol niet gewoon in een spuitbusje?

 

Zelf zou ik er ook voor kiezen gewoon een 200ml spray can mee te nemen - is tè belangrijk mijns inziens. Zit tevens zo'n mooi rietje aan de dop geklikt om mooi te kunnen doseren en pivots van vouwmessen te kunnen oliën.

 

Anders moet ik denken aan het Etos 50ml lenzenvloeistof flesje dat altijd in m'n EDC tas zit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

wauw man, ballistol...dacht dat ik ouderwets was op redelijk jonge leeftijd toch nog :rolleyes: het is van oorsprong duits dacht ik als wapenonderhouds/reinigingsvloeistof, zeer kruipend en lastig buiten originele verpakking te houden. En zelfs daar kruipt het uit.

De raarste dingen zijn er mee in te smeren, reconditioneren van rubber, anti roest, of in je kokerbalken van je auto en nog veel meer. Voor meer tips..zoek eens een duitser op, die moeten dat spul kennen.

 

Maar het nieuwe wondermiddel is natuurlijk wd40 :cool: ;)

 

@ Advivo probeer eens wat van die vlieg of reisflesjes, die zouden zeer breed inzetbaar moeten zijn qua middeltjes of smeersels etc vaak kunnen ze ook tegen bijvoorbeeld denat alcohol of aceton, alcohol op zich is al een dunnere vloeistof dan water dus wie weet lukt het daarmee. En uiteraard..laten weten wat werkt uiteraard...ben benieuwd ;)

 

Ik heb een keer die blauw, witte, rode en alu kleur (flesje was ook alu) met schroefdop van de xenos, hierin blijft aceton en denat alcohol goed zitten en heeft het geen nadelige werking op de plastic schroefdop die meestal verweekt...(ja kweet het maar je moet iets)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@CityPrepper @Simurgh

 

Ok, maar heb je ze wel eens met olie gebruikt?

dat is toch net even anders als een vloeistof ... het kruipt echt overal doorheen

 

Ik werk veel met oliën (aromatherapie), maar weet niet of dat niet dikker is hoor.

Dat zit bij mij in pipetflesjes of flesjes met schroefdop, zit dan zo'n kurk/aluminium dopje in zodat het niet kan lekken. Mijn tea tree flesje is er ook zo een en zit altijd op z'n kop en op allerlei manier in m'n tas, heeft nog nooit gelekt. :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

wauw man, ballistol...dacht dat ik ouderwets was op redelijk jonge leeftijd toch nog :rolleyes: het is van oorsprong duits dacht ik als wapenonderhouds/reinigingsvloeistof, zeer kruipend en lastig buiten originele verpakking te houden. En zelfs daar kruipt het uit.

De raarste dingen zijn er mee in te smeren, reconditioneren van rubber, anti roest, of in je kokerbalken van je auto en nog veel meer. Voor meer tips..zoek eens een duitser op, die moeten dat spul kennen.

 

Maar het nieuwe wondermiddel is natuurlijk wd40 :cool: ;)

 

Persoonlijk heb ik véél liever Ballistol. Extra voordeel is dat je Ballistol niet giftig/schadelijk is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Persoonlijk heb ik véél liever Ballistol. Extra voordeel is dat je Ballistol niet giftig/schadelijk is.

 

dat is ook een goeie joris, geen idee hoe gevaarlijk het is maar het is minimaal niet bijtend of corrosief etc dus wat dat betreft zal het wel meevallen maar zal het nazoeken. En betreft sprays..je wilt waarschijnlijk geen enkele spray of aerosol inademen maar toch.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan bij de gemiddelde kookgerei winkel kleine beugelflesjes kopen, van glas... Kan met olie glas aanraden ipv van plastic. Ik heb er ook olie inzitten maar dan voor culinair gebruik... volgens mij moet het wel lukken. Ze kosten een euro per stuk, dus proberen kan geen kwaad! en anders als extra: goed inpakken in plastig oid?

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

wd40 info http://www.wd40.com/files/pdf/msds-wd482671453.pdf

en http://www.wd40.co.uk/Files/EUF0002_0017_19-01-2011_EN.pdf Ongevaarlijk bij inademen of drinken zijn veel olie of petroleum gebaseerde producten sowieso niet ivm longschade of ogen etc etc. je kent ze wel. Maar per direct schadelijk of kankerhoudende stoffen tot op heden niet bekend. Ik ben geen gevaarlijkenstoffen expert maar zoals met veel spul, altijd correct mee omgaan en gebruiken waarvoor het is ontwikkeld en houden aan fabrieksaanwijzingen!

 

Heb niet gezocht op ballistol maar om daarna nog je geoliede mes te gebruiken voor voedselbereiding lijkt me ook niet echt verstandig of aan te raden! :confused:

Link naar reactie
Delen op andere sites

wd40 info http://www.wd40.com/files/pdf/msds-wd482671453.pdf

en http://www.wd40.co.uk/Files/EUF0002_0017_19-01-2011_EN.pdf Ongevaarlijk bij inademen of drinken zijn veel olie of petroleum gebaseerde producten sowieso niet ivm longschade of ogen etc etc. je kent ze wel. Maar per direct schadelijk of kankerhoudende stoffen tot op heden niet bekend. Ik ben geen gevaarlijkenstoffen expert maar zoals met veel spul, altijd correct mee omgaan en gebruiken waarvoor het is ontwikkeld en houden aan fabrieksaanwijzingen!

 

Heb niet gezocht op ballistol maar om daarna nog je geoliede mes te gebruiken voor voedselbereiding lijkt me ook niet echt verstandig of aan te raden! :confused:

 

Even een opmerking over WD40 :

 

WD40 smeert niet , en het is ook geen olie.

 

Het is slechts een penetrerende vocht-verdrijver.

Het vervliegt / verdampt ook zeer snel.

 

Meer geschikt om vastzittende bouten e.d. snel los te weken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...