Ga naar inhoud
GENEGEERD

Horloges


dR3

Aanbevolen berichten

Ik heb nog geen topic voorbij zien komen over horloges. Lange tijd had ik geen horloge om 'want de tijd staat toch op je telefoon?'. Ik ben benieuwd wat jullie dagelijks om je pols hebben hangen. Ik heb een Traser H3; analoog (noorden kunnen vinden), geweldige verlichting (geen batterij of licht nodig), water resistent tot 30m (voor mij voldoende als niet-duiker). Nadeel: klokje loopt op batterijen dus vervanging nodig na een jaar of 5.

 

1524771_110208100505_30954zc.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Keep them coming, ik heb zelf geen horloge (en gebruik inderdaad de tijd via de telefoon) Een goed horloge die ook meer functionaliteiten heeft ben ik zeer geïnteresseerd in en kan ik mooi op mijn verlanglijstje zetten.

 

Ik twijfel daar juist over. Een hartslagmeter, gps, kalender, wereldtijden, stopwatch, hoogtemeter etc zijn leuke features maar ik betwijfel of ze goed werken en zinvol zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

G-shock....natuurlijk....Andy McNabb gadget....ikzelf bijna nooit horloge om, wil wel iets dat niet op batterijen loopt, maar die zijn meestal richting de 800 eurootjes.

 

Opwindbaar is prima betaalbaar, en wellicht makkelijker te repareren dan zo'n automaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Breitling 1884 Bentley Tourbillon Chronograph

 

Het fijne aan dit apparaat is dat hij zichzelf opwind door beweging. Hij is ook handmatig op te winden.

Geeft ook de dagen en maanden aan. enige nadeel, wat ik persoonlijk wel mooi vindt, is de grootte van deze horloge.

 

Het enige nadeel van dit horloge, is dat je er een tweedehands auto voor kan kopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

breitling.jpg.dc0e1050ef32ca8b4c62433c38c2310b.jpg

Breitling 1884 Bentley Tourbillon Chronograph

 

Het fijne aan dit apparaat is dat hij zichzelf opwind door beweging. Hij is ook handmatig op te winden.

Geeft ook de dagen en maanden aan.

 

enige nadeel, wat ik persoonlijk wel mooi vindt, is de grootte van deze horloge.

 

Volgens mij hebben de Ulysses Nardin's ook deze techniek. Mooie klokjes alleen een beetje te onbereikbaar voor mijn bruintje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast armageddon
Het enige nadeel van dit horloge, is dat je er een tweedehands auto voor kan kopen.

 

Een tweedehandsje KS ?? listprice 174,510.00$ aardig tweedehandsje zou ik zo zeggen:p

Alleen om die tourbillon te maken zit een meesterhorlogemaker al enkele maanden te werken.

Dit is de enige mechanische complicatie die de aantrekkings kracht van de aarde compenseert.

En meteen ook de duurste complicatie die je in een luxehorloge kan kopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Idd ook jarenlang geen horloge gedragen want je heb toch je mobiel.

Maar pasgeleden toch een mooie waterdichte ICE watch gekocht.

 

met een mobiel kun je je niet betrouwbaar navigeren, met een GOED analoog (dus met wijzers) horloge wel

ik heb zelf de voorkeur voor automaten nadeel is wel de prijs, 300+ euri kosten ze al snel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een colt automatic horloge met dag aanduiding ik heb hem al een jaar of acht maar 1 keer opgewonden toen ik hem niet mee had op reis en weer thuis kwam. Hij heeft toen nog drie dagen doorgelopen in de kast. Beter dan alle eerdere horloges op baterijen. Een nadeel is wel als de maand geen 31 dagen heeft moet je corigeren. Maar hij blijft ook goed gelijk lopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik draag al jaren Casio horloge's op het moment heb ik een protrek prg-80yt deze is alweer een jaar of 6 oud en draag ik met veel plezier.

Voor mijn werk, als ik aan het navigeren ben gebruik ik vaak een hoogtemeter. En verder vind ik het handig om te weten en in grafiek te zien wat het weer gaat doen.

Hier is een plaatje van het model wat ik nu heb. Een gedeelte werkt op zonne-energie.

prg80yt_large.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...