Pagina 2 van de 5 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 41

Onderwerp: Kook tips/methodes

Senior Prepper
    Ingeschreven
    Oct 2012
    Riem, reviews lezen op Amazon is altijd erg leerzaam. Voor mij althans :-)
    http://www.amazon.com/s/ref=nb_sb_no...ywords=thermos

Tip: Als je iets warm wil houden eerst de theormosfles omspoelen met heet water. Anders moet jouw voedsel eerst het binnendeel van je kan opwarmen.

Ik heb eens in een thermosfles gekookt, maar dat was geen succes. Het werd gewoon te snel koud.
    Er zijn gewoon hele slechte flessen te koop. Je kunt natuurlijk wel je eigen fleece deken tip toepassen....
    Prep or die.

Jr. prepper
    Ingeschreven
    Aug 2012
    Ja, omspoelen is inderdaad ook slim!

Senior Prepper
    Ingeschreven
    Oct 2012
    Als je op Amazon koopt is het wellicht slim om een Prime lidmaatschap te nemen. Kost normaal $76 per jaar en je krijgt dan korting op veel artikelen en verzendkosten. Je kunt echter een gratis proefabonnement nemen voor een maand. (is zeer simpel te annuleren)

http://www.amazon.com/Thermos-Stainl...ywords=thermos

Als voorbeeld bovenstaan de thermos kun je dan met 34% korting kopen.
    Let op: Ik geef geen advies wat betreft de kwaliteit. (ik heb het product net getest)
    Prep or die.

Survivor
    Ingeschreven
    Oct 2012

Smile

Ik heb goede ervaring met een gewone melkfles, daarin de hete soep, gewikkeld in oude kranten. Blijkt, afhankelijk van de hoeveelheid kranten, absurd lang warm. 4 kagen kranten is goed voor 6 uur hitte. En ik bedoel dus HEET.
    kiss= Keep it simpel stupid....

Survivor
    Ingeschreven
    Oct 2012

Smile

Ik heb goede ervaring met een gewone melkfles, daarin de hete soep, gewikkeld in oude kranten. Blijft, afhankelijk van de hoeveelheid kranten, absurd lang warm. 4 lagen kranten is goed voor 6 uur hitte. En ik bedoel dus HEET.
    kiss= Keep it simpel stupid....

Senior Prepper
    Ingeschreven
    Oct 2012
    Brandstofverbruik pan vs snelkookpan.

Een grote vlam warmt de pan sneller op dan een klein vlammetje.
    Maar het water zal nooit meer dat 100 graden worden.
    Efficient koken betekent dus exact genoeg hitte aanvoeren om op het kookpunt te blijven.
    Te weinig hitte en het water koelt af. Te veel hitte en de efficientie neemt af.
    Het is dus zaak om de hitte zodanig te temperen dat het water nog net blijft koken.
    Dat kan flink wat brandstof besparen.
    Prep or die.

Survivor
    Ingeschreven
    Jun 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 12gauge Bekijk Berichten
    als je maar iets bespaard, wel opletten met blikken verwarmen, er zit vaak een plastic laag in die zou kunnen smelten.
    en wel een gaatje in de bovenkant maken, bij verwarmen van gesloten blikken bouw je druk op
    Als je het blik helemaal onder water zet, is dat geen probleem. Ik kook op die manier blikjes gecondenseerde gezoete melk. Drie uren koken en je hebt dulce de leche, een soort caramel.

Jr. prepper
    Ingeschreven
    Aug 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door CityPrepper Bekijk Berichten
    Als je op Amazon koopt is het wellicht slim om een Prime lidmaatschap te nemen. Kost normaal $76 per jaar en je krijgt dan korting op veel artikelen en verzendkosten. Je kunt echter een gratis proefabonnement nemen voor een maand. (is zeer simpel te annuleren)
    Dat is een goede tip. Bedankt!

Adventurer
    Ingeschreven
    Oct 2012
    in noorwegen gebruikte we enkel een steelpannetje koken en mescans om in te bakken.
    een thermofles om voor de thee warm te houden en dat was het.
    vooral veel soepen at je en wat je ving aan hoenen en konijnen.
    maar een stove werkt perfect, snel heet en door dat je alles in elkaar kunt schuiven betrekkelijk weinig ruimte nodig om t zo mee te nemen.

Adventurer
    Ingeschreven
    Oct 2012
    Het is geen thermosfles, maar wij koken al een jaar in een echte hooikist. Dit is een geisoleerde houten box (binnenkant hooi in stof). Vroeger werden ze veel gebruikt en soms worden de oude nog aangeboden op marktplaats. Maar ze zijn ook nieuw verkrijgbaar, in sommige eco/biowinkels. Je zet de piepers op, brengt ze aan de kook en zet ze daarna in de hooikist. Een paar uur later zijn ze gaar. Ook al geprobeerd met stoofpeertjes, werkte prima. Maar we gebruiken de kist m.n. voor de aardappels.
    Bespaart tijd en ook geld. Dit jaar kregen we E200,- terug van het energiebedrijf in plaats van een naheffing.
    Is er dus weinig brandstof in tijden van nood, dan is een hooikist ook een mooi alternatief. je kan hem zelfs zelf maken.

Forum Rechten