Ga naar inhoud

schuilkelders

Aanbevolen berichten

Als kritische nieuwsvolger bezoek ik regelmatig websites die verder kijken dan wat de main stream media ons voorschotelt. Mijn persoonlijke visie is dat er een periode aan gaat komen waarin mensen

het moeilijk gaan krijgen. Nog moeilijker dan de problemen die de huidige financiële crisis met zich mee brengen. Zolang iedereen nog “huisje-boompje-beesje” heeft lijkt alles wel mee te vallen. Mijns inziens gaat het probleem uit het Midden Oosten zich een keer naar onze voordeur verplaatsen.

 

Het lijkt er sterk op dat de oorlogen in Irak, Egypte (volksopstand) en Lybië e.d. door de Westerse alliantie zelf geschapen oorlogen zijn. Waar wij in Irak al gefopt zijn met weapons of mass distruction en Bush junior dit achteraf ook toe gegeven heeft, lijkt het er sterk op dat deze truck steeds weer wordt toegepast. En wat doen wij Nederlanders? We laten het, wuiven het weg. Iedereen heeft toch zijn eigen bezigheden. “Waar maak je je druk om?” Ik zal uitleggen waar ik mij druk om maak. Naar mijn idee gaat het nog veel erger worden.

 

 

Oorlogen in de maak lijken op dit moment oorlogen tegen Syrië en Iran. Inmiddels lijkt de weg om de oorlog in Syrië te starten via Turkije te lopen getuige dit artikel http://www.infowars.com/turkey-strikes-syria/. Ik stoor mij mateloos aan de slechte of verdraaide informatievoorziening in

de main stream media de hier amper over berichten.

 

Laten we eerst eens even kritisch terug kijken naar de meest recente oorlog. De oorlog in Lybië. Als je de media moet geloven was Khadaffi een groot tiran voor zijn volk. Zelfs mijn dochter zei in reactie op een jeugdjournaal uitzending. “Kijk papa goed dat ze die gevaarlijke man dood gemaakt hebben”.

Ik wijs hier op het sterke hypnotiserende effect van onze nieuwszenders en kranten die de grote massa min of meer klakkeloos weet te overtuigen door geraffineerde woord- en beeldkeuze.

 

Wat valt mij op bij nadere studie: Khadaffi vormde wellicht een bedreiging omdat hij de economie los wilde koppelen van de dollar en in het Midden Oosten goud een nieuw betaalmiddel wilde introduceren (zie filmpje). Zijn land en volk was overigens volledig schuldenvrij! Er was gratis medische zorg voor iedereen. Kadaffi wist de woestijn vruchtbaar te maken. Hij was zeer geliefd bij zijn volk. Wat valt mij nog meer op? In Syrië zijn op dit moment de zelfde Al Qaïda strijders nu als rebel aan het vechten (net als in Lybië). Remember Al Qaïda: de grote vijand na 9/11! Na wat googlen kom je er achter dat Al Qaïda letterlijk "De Database" betekent. Dat is de Database van Moedjahedien strijders die door de CIA zijn opgeleid om in Afghanistan tegen de Russen te vechten. Waar 9/11 Osama Bin Laden (die van dat vage zeegraf) zogenaamde de gevaarlijke Al Qaïda terrorist was en Al Qaïda aangepakt moest worden...blijkt Al Qaïda gewoon nog steeds De Vechtmachine van de CIA te zijn. En we pompen er weer geld en wapens in getuige dit artikel: http://www.mcclatchydc.com/2012/09/28/170069/clinton-offers-45-million-to-syrian.html

 

Khadaffi waarschuwde dat Al Qaïda in het machtsvacuüm zou duiken als hij afgezet zou worden. Hij realiseerde zich misschien wel dat de Al Qaïda niets meer is dan een CIA leger dat ingezet wordt waar nodig. Soms als vijand (9/11 om the war on terror te starten en de Axis of Evil te definiëren enz.) en soms als vechtclubje om de rebellen te steunen in landen als Egypte, Lybië en nu actueel Syrië. Maar hij hoopte dat door dat te zeggen, de wereld wel wakker zou worden “Al Qaïda..remember..het grote gevaar van 9/11!”. Maar de werled wordt niet wakker, want onze nieuwslezer vertellen dit niet en bovendien begint straks The Voice of Holland straks weer “Veel belangrijker”. En ja wel: Het waren de Al Qaïda strijders die op trokken tegen Khadaffi zogenaamd alleen gesteund met een no fly zone van de geallieerden.

Terug naar de huidige actualiteit: Ineens is daar die volksopstand in Syrië en niemand lijkt zich serieus kritisch af te vragen hoe dat toch zo maar out of the blue komt. Er wordt een dreiging van de ontwikkeling van kernwapens van Iran geïnsinueerd. Allemaal alibi’s om een oorlog te starten. Geen kritische noot in de mainstream media!

 

Ik merk op dat kernwapens achterhaald zijn. De technologie is al veel verder. De patenten van een van de grootste uitvinders van de vorige eeuw zijn grotendeels in Amerikaanse handen. Nicola Tesla is onder meer de bedenker achter de technologie van het H.A.A.R.P. systeem. Toepassing van dit systeem maakt een kernwapen on-inzetbaar du moment dat je het systeem activeert. Elke

vorm van elektronica is uitschakelt. Bovendien zijn er ander antikernwapensystemen. De hele dreiging is dus in scene gezet.

 

Het in scene zetten van de dreiging neemt niet weg dat er zich een beeld aftekent dat de basis legt voor een potentiële wereldoorlog. Rusland en China hebben al gewaarschuwd dat er geen aanval op Iran moet komen. Iran is nog de enige onafhankelijke oliestaat die hen olie levert. En dit willen ze kosten wat het kost beschermen. En dat is de dreiging die ik zie. Door deze oorlog zullen de olieprijzen sky high gaan. Dit resulteert in prijsstijgingen van praktisch alles wat wij maar consumeren. Dit zal een extreme versterking op de financiële crisis zal hebben. Mensen gaan in de problemen komen. Hypotheken, leningen en huren kunnen niet meer voldaan worden. Mensen komen zo in de problemen dat het zich zelf voorzien in de basis behoeften problematischer gaat worden. Er zullen mogelijk volksopstanden komen, pandemieën liggen dan op de loer. En als de oorlog zich af gaat spelen op eigen grondgebied kan het allemaal nog veel erger worden. Wat als de wereld voedselvoorziening in gevaar komt. Als graanvelden besmet raken en onbruikbaar worden?

 

Het is natuurlijk de vraag wat er allemaal kan gebeuren als er zich een wereldoorlog gaat ontketenen. Een hypothetische kwestie. Maar ik kan me voorstellen dat de oorlog zich dan naar onze voordeur verplaatst. Wat als er biologische wapens ingezet gaan worden? Wat als er virusuitbraken komen? Wat als kerncentrales het doelwit zijn? Echter is het niet alleen zo dat een oorlog bedreigend is als het zich in onze achtertuin gaat afspelen. We zijn tegenwoordig steeds meer afhankelijk van internationale voedselbronnen. De olieafhankelijkheid, de voedselafhankelijkheid, de energieafhankelijkheid en allerlei andere zaken die onderling samen hangen kunnen er dus toe leiden dat op korte termijn de problemen zeer groot kunnen gaan worden.

 

Bovenstaande ideeën hebben mij er toe gedreven om eens te gaan zoeken wat ik kan doen in zo’n situatie. Biedt de overheid ons daar bescherming? Zijn wij voorbereid?

Mijn conclusie is: er gebeurt niets om het volk voor te bereiden op mogelijke rampen. Nergens zijn schuilkelders of andere zaken beschikbaar. Bovendien zijn we afhankelijk gemaakt van alles wat voor ons geregeld is. We kopen allemaal ons voedsel bij de grote supermarktketens, We halen allemaal stroom uit ons stopcontact. Natuurlijk heeft dit zijn voordelen. Maar als het fout gaat op grote schaal, kan het wegvallen van deze voorzieningen ook op grote schaal dramatische gevolgen hebben.

Daarom denk ik dat mensen zich voor moeten gaan voorbereiden. Mensen moeten gaan nadenken over de mogelijkheden om te schuilen. Ga uitzoeken wat u nodig heeft. Een schuilkelder? Gasmaskers? Ondergrondse water- en voedselvoorzieningen?

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 116
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Dit is echt met stip de grootste 1e post die ik hier gezien heb

Gelukkig dat je onder de ploeg van frank valt:p:p:p:p:p:p:p:p

ben benieuwd naar zn kennismakings voorstel post (kan goed over bunkers gaan)

maar even goed ook hallo

 

Gaat wel dieper als de gemiddelde woensdag middag post;)

 

KS STERK +++++++

Link naar reactie
Delen op andere sites

Schuilkelders, doe normaal mee of houd er gewoon mee op hier. Van de verhalen waarmee jij ons blijkbaar "bang" mee wilt maken om je waar te verkopen zijn wij al op de hoogte. HAARP is mij , net als vele anderen, zeker niet onbekend en de andere items die je aandraagt zijn bij vijwel allen bekend. Misschien ook even normaal voorstellen? In elk geval welkom.

 

Sorry aan de andere forumleden dat ik zo uit mijn slof schiet maar ik kan slecht tegen dit soort praktijken. Gelukkig heeft Mr. Gold de laatste zin weggehaald.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad @TyrionLannister

Ik zag een tijdje terug deze mini schuilbunkertje.

Vond het eigenlijk niks maar merk wel dat ik nog steeds regelmatig aan dit filmpje denk dus blijkbaar heeft het toch net iets meer indruk op me gemaakt dan ik dacht.

 

 

een hele grootte cache

 

jolanda

Link naar reactie
Delen op andere sites

De welbekende forumregel over commerciele activiteiten; Eerst investeren in de community (Qua kennis), dan pas subtiel laten merken dat je mensen er ook mee kunt helpen. Die heeft hier glansrijk gefaald :)

 

Ik wist niet dat je in een forum eerst een uitgebreide voorstel ronde had, uitgebreid kennis moest maken met mensen en een netwerk op moet bouwen om iets te mogen zeggen. In dat kader wil ik mij verontschuldigen voor het niet op de hoogte zijn van deze fatsoensnorm.

Ik krijg een beetje de indruk dat dit forum wel een beetje een plek is waar je geen afwijkende mening mag delen. Klopt dat? Als mensen roepen "Er zit in ieder geval iemand op deze site die een schuilkelder nodig heeft" of "Gewoon links laten liggen en niet reageren dan gaat hij vanzelf weg", dan vraag ik me af of het alleen de bedoeling binnen dit forum is om iets te zeggen wat niet afwijkt van de gangbare mening.

In dat kader begrijp ik ook de opmerking van de moderator dat dit niet echt de manier is om binnen te komen op een forum. Ik moet blijkbaar eerst de algemene consensus bepalen en dan beoordelen of mijn ideeën wel passen binnen deze consensus.

Volgens mij zou het een beetje laf zijn om nu dit forum te verlaten omdat enkele leden vinden dat ik dingen zeg die naar hun smaak hoon oproepen.

 

Ik vind het uitermate bijzonder dat op de preppersite wel "aanbevolen" wordt te investeren in goud, grond, mobiele woonruimte etc, maar dat er over de noodzaak van een schuilkelder zo honend gedaan wordt. Ik snap best dat het prikkelen van mensen om na te gaan denken over het kopen van goud en grond ook commercieel erg interessant kan zijn. Geen idee of hier mensen op deze site of in de forums zijn die daar enig commercieel belang in hebben.

Iedereen mag zijn mening hebben. Toch? Of het nu is over HAARP, over de ontwikkelingen in de wereld en wat er mogelijk op ons af komt. Mijn doel is mensen aan het nadenken te zetten. Ik bied inderdaad de mogelijkheid aan voor het bouwen van een complete oplossing voor schuilkelders. Dat dit door preppers met een zeker mate van hoon benaderd wordt verbaast mij en wil ik beantwoorden met de vraag: Waarop preppen jullie je wel en waarop niet?

Kan ik concluderen dat de dreiging van een nucleaire ramp uitgesloten van jullie preppers activiteiten? Preppen jullie wel op een financiële crisis, maar niet op een pandemie, nucleaire ramp, biologische oorlogsvoering? Ik wil graag leren.

 

Wat ik wil duidelijk maken is dat ik het aanbieden van schuilkelders niet doe uit winstbejag. Daarvoor is het niet interessant genoeg. Ik heb een bedrijf dat andere activiteiten ontplooit. Maar geprikkeld door de ontwikkelingen in de wereld (zoals uitgelegd in mijn eerste verhaaltje) zie ik persoonlijk dat dit een onderwerp is waar op dit moment nog geen oplossingen voor te vinden zijn. Om maar een voorbeeld te noemen: alleen een betonnen kelder is niet voldoende tegen bijvoorbeeld een nucleaire ramp. Ik ga deze discussie graag aan.

 

Maar alstublieft: u mag spottend denken over mijn ideeën, maar het is slechts een mening. En volgens mij leven wij in een land waarin we trots zijn op het feit dat we vrijheid van meningsuiting hebben. Dus ik hoop dat de reacties hierna wat minder fel zullen zijn. Maar ook daarin bent u zelf vrij. Vindt u het goed dat ik in dit forum blijf deelnemen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet zeker dat je kennis hier erg gewaardeerd wordt en juist afwijkende meningen zijn hier te vinden, we zijn niet voor niks preppers. Het ging alleen op de manier waarop je de eerste post maakte, dit geldt niet alleen voor dit forum maar is eigenlijk overal zo. Mensen/gebruikers zijn nu erg alert op "first time posters".

 

Een warm welkom hier schuilkelders op Preppers.

 

 

Er zijn ook al wat forum draadjes over schuilkelders en weet uit mijn eigen omgeving en van bezoekers hier die er ook mee bezig zijn (om aan te leggen) dus hier is zeker interesse in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...