Ga naar inhoud
GENEGEERD

Prepper in omgeving Utrecht gezocht voor interview


Jasmijn

Aanbevolen berichten

Beste forumlezers,

 

Voor een artikel in het AD Utrechts Nieuwsblad ben ik op zoek naar een prepper die uit omgeving Utrecht komt en die meer wil vertellen over het preppen. Ik begeep van columnist Dick Berts dat veel preppers niet graag met media praten. Daarom vermeld ik hier meteen dat ik een serieus artikel wil maken over het fenomeen van het preppen in Nederland. Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen.

Ik kijk uit naar een reactie!

 

Jasmijn

AD Utrechts Nieuwsblad

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Misschien wil Dick Berts je een intervieuw geven? Er is niet veel van het preppen wat hij niet weet. Hij heeft er zelfs een boek over geschreven en hij schuwt de publiciteit niet. Wat ik geweldig dapper van hem vind want ik ga voor geen goud de publiciteit in zolang mijn anonimiteit niet gewaarborgd is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Jasmijn

volgens mij heb je geluk

de provincie utrecht heeft sinds gisteren een nieuwe woordvoerder hij heet frank

toen ik m laatst sprak vertelde hij mij dat ie verschrikkelijk graag aan een intervieuw wilde meedoen

wacht even dan roep ik m

 

Frank frank frank frrraaaaaank

hor m nog niet hij zal wel met zn lichtje in t donker lopen Frrrraaaaaaaaank

 

sorry hij is er nog niet

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jasmijn, ik kom niet uit de regio Utrecht, anders had ik, gefingeerd inderdaad, mee willen werken. Het lijkt me dat er best iemand bereid te vinden is om de eenvoudige reden dat we er allemaal bij gebaat zijn dat er, goede, publiciteit is rond preppen. Daarom zijn we allen zo blij met en trots op Dick Berts!

Maar Frank wil misschien wel mee werken. @frank1964, en?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb inderdaad contact gehad met Dick Berts. Hij gaf aan het erg druk te hebben met interviews. Ook ben ik specifiek op zoek naar iemand uit de omgeving Utrecht. Iemand? Misschien dat er iets geregeld kan worden met gefingeerde naam?

 

Ik had mij ook aangemeld, op voorwaarde dat ik anoniem kon blijven. Maar Jasmijn vertelde mij dat het bij hun de regel is dat je met naam en foto geplaatst wordt. Niet anoniem dus ik ben om die reden afgehaakt.

 

Jasmijn kan hieruit dus concluderen dat haar prepper interview in dusdanige toestand niet van de grond gaat komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

image.jpg.a7fb8228d41ed1d650bfad146626aa77.jpg

 

Hoorde uit een onbevestige bron dat Henk ook een prepper is. Hij komt toch ook uit Utrecht?

 

Goh dat wist ik niet. Weet wel dat toen hij bij Leefbaar Nederland zat onbekende figuren zijn hond opgehangen hebben aan een boom in zijn tuin met bericht "als je niet kapt met de politiek dan zijn je kinderen de volgende keer aan de beurt". En vlak daarna stopte hij inderdaad met de politiek.

 

Kan me voorstellen dat als zoiets je overkomt dat je dan nogal wantrouwig wordt ten opzichte van de status quo.:(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goh dat wist ik niet. Weet wel dat toen hij bij Leefbaar Nederland zat onbekende figuren zijn hond opgehangen hebben aan een boom in zijn tuin met bericht "als je niet kapt met de politiek dan zijn je kinderen de volgende keer aan de beurt". En vlak daarna stopte hij inderdaad met de politiek.

 

Kan me voorstellen dat als zoiets je overkomt dat je dan nogal wantrouwig wordt ten opzichte van de status quo.:(

 

What the........ ok, dit kan me dus echt heel erg kwaad maken. Wat voor zieke geesten zouden dat gedaan hebben. Mogen van mij hetzelfde lot als die hond toebedeeld krijgen..

(Sorry voor het offtopic gedoe, moet hier echt ff op reageren.)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het was trouwens zijn kat, niet zijn hond. Citaat:

 

‘Ik heb een pistool tegen mijn hoofd gehad. Onze kat is opgehangen aan een boom in de tuin met een spijker door z’n lijf waaraan een briefje zat: ‘Jij bent de volgende’. Mijn dochtertje heeft dat als eerste gezien.

 

Nooit in mijn leven ben ik zo vaak en zo intensief bedreigd. Het begon op de dag dat Pim Fortuyn lijsttrekker werd van Leefbaar Nederland en het eindigde op de dag dat hij mede door mij de partij moest verlaten. Daarna ben ik niet één keer meer bedreigd. Maar toen had ik er allang genoeg van.

 

Ik geef mijn nederlaag grif toe: ik had er nooit aan moeten beginnen. Al die bedreigingen, al die ellende, dat is het me niet waard. Kijk, als ik iemand een sukkel noem en er staat in de krant: ‘Scheldkanon Westbroek is weer bezig’, dan kan ik daar wel tegen, ook al slaat het doorgaans nergens op. Maar als je leven bedreigd wordt, als je gezin gevaar loopt, dan ben ik weg. Ik ben gezwicht voor terreur. Met volle overtuiging. En ik heb er geen minuut spijt van gehad.

 

http://www.henkwestbroek.com/2003/ouwe-hippie-haagsche-courant

Link naar reactie
Delen op andere sites

en toch snap ik er steeds minder van....er zijn kennelijk steeds weer mensen die preppers willen interviewen, maar willen allemaal een foto....alsof het zonder foto niet geloofwaardig is. Dat slaat namelijk helemaal nergens op. Als een onderzoeker van TNO heeft onderzocht en bewezen dat bepaalde veiligheidssystemen in de nieuwe Toyota Prius niet naar behoren functioneren (als voorbeeld!), en het staat op teletekst, of nu.nl of in mijn Volkskrantje, dan wordt het echt niet geloofwaardiger met een foto van desbetreffende figuur erbij. Sterker nog, ik denk dat een prepper die zonodig met zijn toet op de foto stoer wil laten zien wat hij / zij allemaal aan coole messen heeft en hoe vaak hij zijn kruisboog poetst, een pocher is. Een oprechte eerlijke heer als Dick Berts is de uitzondering die de regel bevestigt. Als er wel iemand is die o zo graag met naam en smoel in de krant wil staan om te showen wat hij heeft geprept, DAN DENK IK ZEKER DAT HET AD MIJ IN DE ZEIK ZIT TE NEMEN EN DAT ZE ZIJN AFGEGLEDEN NAAR HET NIVEAU VAN DE PANORAMA....het is een stuk geloofwaardiger als de prepper, gelijk zijn overtuiging, NIET met smoel en naam bij het artikel staan. Of, om een hele andere vergelijking te maken, wanneer komt er een leuk interview in het AD, met een hacker van het -overigens sublieme en geweldige- Anonymous collectief? Zodra die met zijn smoel in the picture komt bij welke krant dan ook, wordt hij vijf minuten later van zijn bed gelicht....en gaat het over onze veiligheid, of net als bij Westbroek, om de veiligheid van ons gezin, dan wordt er verwacht dat we vriendelijk lachend laten zien wie wij zijn.

 

EVEN VOOR DE DUIDELIJKHEID:

We are Preppers. We are Legion. We do not reveal ourselves. We do not want SHTF. But expect us to rise above the smoking heaps of society.

Link naar reactie
Delen op andere sites

en toch snap ik er steeds minder van....er zijn kennelijk steeds weer mensen die preppers willen interviewen, maar willen allemaal een foto....alsof het zonder foto niet geloofwaardig is. Dat slaat namelijk helemaal nergens op. Als een onderzoeker van TNO heeft onderzocht en bewezen dat bepaalde veiligheidssystemen in de nieuwe Toyota Prius niet naar behoren functioneren (als voorbeeld!), en het staat op teletekst, of nu.nl of in mijn Volkskrantje, dan wordt het echt niet geloofwaardiger met een foto van desbetreffende figuur erbij. Sterker nog, ik denk dat een prepper die zonodig met zijn toet op de foto stoer wil laten zien wat hij / zij allemaal aan coole messen heeft en hoe vaak hij zijn kruisboog poetst, een pocher is. Een oprechte eerlijke heer als Dick Berts is de uitzondering die de regel bevestigt. Als er wel iemand is die o zo graag met naam en smoel in de krant wil staan om te showen wat hij heeft geprept, DAN DENK IK ZEKER DAT HET AD MIJ IN DE ZEIK ZIT TE NEMEN EN DAT ZE ZIJN AFGEGLEDEN NAAR HET NIVEAU VAN DE PANORAMA....het is een stuk geloofwaardiger als de prepper, gelijk zijn overtuiging, NIET met smoel en naam bij het artikel staan. Of, om een hele andere vergelijking te maken, wanneer komt er een leuk interview in het AD, met een hacker van het -overigens sublieme en geweldige- Anonymous collectief? Zodra die met zijn smoel in the picture komt bij welke krant dan ook, wordt hij vijf minuten later van zijn bed gelicht....en gaat het over onze veiligheid, of net als bij Westbroek, om de veiligheid van ons gezin, dan wordt er verwacht dat we vriendelijk lachend laten zien wie wij zijn.

 

EVEN VOOR DE DUIDELIJKHEID:

We are Preppers. We are Legion. We do not reveal ourselves. We do not want SHTF. But expect us to rise above the smoking heaps of society.

 

keyser kerel had het niet beter kunnen zeggen, ik ook krijg het gevoel dat het grootste gros aan media ons preppers als een stukje entertainment zien voor op de maandag morgen voor ap en ali in de trein.

 

ennuh dat laatste stukje steel ik van.. bij deze dank u.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...