Ga naar inhoud
GENEGEERD

Heb jij een BOL BUG OUT LOKATIE??


voorbereid112

Aanbevolen berichten

heeft iemand van jullie zelf een echte BOL ik zelf heb er 2 voor meerdere mensen ik heb 1 lokatie binnen 30 minuten lopen en eentje in belgie op eigen terrein

de dichtbij lokatie bied ruimte aan 5 mensen en is geschikt om het daar 4 dagen uit te houden

in belgie kan ik 10 mensen 6 maanden huisvesten. dat wil zeggen mijn ma mijn dochter en ikzelf en 3 anderen dit kan in geval van nood verhoogd worden tot max 14(ivm slaap ruimte)

 

ik heb afspraken gemaakt met kennisen over hoe en wat. ik geef ene paar vb van de afspraken

zoveel mogelijk eigen voedsel en matrialen meenemen in geval van nood

zorg dat je minimaal 36 uur zelf redzaam bent

dat ze zichzelf moeten kunnen verdedigen

zelf voor kleding zorgen

en op de lokaties is er een de baas en dat ben ik dat wil zeggen ik neem het besluit welliswaar in overleg maar ik heb het laatste woord. dit enkel om problemen te voorkomen.

eens per jaar gaan we naar de lokaties om alles aan te vullen en na te kijken

 

hoop op veel reacties

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Beste V112,

 

Is het de bedoeling dat je je wenst te associeren met mensen hier van het forum? Dan verwacht ik weinig reacties, mogelijk ook agv de inhoud van jouw bovenstaand schrijven maar ook omdat je nog maar 6 postings hebt en mensen ook willen weten met wie ze naar een onbekende BOL gaan. Het is heel nobel van je om jouw BOL te willen delen en het klinkt zondermeer alsof je oprechte bedoelingen hebt. Soms echter, en dat herken ik, gaan we zelf te hard terwijl de omgeving nog even moet nadenken. En als ik voor mezelf spreek, zou ik wel de helft van de kosten willen delen in ruil voor medezeggenschap. Ik tolereer prima gezag, maar aangezien ikzelf de beste leider ben, is dat iets wat je met mij zou moeten delen. Succes met het vinden van een geschikte lotgenoot.

 

PS: je schrijft ook dat er max 14 kunnen slapen....wat doe je als jouw nieuwe maatje ineens met tien man aan komt zetten en jou en je familie afzet als de goedbedoelende dictator? Dan wordt het lastig....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Bunkerprepper

Als je dit als BOL ziet, dan mis je je essentiele zaken als water, verblijfruimte e.d. Als het alleen om de opslag van je materiaal gaat, dan is zo'n container natuurlijk wel bruikbaar, zo lang maar niet opvalt DAT je daar materiaal hebt liggen...

 

BP

Link naar reactie
Delen op andere sites

haha een misverstand ik nodig niemand uit. ik geef enkel aan wat ik heb en mijn vraag is zijn er meer mensen die zoiets hebben gewoon om te weten of ik niet de enige ben. mijn plaasten zijn allemaal al vergeven. ik wilde gewoon weten wat anderen hadden en hoe hun alles rond om regelen. het gaat mij niet om het geld , meer om het volgende. als we weg moeten naar een bol. verwacht ik dat je ondanks dat ik ene bol heb je jezelf zo veel mogelijk kan redden wat betrefd eten en drinken. ik heb een nood voorraad voor enkel maanden totaal dat wil niet zeggen dat ik die meteen aanbreek. als je weg moet van huis heb je altijd wel iets in huis toch . neem dat dan mee en als dat op is of opraakt dan gaan we aan de voorraad beginnen.

nogmaals ik nodig niemand uit tis om ana te geven wat ik heb, met de vraag of anderen ook zoiets hebben?

Link naar reactie
Delen op andere sites

ondaks dat ik nog maar kort hier online ben ben ik al jaren bezig met preppen. ik hoopte hier gewoon wat ideetjes op dte doen en misschien wat advies te kunnen geven aan beginners .

 

Ik had ook jouw bericht alleen maar opgevat ter inspiratie en informatie, dus wat mij betreft goed geformuleerd. :-)

Zelf heb ik geen BOL, ben ik wel over na aan het denken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je dit als BOL ziet, dan mis je je essentiele zaken als water, verblijfruimte e.d. Als het alleen om de opslag van je materiaal gaat, dan is zo'n container natuurlijk wel bruikbaar, zo lang maar niet opvalt DAT je daar materiaal hebt liggen...

 

BP

Het is ook niet bedoeld als BUG OUT lokatie, maar om je spullen, zoals je BOL tas in op te slaan. Dat kun je dan in de regio met een paar preppers samen doen.

Normale garageboxen hebben geen stroom en water, dan heb je niet goed gekeken, deze dus wel...

TERREIN

IS VOLLEDIG OMHEIND

 

STROOM EN WATER

 

GROTE ROLDEUREN

 

CAMERA

BEWAKING

 

ELEKTRISCH HEK OP AFSTANDBEDIENG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ms Lotte, uitstekend idee m.i., heb daar zelf ook aan gedacht en dan zelfs om het wel als BOL te gebruiken voor een paar dagen( moet makkelijk kunnen lijkt mij tot het ergste is overgewaaid) eten, drinken, plek om mijn vermoeide hoofd neer te leggen, met een hek er om, ideaal, bovendien zullen de spullen die mensen in opslag hebben en die niet te eten zijn het laatste zijn waar ze aan denken, ik ben pas twee uur lid van deze community en zag dat er nog geen 1000 actieve leden zijn, als dat maatgevend is voor de stand van zaken vh bewustzijn van de gemiddelde Nederlander inzake dit soort toestanden ( de op de site besprokene), ga ik er voor het gemak maar gevoeglijk van uit dat er geen hond is die er aan gedacht heeft om van een dergelijke lokatie gebruik te maken als tijdelijke uitwijk in een noodsituatie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

met andere woorden. als alle stroom uitvalt... kun je niet meer bij je garagebox?

 

Als de stroom uitvalt kan er ook niemand anders bij je garagebox is natuurlijk ook een bijkomend voordeel, nadeel is uiteraard dat het alarm het ook iet doet, voordeel daarvan is dan weer dat je ongemerkt je eigen box kan kraken etc etc.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zie een daadwerkelijke BOL in belgie zelf niet zitten. als er iets met je huis gebeurt kan je het best een huis dichtbij hebben zoals jij al hebt, maar als er echt iets uitbreekt lijkt het mij verstandiger om veel verder weg te zitten van nederland maar dit heeft ook weer zijn nadelen dat het te lang duurt om bij je bol te komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Geen BOL hier. Een eigen locatie is onbetaalbaar en ik heb geen connecties op dat gebied. Ik probeer gewoon zolang mogelijk thuis te blijven en als ik merk dat de situatie echt onhoudbaar wordt ga ik met een goed gevulde BOB langs boeren in de buurt. Ik heb een prima conditie en toch wel wat kennis over zaken die handig kunnen zijn, dus ik kan een hoop werk verzetten in ruil voor de basisvoorzieningen om te overleven.

 

Niet het beste plan, maar het is in ieder geval een plan. :rolleyes:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Utopia als BOL:

 

Een eigen eiland, omringd door hoge rotsen, met een blokhut erop en kelder voor eventuele voorraden, met een stukje land waarop landbouw op verricht word, wat kippen rondlopend, een klein bos achter de hut en een klein stromend watervalletje dat tussen twee rotsachtige heuvels stroomt wat warempel zoet water betreft, een klein strand in de atol tussen de hoge rotsen. Van buitenaf gezien alleen maar rotsen, maar erachter je eigen utopia.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En toen werd je wakker. :p

 

Yep. Een BOL maak ik ter plekke met de omgeving dat mij aan materialen kan voorzien, heb geen geld om een bunker te bouwen, land op te kopen of wat dan ook. Het heeft zijn voor -en nadelen om zoiets te hebben. Hoop dat ze ook een nooduitgang hebben in die bunkers.

 

Een vuilnisbelt of een schroothoop kan eventueel iets kunnen betekenen qua bouwmaterialen maar ik prefereer het bos, daar zit een supermarkt in. :p

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen geld voor een stuk land, bunker, boot of helicopter.

Daarom 2 kano's aangeschaft, opblaasbaar(tsja) met dat kleine eilandje hier niet al te ver vandaan in mijn achterhoofd.

In de 2 kano's passen onze tassen met gemak, tentje mee en de ergste ellende zien te overleven mocht er een situatie zijn dat we ons huis moeten verlaten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar ik zou geen bedreigde diersoorten doodmaken voor voedsel, zo is de dodo-vogel ook aan zijn eind gekomen en dat wil ik niet op mijn geweten hebben. We hebbend de Bever in de Biesbosch, dat is toch mooi. Denk dat er best mensen zijn die denken de Biesbos in te trekken. (ik niet overigens) Hoe denken jullie daarover?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Bunkerprepper

Bij de utopia spreek je over een kelder... Laat dat dan dvp wel een stevige zijn! :-)

(bunker mag ook)

 

 

Bunkerprepper

 

-... ..- -. -.- . .-. .--. .-. . .--. .--. . .-.

Methods are many, principles are few;

Methods always change, priciples never do.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij de utopia spreek je over een kelder... Laat dat dan dvp wel een stevige zijn! :-)

(bunker mag ook)

 

 

Bunkerprepper

 

-... ..- -. -.- . .-. .--. .-. . .--. .--. . .-.

Methods are many, principles are few;

Methods always change, priciples never do.

 

Uiteraard een stevige, moet fungeren als fundament waarop het huisje staat. Waar je jezelf en de eventuele dieren in kunt "vluchten" mocht er iets gebeuren. Dus met een ingang van in het huis en een ingang van de zijkant (voor de dieren) en een nooduitgang via een tunneltje naar de andere kant van het eiland.

 

Dromen is heerlijk he.. ;)

 

Leven op een luchtkasteel ook, hoog in de lucht met daarop je farm e.d. en eronder zo'n reflector waardoor niemand ziet dat jij daarboven zit. lol Alleen dat luchtkasteel heeft dan geen bunker helaas.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zie een daadwerkelijke BOL in belgie zelf niet zitten. als er iets met je huis gebeurt kan je het best een huis dichtbij hebben zoals jij al hebt, maar als er echt iets uitbreekt lijkt het mij verstandiger om veel verder weg te zitten van nederland maar dit heeft ook weer zijn nadelen dat het te lang duurt om bij je bol te komen.

 

Daarom ga ik vast verhuizen naar mijn BOL, in Hongarije dus.. ik zit er over een paar maanden al en kan daar verder rustig uitbreiden in opbouwen terwijl ik er woon....ook daar moet ik natuurlijk nog verder zoeken voor als er iets mis gaat waardoor ik ook daar weg moet maar ten opzichte van Nederland en Belgie zit ik al vrij aardig... hoop ik :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...