Ga naar inhoud
GENEGEERD

Camouflage kleding


Greener

Aanbevolen berichten

Ik wil het hebben over camouflage kleding.

Allereerst begrijp ik dat de tendens onder de preppers is dat camo "not done" is aangezien je zult opvallen.

Deze mening heb ik ook maar er is een maar.

Er zou een moment kunnen zijn bij bijvoorbeeld een Bug In dat je naar buiten moet om wat te halen.

Overdag zou ik dit uit mijn hoofd halen maar in de nacht zou als de omstandigheden het toelaten het wel aandurven.

Ik wil het niet hebben over de technieken maar meer over de patronen die gebruikt worden in het leger.

 

De nieuwste camo die langzaam aan binnen druppelt bij het Amerikaanse leger heet Multicam.

 

http://en.wikipedia.org/wiki/MultiCam

 

Ik heb hier nog een filmpje dat door een gewone gebruiker is gemaakt.

Expres niet door de leverancier want dan zie je dus helemaal niets.

 

via @youtube

 

Ik heb diverse testen gelezen en gezien waar ze de oude ACU camouflage vergelijken met multicam.

Ik vind het verbluffend hoe het werkt.

Zijn er meer preppers die camo hebben?

Wat is jullie visie op het nieuwe multicam?

 

Aub geen welles nietes en laten weten dat je het onzin vindt, dat mag via de PM ;)

 

Greener

  • Leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 273
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Potverdorrie Greener nu moet ik die "camo" ook op mijn "to do" lijstje zetten. Ik heb zelf alleen van die witte pakken (veiligheidsoverall) voor een eventuele epidemie maar nog nooit aan camouflage kleding gedacht om die te preppen. Vind het filmpje erg interessant en spotte hem wel maar das omdat je echt goed moet kijken. Als je dit in het wild zou doen zou ik er gewoon voorbij aan lopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit doet me een beetje denken aan de testjes die ik destijds kreeg voor de luchtmacht. De kleuren mixen wel in de omgeving, maar het gaat om de afwijkende vormen in die kleuren.

Op afstand zou het heel goed kunnen werken, maar alle frames had ik hem binnen de seconde. beweging en vorm doen veel dus. Het wordt lastiger als je te maken krijgt met zeer hoge contrasten, zoals wintercamou in de sneeuw. Ikzelf zou dit wel als een aanvulling zien, maar er niet op gaan vertrouwen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb ook diverse camo kleding stukken, grotendeels in flecktarn heb vernomen dat dit toch het beste werkt in mijn omgeving,

heb zelf geen ervaring met multicam, heb wel begrepen dat deze beter zijn taak doet dan acu of abu. (acu werkte beter op lange afstanden en multicam was globaal beter)

 

moet zeggen dat ik het nieuwe uniform van defensie ook mooi vind maar ben erg benieuwt hoe deze in de praktijk zal werken.

 

 

gU5Bt.jpg.fff912a28b933d0f7bb5554c89c1f739.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt beter je camo pak in je bol samenstellen in de jaargetijde dat je daar bent.

Een ghilley pak maken van reepjes postzak is nog goedkoper ook dan die U.S hype producten en veel

effectiever.

 

Nogal wiedes dat de leverancier van dat camopak niets laat zien in hun filmpje of folder,Er IS dan NIETS en zij dan zeggen hoe goed dat product van hun is !!.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je van plan bent om in de avond of nacht naar buiten te gaan kan je beter een pak

met donkergrijs en zwart tinten maken dan blend je beter in.

Ik kom nog uit de tijd dat we woodland camo droegen,En ja er is sindsdien veel bijgekomen.

Het draait er eigenlijk maar om 1 ding hoe het beste naar je omgeving aan te passen.

Laat je niet opfokken door commerciele bedrijven,Dat bedoel ik te zeggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Leger camo heb je niks aan, je moet jager camo hebben met blaadjes en takjes voor in het bos.

http://www.mossyoak.com/

 

Urban camo is normale kleding die je bij de C&A koopt.

 

Camo gaat niet om de camo, maar dat je niet opvalt in de omgeving.

 

En in het filmpje heb ik ze allemaal geraden ;).. Slechte camo dus.

 

Oja, geen camo BOB. Gewoon een normale eastpack tas of zo.. Super sterk..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Leuke reacties!

 

Dat alle personen te zien waren in het filmpje moge duidelijk zijn.

Ik heb daarom ook juist voor dat filmpje gekozen want dat is meer naar de praktijk gericht.

 

Zelf ga ik binnenkort ook een broek bestellen van Tru-Spec in multicam.

Lijkt me de ideale broek voor de jacht op paddestoelen bij de BOL!

 

Hier nog even een filmpje van een reseller:

 

 

Greener

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou ik heb de knoop doorgehakt en net de Tru-Spec TRU Multicam broek besteld.

 

 

Product Specifications

 

65/35 Polyester Cotton Rip-Stop

Featuring Powerhook Hook & Loop

10-Pocket Design

2-Easy Access Slanted Cargo Pockets With Drain Holes, 5"x5" Hidden Pocket and Elastic Drawstring With Cord Lock For Secure Closure

2-Extra Deep Front Slash Pockets With Reinforced Openings

2-Bellowed Lower Leg Pockets With Hook & Loop Closures

Hook & Loop Closure Pocket Flaps

1" Wide Belt Loops With 2-1/4" Openings

Drawstring Waist With Button Fly

Reinforced Seat

Reinforced Internal Knee Pockets For Knee Pad Inserts With Easy Access External Hook & Loop Openings

Improved "Stay Tied" Heavy Drawstring Leg Ties

 

 

Die paddestoelen zullen me nooit zien aankomen :rolleyes:

 

Greener

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als die gast in camo naast je tuin staat is er niets aan de hand.

Problematischer is als hij in je tuin staat.

 

Ik begrijp waar je heen wilt OBL.

 

Hoe dan ook, het zal dus mijn BOL broek worden.

Ken de enkeling die buurman is en die hebben gezien het gebied genoeg voorraad net als ik.

Als je dan het bos en velden meerekent is er niets aan de hand.

Ik zal er voor waken niet door de grote centra hier in Nederland te gaan wandelen ;)

 

Greener

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als die gast in camo naast je tuin staat is er niets aan de hand.

Problematischer is als hij in je tuin staat.

 

Ik begrijp waar je heen wilt OBL.

 

Hoe dan ook, het zal dus mijn BOL broek worden.

Ken de enkeling die buurman is en die hebben gezien het gebied genoeg voorraad net als ik.

Als je dan het bos en velden meerekent is er niets aan de hand.

Ik zal er voor waken niet door de grote centra hier in Nederland te gaan wandelen ;)

 

Greener

 

Zou maar een militante groep achter je aan hebben jagen met je fancy broek :)..

 

De slechteriken zitten vol afgunst en hebzucht. Ik denk jij post SHTF, dat je niet te mooi spul aan moet hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wil ook nog een beetje normaal leven en doen waar ik zin in heb.

En er mag best op mij gejaagd worden, weet jij veel wat ik in het dagelijkse leven doe :cool:

Nooit iemand onderschatten, doe ik ook nooit.

 

Maar resumé, ik zal een preview van de paddestoel zoekende BOL broek plaatsen als hij binnen is.

 

Greener

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hm, ik zag hem gewoon overal zitten... lol

 

Ik doe niet aan camo kleding, wel kies ik de kleuren bewust uit als ik kleding koop: dus geen rood of roze of geel. Wel gewoon bruin en groen. Een winterjas met bruine en groene vlakken, maar broeken gewoon zwart of groen, geen leger patroon erop of zo. Als ik me ga verschansen is het in de schaduw tussen veel bomen of struiken en niet zo in het openbaar, op een heuvel zonder beschutting of vlak bij een pad.

 

Alleen dat hoofddekseltje wat ie vent heeft hoort nog van mijn lijstje afgestreept te worden (zodra ik hem heb gekocht, meeste van die petjes passen niet over mijn hoofd) enige wat ik heb is een groene wollen bivakmuts en een gewoon petje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...