Ga naar inhoud
GENEGEERD

Muizen


zilver

Aanbevolen berichten

De muizen komen weer naar binnen met dit koude weer, vooral op boerderijen kan je hier last van krijgen, die wil je niet bij je prepper voorraad.

 

Wat erg goed werkt zijn standaard muizenvalletjes met een stukje droge taaie kaas korst waar je een beetje Aioli op smeert.

er zit dan binnen 10 minuten iets in je val. (indien er muizen zitten in die ruimte)

 

Om onnodig lijden te voorkomen, plaats de val zo dat ze er met hun nek of hoofd in komen (een muis komt vaak van de wand/rand/plint kant af aan gelopen) Half levende muizen kan je met een schoen doden of door de klem op hun nek/hoofd te laten afgaan.

 

Als je een tuin hebt kan je de dode muizen op een wei paal aan de rand van je grond neer leggen ze zullen dan binnen een dag door aaseters (ekster kraai buizerd etc) worden opgepeuzeld.

 

Was je handen na het aanraken van de vuile vallen of muizen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 95
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ik raak helemaal in paniek als er ergens in mijn huis een muis of muizen zouden zitten. Gelukkig weten alle muizen in de buurt dat ze bij ons niet binnen moeten komen want een onmiddellijke dood is het gevolg. Hoe? Zes katten en een kruising JackRussel/Basenji ruiken elke muis of ander ongedierte. Vier van de katten en de hond doden elke muis, rat, mol, kip, vogel (zelfs grote watervogels) zonder er zelfs maar mee te spelen. Echter een huisdier die rondloopt bij je opgeslagen voedsel is niet erg hygienisch. Daarom is het het handigst elk gat in je huis te dichten met pur waar ijzerdraad in verwerkt zit en je eten in plastic te bewaren. Het dierenvoer bijvoorbeeld bewaar ik buiten in die grote blauwe tonnen. Zoals deze: http://tuin-terras.marktplaats.nl/regentonnen/608745073-blauwe-regen-ton.html?return=eJwdzctugzAQheF3iRR2wTYJuRihKnkTC6bBwoxHnkGtGuXdM3T3%2FWdzgnf%2BFb3t2DfW%2Bh1DKMPUTSLkjZkzAdZLKLNQCkG4xmSIjawRD4AHgVICmwJPQMmIgGZw1%2FZWT7Kkr9%2FUu2rkXvL%2BeHf74yO5DdfTZXPz7%2Fa2WdR%2FkZT8PbKGirbRKhbd77guUOKgOf9o6pkyc1Q3FdHa24oyy5BH6M%2Ft6bzr3h99j0TQ&df=1&fta=eNot0UtuxCAMBuC7sJg1Nm%2BjuUKvMOIR2qiZSVQybdSqdy%2BQrvhkGQM%2FgQz9VLLEnh%2FL7TMslflKjhM7litccr3uK4FfgMBK4xdsq3J%2B2el73nwtuZLfduL%2BvtHjeZ8%2B5uTfv2hfH36tM%2BFl255XftnWuqc1T1etpO4nSGJbeJ2Yn9v0SoLYnMfRgitiIgarMuZDxMhzcaLBxRILdOQy2XCgVBYxqQ7DkfMOmSenG2QQk7IdNmoDZ8XIaQALmBPcxQHIfPSoqPjoQdChNAiRk0sNWCIkPMFlGXCgzorJsqM1QOqTwRqwfSBoF8cNwepi%2Bi6ecgh2QMfJnBU5tnNnJY8DgNYdKErUPGOHilnLDpE4io72cqM72k0t9uSghbivW8j1tkyP1%2F2thyv7bxK7h%2BPW824RZ8JWQ2Lhi%2FmXf34yH4jTz%2B%2FvH8t1mfI%3D&fta_ind=9&fs=1

Ik heb er enkele jaren geleden 6 voor een tientje per stuk gekocht. Er zitten zelfs ringen bij zodat ze hermetisch afgesloten kunnen worden. Alhoewel niet nodig want ook zonder ringen komt er absoluut geen water of muis in. Een goede manier om je voedsel of water buiten of in een schuur te bewaren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Muizen zijn lievvv ... :o

's Winters laat ik altijd de voordeur open staan om onze knagende vriendjes een warm onderdak te bieden.

Ik ben ze momenteel kunstjes aan het leren.

 

Alleen de buurt wordt gek van me, als ik ze 's avonds met mijn dwarsfluit door de straten paradeer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Muizen zijn lievvv ... :o

's Winters laat ik altijd de voordeur open staan om onze knagende vriendjes een warm onderdak te bieden.

Ik ben ze momenteel kunstjes aan het leren.

 

Alleen de buurt wordt gek van me, als ik ze 's avonds met mijn dwarsfluit door de straten paradeer.

 

Haha. Foto graag. :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

mijn lievertje, ze is in principe zelfvoorzienend, maar ik voer haar nu en sindsdien kiest ze voor het gemak, maar vroeger kwam ze met vanalles aanzetten van konijnen tot vleermuizen, en muizen, die kwam ze dan snachts "schedeltje kraken" naast mijn bed lol

[ATTACH=CONFIG]1242[/ATTACH]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...