Pagina 7 van de 7 EersteEerste ... 567
Resultaten 61 tot 63 van de 63
    Moderator
    Ingeschreven
    Dec 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Raycoupe Bekijk Berichten
    Op het grote bord buiten de zaak staat: "Contant betaling!"

@G & Jewels schrijft in z'n post: "47 euro per gram tegen contanten is niet mogelijk."

Wat is het nu? Krijg ik dan minder per gram, of uitbetaald in spiegeltjes en kraaltjes?!
    [MENTION=261]Kans[/MENTION]... die adder onder het gras was zeer duidelijk

"Natuurlijk alles met de wetenschap dat je geen geld in het handje krijgt maar je toegoed mag besteden bij deze juwelier."

Precies!!
    Nieuw forum: preppers-shelter.nl (Bij aanmelden kijk voor de activatie mail in je spamfolder)

Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Nov 2012
    Oh!!! Voordelig goud tegen zilver ruilen!?
    (de goud/zilver ratio geeft daar aanleiding toe)
    Later dan het omgekeerde...

SHTF Expert
    Ingeschreven
    Jun 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door G & Jewels Bekijk Berichten
    De Juwelier:

Vanwege de hoge goudprijs zijn ook onze verkopen gedaald. Om de verkoop te stimuleren hebben wij dat bord buiten neergezet toen de goudprijs tegen 44 euro per gram was. Daar deden wij nog eens zon 7% er boven op om de verkoop te stimuleren bij inruil terwijl wij meer marge terug pakken wanneer er wordt verkocht.

Tegen contanten wordt er nog steeds ingekocht met beurswaarde -5% tot -10%, en dat zijn prima prijzen!

Wat betreft de goudprijs: Goudprijs is wel degelijk gekoppeld aan de Amerikaanse/overige beurzen, wanneer het vertrouwen terug komt in de economie daalt de goudprijs! een beetje basis kennis economie. Vandaag 1 juni 2013 staat de goudkoers op zon 34 per gram in euros dat is een daling van meer als 22% !!! Dus de goudprijs is wel degelijk gedaald. Volgens verschillende bronnen worden er groene cijfers verwacht na 2e kwartaal in US, moet je eens opletten wat er dan weer gebeurt met de goudprijs..

Mijn complimenten voor de slimme klanten die het op het juiste moment ingeleverd hebben.

Voor degene die het nog niet ingeleverd hebben: aangezien we van de 9 euro per gram vandaan komen is de kans dat we terug gaan groot. Wij hebben vaak geadverteerd met dat handjevol goud om mensen een indicatie te geven wat hun oud goud waard is. Dat handjevol goud (50 gram 14k goud) was 1.000 euro, is nu 800 euro (22% daling), maar zal op den duur weer worden 200 euro. Dus mocht u nog wat oud goud hebben, adviseren wij: 'Verkoop nu nog uw oud goud, voordat de goudprijs verder daalt.' voor meer informatie over goud inkoop/ goud verkopen/ goudprijs www.gjewels.nl/goud-verkopen of www.gjewels.nl/goudprijs

mvg, G Kocak, G & Jewels
    Dit blijft me intrigeren
    Wat een mooie post toch, ik heb onze juwelier nog niet eens bedankt voor dit schoolvoorbeeld van manipulatie !
    Het klinkt allemaal zo mooi, maar ja soms moet je gewoon even een concreet rekenvoorbeeld erbij maken om mensen duidelijk te maken wat deze meneer nu zegt en wat dat voor je portomonee betekent:

Meneer, kuch vriend van eigen portomonee kuch, geeft zijn complimenten aan de mensen die op de top hun goud hebben ingeleverd, want ze kregen toch zo veel voor hun oude goud terug !
    Sterker onze huisjuwelier en preppervriend doet even 10% boven de spot erbij, hulde ( ik pak ronde bedragen dat rekent lekker, en er moet iets te klagen zijn)

Dus stel we gaan 10 ounce oudgoud brengen en we nemen 20 ounce blinkend nieuwgoud mee terug.
    ( ik herinner er even aan dat je niet echt geld krijgt maar dat je ingeleverde oudgoud bij het afrekenen van het nieuwe goud verrekend wordt.)
    Laten we even aannemen dat op de top goud 2000 euro per ounce was, het was iets lager maar ik neem weer ronde bedragen).
    En voor de leken 1 ounce is 31.1 gram maar in edelmetaal wordt vaak in onces gerekend.
    *
    Stel je brengt 10 ounce oud dof goud mee.
    Je krijgt 10 * 2000 plus 10 procent toffe preppers premie van onze huis juwelier!
    Dus dat is uit mijn hoofd, van daar de ronde bedragen , 22.000 euro.
    Nou dit is dus wel een serieuze prepper, ik zie een kleine glimlach op het gezicht van onze huisjuwelier verschijnen....

Je koopt 20 ounce blinkend nieuw goud!
    Ik zal onze huisjuwelier billijk behandelen en ik neem aan dat hij goud met slechts een factor twee verschil verkoopt.
    Dus het goud wordt voor 2000 e/u ingekocht en gaat voor 4000 e/o de deur uit.
    Bij veel juweliers zal je deze vehouding niet krijgen en zal de winstmarge groter zijn.

Dus 20 * 4000 is 80.000 euro.
    Onze prepper schrikt zich een hoedje, pfff dat is toch wel veel preppers-eurotjes...

Maar onze juwelier, waar de glimlach nu duidelijk is uitgegroeid tot een mooie vriendelijke volle lach, komt te hulp.
    "Nou meneer de prepper gefeliciteerd met uw mooi nieuw blinkend goud, ziet het er niet schitterend uit?"

Ja zegt de prepper dat zeker, en hij denkt aan de zekerheid dit deze verdubbeling in goud voor zijn voorbereiding betekent, zekerheid, en dat mag best wat kosten vind hij !

" nu komt het mooiste" zegt de juwelier " u hoeft geen 80.000 euro te betalen, nee vanwegen u goede inzichten en financieele instinkt verkoopt u uw doffe oude goud op het hoogtepunt van de goud rally en u krijgt dus nog 22.000 euro korting omdat u op het juiste moment hebt verkocht !"

Ja denkt de prepper en hij glimlacht nu ook, wat fijn dat de huisjuwelier het toch zo goed voorheeft met ons preppers !
    En hij haalt de pinpas door de automaat en er word maar 58.000 euro afgeschreven voor wel 20 ounce nieuwgoud.

" mag ik u complimenteren" roept de huisjuwelier onze slimme prepper nog na !

Thuis gekomen laat de prepper vol trots de nieuwe zekerheid aan moeder de vrouw zien.
    En zegt: vrouwlief ik heb er weer voor gezorgt dat we met een vertrouwd gevoel de komende onzekeren tijden tegemoet kunnen zien.
    Onze kinderen zijn goed beschermd!
    En hij verteld zijn vrouw over zijn slimme handel.

De vrouw is zoals zo vaak wat nuchterder en gaat toch even rekenen.
    Stel, denkt ze, dat over twee maanden goud gehalveerd is en op 1000 euro per ounce staat wat zou dat dan bij deze transactie voor impact hebben?

We brengen weer 10 ounce oud dof goud mee.
    Dat zou 10 * 1000 plus 10 procent toffe preppers premie van onze huis juwelier opleveren!
    Shit we krijgen maar 11.000 euro terug pfff dat kinkt niet al te best.

Je koopt 20 ounce blinkend nieuw goud.
    Dus 20 * 2000, ja nog steeds maar een factor twee erboven op, is 40.000 euro.
    *
    Dus je moet nu 29.000 euro afrekenen voor weer de 20 ounce goud.

HE wat is dat, ik bespaar even 29.000 euro
    Maar onze huisjuwelier vond het toch zo verstandig om op het hoogtepunt ons goud bij onze juwelier om te ruilen

Juist, de wijze les is dus dat het verstandig is voor de portomonee van onze juwelier en dat hij schijt heeft aan ons preppers

Dus niks verkopen, lekker oppotten voor als het nodig is, en van mij mag je dan tegen die tijd als onze juwelier aanklopt en vraagt of hij wat eten mag hebben omdat hij compleet aan de grond zit, de deur dichtgooien

Prep ze,
    K a n s
    Kennis zonder wijsheid is (zelf)vernietiging.

Het is helaas gevaarlijk om gelijk te hebben, als de meerderheid het fout heeft.

Het gaat niet zozeer om te zien wat nog niemand heeft gezien.
    Maar om te bedenken wat nog niemand heeft bedacht over datgene dat iedereen kan zien !

Labels voor dit Bericht

Forum Rechten