Resultaten 1 tot 3 van de 3

Onderwerp: Apocalypse online

IsaBo
    Guest

Apocalypse online

Hoe de angst van een internet aanval (door terroristen of andere landen) onze vrijheden en basis wetten kan aantasten.

How fear of cyber attack could take down your liberties and the constitution

1. het financiele systeem stort in en je kunt niet meer bij je geld.
    2. water en stroom levering stopt.
    3. binnen enkele dagen stort onze maatschappij in.

Secretary of Defence Leon Panetta waarschuwt hiervoor op een bijeenkomst van de Business Executives for National Security.

http://www.aljazeera.com/indepth/opi...237429854.html

http://www.lawfareblog.com/2012/10/s...cybersecurity/

Banned
    Ingeschreven
    Sep 2012
    "Secretary of Defence Leon Panetta waarschuwt hiervoor " uitgerekend dit stuk vreten zou hier voor waarschuwen? lol tis al lang achterhaald, alles wordt getapt

IsaBo
    Guest
    But the even greater danger ó the greater danger facing us in cyberspace goes beyond crime and it goes beyond harassment. A cyber attack perpetrated by nation states are violent extremists groups could be as destructive as the terrorist attack on 9/11. Such a destructive cyber-terrorist attack could virtually paralyze the nation.
    For example, we know that foreign cyber actors are probing Americaís critical infrastructure networks. They are targeting the computer control systems that operate chemical, electricity and water plants and those that guide transportation throughout this country.

We know of specific instances where intruders have successfully gained access to these control systems.

We also know that they are seeking to create advanced tools to attack these systems and cause panic and destruction and even the loss of life.

Let me explain how this could unfold. An aggressor nation or extremist group could use these kinds of cyber tools to gain control of critical switches. They could, for example, derail passenger trains or even more dangerous, derail trains loaded with lethal chemicals.

They could contaminate the water supply in major cities or shutdown the power grid across large parts of the country.

The most destructive scenarios involve cyber actors launching several attacks on our critical infrastructure at one time, in combination with a physical attack on our country. Attackers could also seek to disable or degrade critical military systems and communication networks.
    Toen ik destijds in oktober 2012 me voor dit forum registreerde kwam ik zo veel, voor mij ongelooflijke, dingen tegen zoals wat Leon Panetta zei (zie quotes). Nog steeds verbaas ik me dat deze dingen zo duidelijk bekend zijn .... maar toch ook weer niet. Regeringen weten het. Vertellen het ook. Maar de media en de massa schijnen het niet op te pakken. [MENTION=2777]DickBerts[/MENTION] schreef er over in zijn boek. Vertelt erover op tv. Maar het registreert niet. Het dringt niet door. Ik ben nu een jaar en een maand elke dag eventjes op dit forum te vinden. Maar verbaas me er nog steeds over. Moest dit gewoon even kwijt. Laat maar.

Labels voor dit Bericht

Forum Rechten