Ga naar inhoud
GENEGEERD

Vuurwerk bij je prepspullen?


11JM11

Aanbevolen berichten

Allereerst sorry als ik het hier verkeerd post..

 

Ik vroeg me af zijn er mensen die er wel eens over nagedacht hebben om vuurwerk bij je voorraad te doen. Of beter nog dit al hebben.

Ik kan me voorstellen dat je eerst denkt van tsjaa nee dacht het niet maar toch kunnen sommige soorten vuurwerk best handig zijn.

neem de:

Flashing stars (zijn meerdere varianten)

Die kunnen je tijdelijk verblinden, ze zijn echt heel vel. Kan makkelijk zijn om weg te komen en je aanvaller tijdelijk te verblinden. En ze worden verschrikkelijk heet. Het staal van een gewoon blikje brand het zonder problemen doorheen. (moet je nagaan hoe dat voelt als je het tegen je aan krijgt...

 

ook de thunder shock (ook hier zijn meerdere varianten van)

kan je naar mijn idee prima gebruiken, richt ze op je aanvaller en je jaagt ze wel weg,

 

Je kan het natuurlijk ook als noodsignaal gebruiken.

 

Graag hoor ik jullie mening hierover en als je nog soorten vuurwerk weet die geschikt zijn post ze hier ook

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 54
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

ja vuurwerk zou handig kunnen wezen eventueel als noodsignaal maar zou juist ook veel gedonder jouw kant op kunnen sturen..

ik persoonlijk begin er niet aan heb altijd al een hekel gehad aan vuurwerk en voor mij persoonlijk heeft het geen meer waarde in mijn systeem.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Iemand verblinden met vuurwerk wat je volgens mij niet kunt vasthouden is niet echt efficient. en hoe voorkom je dat je jezelf verblind? Het komt op mij over als gifgas gebruiken terwijl de wind verkeerd staat of draait waardoor de eigen troepen er last van hebben, of piesen tegen de wind in zodat je eigen broek nat wordt...

Vuurwerk heeft voor mij hooguit een nut als noodsignaal (lichtkogel)

neemt niet weg dat gewoon gebruik van vuurwerk wel leuk is.

 

gr. Bob

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je zou vuurwerk wel heel mooi als alarmsysteem kunnen gebruiken voor je BOL / kamp ,

met een batterijtje + draadbrugonstekertje + visdraad (als 'struikeldraad') is wel iets moois in elkaar te zetten.

 

Draadbrug onsteker , of gebruik een fiets-gloeilampje, zonder glas :

 

Bruckenzunder.jpg

 

Edit , hier te koop : http://www.dutch-pyro.nl/prof-ontstekers-meter-p-1572.html

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Alleen mag je vuurwerk enkel in bezit hebben (max. 10 kg) van 29 december tot 1 januari (3:00 AM) :p

Dit geldt alleen voor publieke plaatsen.

 

Ik vind dit een no-go route. Vuurwerk om tegen anderen te gebruiken? Kom op jongens!

 

BP

 

Ik betwijfel de effectiviteit (en legaliteit) van vuurwerk in zelfverdediging, maar een no-go? Volgens mij bestaat er geen no-go als het gaat om zelfverdediging.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alleen mag je vuurwerk enkel in bezit hebben (max. 10 kg) van 29 december tot 1 januari (3:00 AM) :p

 

Maar goed, iedereen bewaart wel eens wat. Is al duur genoeg

 

Idd, laten we ons wel even aan de wet houden mensen!

 

hmmm ik heb standaard ongeveer 1-2 kilo in huis...... Niet als prep maar gewoon voor de fun,

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee. Gewoon nee. Nut is nihiel, en je sjouwt alleen maar extra zooi mee. Noodfakkels en rookpotten kan ik me nog iets bij voorstellen. Maar die irritante flitsdingen (ja, ik vind het heel irritant als de buurjongen ze net afsteekt als ik bezig ben een mooie pijl in de fles te steken) gaat op niemand indruk maken. En hoe wou je ze al rennende aansteken? Als je ze alleen maar wil gebruiken om achtervolgers op een afstand te houden zou ik voor een alarmpistool gaan. Knalt lekker en misschien denken ze zelfs dat je over een vuurwapen beschikt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Pas op, de lont kan uitdrogen en veranderen in een schietlont; ipv een paar seconden gaat 't vuurwerk direct af! Wees met oud vuurwerk altijd nog voorzichtiger dan met nieuw vuurwerk! Het blijft gevaarlijk spul en het laatste wat je wilt in een SHTF situatie, is naar het ziekenhuis moeten omdat je hand er half af ligt, of erger...

 

Mijn advies is dus heel simpel: Bij voorkeur helemaal geen vuurwerk bewaren, als je toch perse wat wil bewaren dan alleen siervuurwerk, waarbij je 't aanteken doet met een aansteeklont aan een stok, zodat je afstand hebt en dus wat veiliger bent...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...