Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Omdat we regelmatig verzoeken van studenten krijgen die voor hun opleiding (journalistiek, fotografie, etc) in contact willen komen met members van dit forum, hebben we besloten alle oproepen te bundelen in deze thread. Ben jij dus student en wil je een oproep plaatsen, zet dan een bericht in deze thread.

 

Vermeld in je bericht duidelijk je vraag en motivatie voor wat je zoekt en waarom. Je mag je oproep eenmalig plaatsen en geef erbij aan dat preppers die interesse hebben of meer willen weten je via PM kunnen berichten (het plaatsen van emailadressen of telefoonnummers raden wij af op een publieke website als deze)

 

[Op enigzins strenge toon:] Meerdere keren plaatsen alsook mensen zelf via PM gaan spammen wordt allerminst op prijs gesteld, is dan ook niet toegestaan en betekent ook verwijdering van je account incl. berichten.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 416
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Beste Preppers,

 

Wij zijn bezig met een onderzoek naar de lifestyle van preppers in Nederland. We hebben al veel info online gevonden, maar zouden graag in persoonlijk contact komen met een fanatieke prepper. We zouden dan wat vragen willen stellen en foto's van zijn/haar omgeving en spullen maken m.b.t. het preppen. De resultaten zullen alleen voor schooldoeleinden (Willem de Kooning Academie te Rotterdam) gebruikt worden en verder niet gepubliceerd.

 

We hopen dat iemand op korte termijn mee zou willen werken aan ons onderzoek! Stuurt u gerust een berichtje.

 

Vriendelijke groeten,

 

Angela, Marloes en Dora

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Angela,Marloes en Dora,

 

Ik begrijp dat jullie voor de academie een onderzoek willen doen, maar er zijn denk ik niet veel preppers die naar buiten willen treden. Vooral omgevingsfoto's zijn redelijk prive. Dit is voor een echte prepper erg belangrijk. Ik persoonlijk heb een gezin, die hou ik buiten de schijnwerpers ivm veiligheid.

Vragen kunnen jullie altijd stellen en daarop wil ik wel reageren.

 

Groeten

Jan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo iedereen,

 

Mijn naam is Jadrike Boels en ik ben student Journalistiek. Ik zou graag een artikel willen schrijven over preppers in Nederland. Ik ben benieuwd geworden naar dit onderwerp door het programma 'Doomsday Preppers' van National Geographic.

Ik wil graag korte portretten schrijven over hoe verschillende mensen een mogelijke 'doomsday' zien en hoe ze zich hierop voorbereiden. Zijn er mensen op dit forum die zouden willen mee werken aan dit artikel door middel van een interview?

Het artikel zou verschijnen in een tijdschrift dat we binnen school maken. Ik kijk uit naar jullie reacties en ben benieuwd naar alle verhalen!

 

Vriendelijke groeten,

 

Jadrike Boels

jadrikeboels@hotmail.com

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Preppers,

 

Ik ben een studente aan de kunstacademie te Breda, documentaire fotografie! Deze periode is het de bedoeling dat we een persoon volgen/een paar keer bezoeken. Een tijdje geleden ben

ik in aanraking gekomen met preppers en kan het niet meer loslaten. Ik zou er graag meer van willen weten/horen door een prepper zelf! Ik ben student

fotografie dus ik wil graag foto's maken en er misschien iets over schrijven. Het word alleen op school getoond en niet gepubliceerd. Ik sta voor alles open, ookal zou het maar één ontmoeting zijn!

In de buurt van Breda/ Rotterdam/Brabant, ik ben bereid om er voor te reizen.

 

U kunt mij mailen, seegersevelien@hotmail.com

 

Alvast hartelijk bedankt, met vriendelijke groet,

 

Evelien Seegers

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geachte prepper,

 

Ik ben persoonlijk een enthousiast survival liefhebber en beschik over heel wat kennis en ervaringen die gaan van arctisch klimaat naar tropen, woestijn en bergen. Het vermogen te overleven in moeilijke omstandigheden spreekt mij dus enorm aan.

 

Wat is de beste manier om een ramp te overleven? Al geruime tijd ben ik geinteresseerd in de manier waarop preppers voorbereiden op de mogelijkheid van een onvoorziene ramp. Graag zou ik in contact komen met enkele preppers om een fotodocumentaire over hen en het preppen te maken. Om anonimiteit te garanderen wil ik zo fotograferen dat personen altijd onherkenbaar blijven. Bovendien wil ik deze afspraak in een contract vastleggen, waarin ik het portretrecht en anonimiteit garandeer. Zonder contract geen foto's. Gemaakte en geselecteerde foto's worden altijd eerst ter goedkeuring overlegd aan de betreffende personen.

 

Ik zou voor deze documentaire graag enkele voorbereidingen fotograferen. Welke plaats neemt het preppen in, in het leven van alledag? Is er een vluchtlocatie in de buurt? In eerste instantie is de fotodocumentaire bedoeld voor beoordeling als onderdeel van mijn opleiding fotografie. Eventuele publicatie kan dan alleen na schriftelijke toestemming door de betreffende prepper.

 

Ik hoop dat er enkele preppers zijn die hieraan zouden willen meewerken. In overleg met dr. Prepper kreeg ik toestemming deze oproep hier te plaatsen.

Vriendelijke groet,

 

Etienne

e10traveller@gmail.com

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Beste Preppers

 

Zijn hier ook preppers uit België? Ik studeer journalistiek en op school hebben we de opdracht gekregen een interessant onderwerp te zoeken voor een artikel.

Met heel de heisa rond 21 december leek mij dit wel een interessant thema om rond te werken.

Zijn er mensen (uit België) uiteraard bereid om hun verhaal te doen of die er over willen praten?

 

Alvast bedankt

 

Vriendelijke groeten

 

Laurens

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Preppers

 

Zijn hier ook preppers uit België? Ik studeer journalistiek en op school hebben we de opdracht gekregen een interessant onderwerp te zoeken voor een artikel.

Met heel de heisa rond 21 december leek mij dit wel een interessant thema om rond te werken.

Zijn er mensen (uit België) uiteraard bereid om hun verhaal te doen of die er over willen praten?

 

Alvast bedankt

 

Vriendelijke groeten

 

Laurens

@laurens

Zoals je ziet heb ik je oproep verplaatst naar het juiste topic.

 

Succes met je zoektocht.

 

Gr,

C

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Wij zijn studenten journalistiek in Kortrijk( België). Wij moeten een kort radiostukje maken over mogelijke apocalyps-scenario's. Wij willen ons vooral focussen op wart er zou gebeuren als er een nucleaire uitval gebeurt. Wij hadden graag hierover iemand geïnterviewd. De vragen zullen vooral gaan hoe we best te werk gaan met preppen en welke maatregelen we moeten nemen als dit inderdaad gebeurt. Natuurlijk zou het ideaal zijn als we een kandidaat vinden in België of dicht bij de grens, maar anders kunnen we telefonisch interviewen.

 

Wij weten dat jullie anonimiteit op prijs stellen. Er moeten géén identiteiten of namen vrijgegeven worden, en wij kunnen zelfs stemmen vervormen als dat gewenst is. Jullie kunnen hier reageren of een PM sturen, dan geven wij u onze contactinformatie om verder af te spreken.

 

Alvast bedankt!

Janne en Annelies

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Wij zijn studenten journalistiek in Kortrijk( België). Wij moeten een kort radiostukje maken over mogelijke apocalyps-scenario's. Wij willen ons vooral focussen op wart er zou gebeuren als er een nucleaire uitval gebeurt.

 

 

Janne en Annelies

 

Hoi Janne en Annelies, bedoelen jullie een nucleaire aanval (dan gaat iedereen dood) of de uitval van een nucleaire centrale (dan zit iedereen zonder stroom)?

 

Succes, Dreutel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Janne en Annelies, bedoelen jullie een nucleaire aanval (dan gaat iedereen dood) of de uitval van een nucleaire centrale (dan zit iedereen zonder stroom)?

 

Succes, Dreutel.

 

Hallo,

Wij zijn vooral op zoek naar hulp rond een nucleaire aanval, wat inderdaad een groot deel van de bevolking het leven zou kosten. Dus bijvoorbeeld tips rond schuilen en zich voorbereiden op een aanval? Maar er zijn daarrond ook enkele theorieën voor wat erna zou gebeuren. Sommigen zeggen dat er dan zo'n gigantische stofwolk zou ontstaan dat de wereld zeker enkele maanden in duisternis zal gehuld gaan. Natuurlijk moet het niet rond deze theorie gaan! Als u weet wat we best doen voor, tijdens en in het beste geval na zo'n aanval is het eigenlijk al voldoende.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
Hallo,

Wij zijn vooral op zoek naar hulp rond een nucleaire aanval, wat inderdaad een groot deel van de bevolking het leven zou kosten. Dus bijvoorbeeld tips rond schuilen en zich voorbereiden op een aanval? Maar er zijn daarrond ook enkele theorieën voor wat erna zou gebeuren. Sommigen zeggen dat er dan zo'n gigantische stofwolk zou ontstaan dat de wereld zeker enkele maanden in duisternis zal gehuld gaan. Natuurlijk moet het niet rond deze theorie gaan! Als u weet wat we best doen voor, tijdens en in het beste geval na zo'n aanval is het eigenlijk al voldoende.

 

 

http://www.wikihow.com/Survive-a-Nuclear-Attack

 

 

http://www.besthealthdegrees.com/survive-nuclear/

 

 

http://www.secretsofsurvival.com/survival/nuclear_winter.html

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Bunkerprepper

Nou, wat dacht je van een bunker? :-)

 

 

Bunkerprepper

 

-... ..- -. -.- . .-. .--. .-. . .--. .--. . .-.

Methods are many, principles are few;

Methods always change, priciples never do.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast der_obergefreiter

Naar aanleiding van de diverse kerncentrales met scheurtjes en barsten die ze gevonden hebben ? Reken er maar op dat ik het hazepad kies als Tihange nog meer gaat lekken .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
Naar aanleiding van de diverse kerncentrales met scheurtjes en barsten die ze gevonden hebben ? Reken er maar op dat ik het hazepad kies als Tihange nog meer gaat lekken .

 

Tegen de wind in he?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast der_obergefreiter
Tegen de wind in he?

Reken maar van yes .

Ben al op zoek naar low budget jodiumpillen . En moet me eens verdiepen in jodium houdende voedingmiddelen . Ben redelijk bang voor dat lekke mormel daar bij Luik .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
Reken maar van yes .

Ben al op zoek naar low budget jodiumpillen . En moet me eens verdiepen in jodium houdende voedingmiddelen . Ben redelijk bang voor dat lekke mormel daar bij Luik .

 

Dat begrijp ik. Zou ik ook niet naast willen wonen.

Jodium is best wel een moeilijk onderwerp:

 

http://www.evavzw.be/index.php?option=com_content&view=article&id=230:over-jodium-en-zeewier&catid=56:nutritioneel&Itemid=90

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste preppers,

 

Ik ben student Journalistiek in Zwolle en ik wil graag een artikel schrijven over preppers in Nederland. Mijn invalshoek is: Hoe vergaat volgens jullie (preppers) de wereld en hoe bereiden jullie je daar op voor? Als het mogelijk is, zou ik graag langs willen komen om foto's te maken voor in het artikel, lukt dat niet, dan zou ik graag een telefonisch interview willen houden. Bij interesse voor een kort interview, zouden jullie dan willen mailen naar mijn email: laurawessels_12@hotmail.com ? En willen jullie dan ook in de mail zetten op wat voor manier de wereld volgens jou/u vergaat? Alvast bedankt,

 

Groetjes,

Laura.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste preppers,

 

Ik ben student Journalistiek in Zwolle en ik wil graag een artikel schrijven over preppers in Nederland. Mijn invalshoek is: Hoe vergaat volgens jullie (preppers) de wereld en hoe bereiden jullie je daar op voor? Als het mogelijk is, zou ik graag langs willen komen om foto's te maken voor in het artikel, lukt dat niet, dan zou ik graag een telefonisch interview willen houden. Bij interesse voor een kort interview, zouden jullie dan willen mailen naar mijn email: laurawessels_12@hotmail.com ? En willen jullie dan ook in de mail zetten op wat voor manier de wereld volgens jou/u vergaat? Alvast bedankt,

 

Groetjes,

Laura.

 

De wereld zal niet zomaar vergaan. Het kan wel gebeuren dat de mensheid het zichzelf lastig gaat maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij hier in Zeeland, wonen tussen twee kerncentrales in. Doel en Borssele.

Dat is geen fijn gevoel, zeker niet nu er mankementen zich beginnen te vertonen bij Thiange, en dezelfde materialen zijn gebruikt bij Doel, en Borssele, als ik het goed heb.

Als prepper, weten wij, dat we weg moeten, zogauw daar iets mis gaat.

Vertrouwen op de overheid doe ik al een tijdje niet meer, ik moet nog zien dat die dan adequaat gaan reageren.

Ik vind het dan ook vreselijk, dat er in Nederland nog mensen zijn, die voor kernenergie zijn.

Als er bv iets gebeurt en ons leefgebied word onleefbaar, dan komt de Nederlandse overheid echt niet met zakken geld onze verliezen vergoeden.

Er zijn niet eens jodiumpillen verstrekt aan de mensen in het woongebied waar wij wonen.

Echter verder Europa intrekken, dat moet je dan ook heel secuur doen, want er zijn bijna geen goede uitwijkmogelijkheden meer, die krengen centrales staan overal.

Ik blijf hopen op snelle sluitingen van kerncentrales, geen herhaling van Fukushima !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste preppers,

 

Ik ben student Journalistiek in Zwolle en ik wil graag een artikel schrijven over preppers in Nederland. Mijn invalshoek is: Hoe vergaat volgens jullie (preppers) de wereld en hoe bereiden jullie je daar op voor? Als het mogelijk is, zou ik graag langs willen komen om foto's te maken voor in het artikel, lukt dat niet, dan zou ik graag een telefonisch interview willen houden. Bij interesse voor een kort interview, zouden jullie dan willen mailen naar mijn email: laurawessels_12@hotmail.com ? En willen jullie dan ook in de mail zetten op wat voor manier de wereld volgens jou/u vergaat? Alvast bedankt,

 

Groetjes,

Laura.

 

Hoezo denk jij dat preppers er steevast van uitgaan dat de wereld vergaat ?

Domoor, als de wereld vergaat, hoef je niet te preppen, dan zijn we allemaal dood.

Is het weer, om een soort stemmenmakerij te maken tegen preppers, alsof wij allemaal een stelletje doomdenkers zijn ?

Als je nog een oma/opa hebt, vraag dan eens aan haar/hem, waarom bijna iedereen in de jaren 50 genoeg eten had, om de winter door te komen, om wat voorraden in huis te hebben.

Toen vond in ieder geval heel Nederland dat niet meer dan normaal.

 

Als je een echt goed artikel wilt maken, zou ik eens beginnen met een geheel andere vraagstelling, lijkt me dat je dan verder zult komen.

Veel succes, en hopelijk begin je vanuit een andere invalshoek :cool:

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

@Amazing Dree

 

Inderdaad, wat een heerlijk stukje vooringenomenheid/subjectief denken. En dat is dan het journaille van de toekomst... OMFG! Hopelijk eerstejaars... Zo niet, volkomen kansloos...

 

Lieve @Parasja, als de wereld vergaat, heeft "preppen" geen zin. Dan gaan we doodt, met "dt". Dat is redelijk "voltooid verleden tijd".

 

Bel je eigen opa of oma eens, of lees eens een boek over de Tweede Wereld Oorlog (oei, bijna een Godwin...) dan heb je een redelijk idee.

 

Sjezus nog an toe, een student medicijnen post toch ook niet op een forum van patiënten van een bepaalde ziekte* (*stond eerst wat anders) om te vragen naar meningen en ervaringen van patiënten? Ik word hier een beetje moe van... Ga lekker ergens anders je studiepunt sprokkelen... En zet deze post maar in je scriptie.

 

Je post is dermate vooringenomen dat het bijna ridicuul is om überhaupt op te reageren...

 

Dikke kus,

 

JB

 

P.S.: Ja, ik ben chagrijnig :p

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

@Amazing Dree

 

Inderdaad, wat een heerlijk stukje vooringenomenheid/subjectief denken. En dat is dan het journaille van de toekomst... OMFG! Hopelijk eerstejaars... Zo niet, volkomen kansloos...

 

Lieve @Parasja, als de wereld vergaat, heeft "preppen" geen zin. Dan gaan we doodt, met "dt". Dat is redelijk "voltooid verleden tijd".

 

Bel je eigen opa of oma eens, of lees eens een boek over de Tweede Wereld Oorlog (oei, bijna een Godwin...) dan heb je een redelijk idee.

 

Sjezus nog an toe, een student medicijnen post toch ook niet op een forum van patiënten van een bepaalde ziekte* (*stond eerst wat anders) om te vragen naar meningen en ervaringen van patiënten? Ik word hier een beetje moe van... Ga lekker ergens anders je studiepunt sprokkelen... En zet deze post maar in je scriptie.

 

Je post is dermate vooringenomen dat het bijna ridicuul is om überhaupt op te reageren...

 

Dikke kus,

 

JB

 

P.S.: Ja, ik ben chagrijnig :p

 

O, heerlijk, je bent er ook weer, blij dat we het samen eens zijn, je wordt er toch niet goed van ?

Dat kan toch niet veel worden, of ze moet toch eens anders naar de geijkte media gaan kijken, of leren dat niet op die school ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...