[ Advertentie ]
Investeren in solar power? Koop de populaire en kwalitatief hoogwaardige Goal Zero zonnepanelen, power packs en accessoires in de Prepshop.nl.
Als je via deze link koopt, ondersteun je tevens ons forum. Dank voor je support!

Pagina 1 van de 5 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 44
    Senior Prepper
    Ingeschreven
    Sep 2012

Hoeveel petroleum in huis hebben voor de kachel?

De petroleumkachel die ik heb, een Zibro T24, zal worden ingezet als bij een shtf de electriciteit uitvalt.
    Ik heb ongeveer 50 liter zuivere petroleum op voorraad.

De kachel heeft een platte bovenkant dus ik zou er ook nog eten op kunnen garen als dat nodig is. Heeft iemand dat wel een geprobeerd?
    Is 50 liter genoeg?
    En hoe lang kan ik petroleum bewaren voordat ik er niet meer mee kan stoken?

Moet ik het vat schudden als het lang heeft stilgestaan, om bepaalde deeltjes die gezonken zijn weer te mengen met de rest?

Stel ik ben door mijn petroleum heen, kan ik dan ook lampenolie in de petroleumkachel doen? (of is dit een heel blonde vraag?)
    Everybody is a genius. But if you judge a fish by it's ability to climb a tree, it will live his whole life believing that it is stupid. A.Einstein.

Richard Friesland
    Guest
    [MENTION=734]Amero[/MENTION]

geen enkele vraag is een blonde vraag
    ik heb een oliestel en daar kan ik wel zowel lampenolie als petroleum ingooien, misschien kan het andersom ook maar zou dat geen dure grap worden petroleum is een stuk goedkoper dan lampenolie.

Als ik jou was zou ik gewoon een liter petroleum in de kachel gooien en dan kijken hoelang hij er op brand.

50 liter lijkt me niet echt veel voor een kachel

Moderator
    Ingeschreven
    Apr 2012
    Wat koste die kachel je?
    Ben nl. Ook een beetje op zoek naar een verwarmingsbron.

Greener
    Et In Arcadia Ego

Get comfortable being uncomfortable!

Ghost
    Guest
    Ik heb nu 11 jaar de Zibro Kamin R 125 E-guard, heeft mij nog nooit in de steek gelaten. Brand hem alleen in de winter en na 2 uurtjes zet ik hem uit omdat het dan echt te warm wordt (op de laagste stand). Per winter gaat er ongeveer 17-18 liter brandstof door en dan heb ik hem zeker 4 dagen per week aan voor een paar uurtjes per dag. Overdag niet want dan werk ik, maar in het weekend wel en 's morgens vroeg. Heb ook nog nooit een kousje moeten vervangen. Mocht deze ooit de geest geven komt er direkt weer een nieuwe. Mijn inschatting is dat je met je 50 liter een maand of 4 kunt branden als hoofdverwarming. Dus genoeg om de winter door te komen. Heb nu 2 jerrycans als prepvoorraad staan. En het scheelt dat ik geen koukleum ben, slaap altijd met het raam open, ook afgelopen februari met -20 hier in Groningen.

Kijk anders ook even bij het volgende draadje:

http://preppers.nl/forum/threads/158...ighlight=zibro
    Laatst gewijzigd door Ghost; 31-10-12 om 11:34.

Last (wo)man standing
    Ingeschreven
    Jun 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Greener Bekijk Berichten
    Wat koste die kachel je?

Greener
    Hallo Greener,

Ikzelf heb onlangs deze aangeschaft en hij bevalt erg goed. Afgelopen zondag ook een pot hachee op gaar gesudderd.

http://www.georgekniest.nl/Catalogus...l/product.aspx

Persoonlijk stook ik m op lampolie, dat is reukloos en 1,34 per liter bij de Dirk, goedkoper krijg je het volgens mij nergens.

Moderator
    Ingeschreven
    Apr 2012
    Bedankt voor de link!

Greener
    Et In Arcadia Ego

Get comfortable being uncomfortable!

Senior Prepper
    Ingeschreven
    Sep 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Greener Bekijk Berichten
    Wat koste die kachel je?

Greener
    199 euro. Ik was op zoek naar de meest simpele kachel die er was. Wel met oververhittingsbeveiliging en omvalbeveiliging.
    Ik zag bij de Gamma een petroleumkachel voor 159 euro. Die zag er ook qua grootte redelijk uit. Ik heb verder niet naar die specificaties gekeken maar hij leek redelijk veel op mijn kacheltje. Goedkoper heb ik ze voor die grootte nog niet gezien. De kleinere kacheltjes zoals de Foetsie 's (zijn die van de link van Frank) kan je vinden voor een prijs tussen de 49 en 69 euro. Maar die zijn voor heel kleine ruimten zoals de grootte van een kajuit.

Mocht je voor een grotere kachel gaan. Die van mij heeft een uitneembare tank. Omdat ik geen drie handen heb (vasthouden jerrycan, vasthouden trechter en vasthouden tankje) heb ik er een overhevelpomp bij gekocht, een niet electrische natuurlijk.
    Laatst gewijzigd door Amero; 31-10-12 om 21:21.
    Everybody is a genius. But if you judge a fish by it's ability to climb a tree, it will live his whole life believing that it is stupid. A.Einstein.

Last (wo)man standing
    Ingeschreven
    Jun 2012
    Hallo Amero,

Ik moet je helaas ongelijk geven. Deze kachel levert 2,5 Kw. Afgelopen weekend, met buitentemperaturen op de dag tot een graad of 4 / 5, stookte ik de huiskamer + keuken warm, tot 21 graden. Ik praat dan over een 75M3 . Als het wat warmer is buiten, moet ik de gang ook nog open zetten, anders wordt het hier 23 grd in de huiskamer. Dan komt er nog eens een dikke 100 M 3 bij. Nu hebben we wel een geisoleerd huis, uit begin jaren 90, misschien scheelt dat. Ik weet dat nvd72 deze kachel ook heeft, wellicht kan hij ook een reactie geven.
    Ikzelf zou er niet mee in een hele kleine ruimte willen zitten

Banned
    Ingeschreven
    Sep 2012
    zet je er wel een goeie uitlaat op?

ik hou nooit zo van die uitlaatgassen in huis, kan me nog een LAN party herinneren waar we onszelf bijna vergasten met zon gore petroleum kachel

Last (wo)man standing
    Ingeschreven
    Jun 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door zilver Bekijk Berichten
    zet je er wel een goeie uitlaat op?

ik hou nooit zo van die uitlaatgassen in huis, kan me nog een LAN party herinneren waar we onszelf bijna vergasten met zon gore petroleum kachel
    Bij open vuur altijd een raampje open of een luchtrooster. Anders ben je de sjors, is basiskennis.

Forum Rechten