Ga naar inhoud
GENEGEERD

Kennen jullie deze woonboot al?


Gast Heksenboot

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Gast Heksenboot
Ja je moet er wel wat voor over hebben he! :)

 

En met zoveel man, leggen ze kilometers af... Iemand nog met een zweepje slaan... lol

 

Nee we willen zelfstandig zijn en niet weer terug in een slavernij...

 

Dat zou mooi zijn. De slavernij is nog niet voorbij. Bij echt doomsday SHTF kunnen er makkelijk slaven-verzamelaars opstaan.

Het zou me niks verbazen als er nu hier mensen zijn die uitkijken naar het einde van de wereld zoals we die kennen.

 

Maar die woonboot hebben ze echt zelfvoorzienend gekregen. Leerzaam.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 jaren later...
Door @FincaInSpanje en @Toef was ik toch wel beniewd wat voor bijzondere boten er waren en je kan het niet gek genoeg bedenken of er bestaat wel zoiets. Maar vond het in de jaren 90 ook altijd erg leuk en interessant om te zien wat voor bouwwerken ze wisten te maken met ter land, ter zee en in de lucht.

 

De opa van mijn vrouw was kapitein en wat die man zelf kon bouwen, noem het maar op. Die kocht een bootje van 13 meter (oude kaasschuit) en maakte er zelf 5 meter tussen, volledig in balans, een nieuwe opbouw erop allemaal handwerk. En toen ik de foto van Toef zag dacht ik meteen aan een schuit waar hij van de ene helft een bar heeft gemaakt en de andere helft een BBQ. Jammer dat ik er geen pixies meer van heb.

 

Mijn schoonvader (vroeguh ook gevaren) bouwde zelf 5 boten\jachten, waarvan de laatste samen met mij. Uiteraard was ik het hulpje. Veel werk, alles maatwerk en handwerk. kilometers leidingen, kabels en dergelijke, 12\24v, 230v noem maar op. Lang heb ik gedacht een schip als BOL\BOV te gebruiken en het had niet veel gescheeld of we hadden erop gewoond destijds.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat bootje is geen NL meer nu maar een BE.

De reder hoeft zijn boot niet meer dus België (wij dus die de belastingen betalen ) draaien op voor de kosten.

Zouden hem beter terug naar Nederlandse wateren slepen en daar laten voor wat het is nondedju.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...