Pagina 7 van de 7 EersteEerste ... 567
Resultaten 61 tot 66 van de 66
    Adventurer
    Ingeschreven
    Dec 2012
    Onze voorkeur gaat naar Bugging in. daar gaan we voor. Na alles gelezen te hebben nog steeds, wel leer ik nu dat ook Bugging out iets is waar je je goed op moet voorbereiden, hetgeen we wel rekening mee hebben gehouden als het moet. We hebben er ook geen moeite mee alles achter te laten, allicht dat anderen onze voorraad kunnen gebruiken, als dat het dan overleeft. We zijn bezig met beveiliging van het huis. Wel sta ik erachter in een groep te leven dan, dus wil daar ook zeker mee bezig gaan. Samen ben je sterker.

Jr. prepper
    Ingeschreven
    Dec 2012
    De eerste prep die ik gemaakt heb is natuurlijk naar het Franse platteland te verhuizen. In geval van nood blijf ik eerst gewoon thuis. De dichtstbijzijnde stad van enig formaat lig op twee en een half uur rijden van mijn dorp. De rest ontstijgt de naam dorp of provinciestadje niet echt. Voordat de meute dus mijn gehuchtje heeft bereikt duurt het nogal even. Mijn eerste zorg is dus: informatie!!! Wat gebeurt er op 200 km van mij verwijderd? Wanneer is het tijd om mijn spullen te pakken en de bossen in te vluchten?

Diehard Prepper
    Ingeschreven
    Oct 2012
    zolang mijn werkgever(ziekenhuis) blijft bestaan blijf ik in thuis, moet toch de pegels opkuchen om mijn hypotheek te betalen..in deze tijd probeer ik zoveel mogelijk info over de rest van europa te krijgen..maar als het einde werkgever is dus einde inkomsten..dan vertrek ik..wss naar het hoge noorden..alleen of met meerdere..gemotoriseerd of op spierkracht..

greetz van hier
    Nu gaan de zaden van de boom ontkiemen, en worden ook grote bomen, die de cyclus gaan herhalen

Riesie
    Guest
    Bugging out, voor mij. Maar vergis je niet, meer dan 99% van de mensen blijven thuis zitten.
    Die wachten op wat er gaat komen, die weten niet beter. En dat is ook begrijpelijk, dit is een mind-set.
    Je kiest niet zo maar voor bugging in, het is voor heel veel mensen hun enige mogelijkheid.
    Al staat Atilla de Hun voor de deur, die zijn er van overtuigd dat ze met een goed gesprek het "wel ff oplossen" en tot een compromis komen.....
    Vergis je niet, als mijn kinderen honger hebben, en jij hebt voedsel/water/voorzieningen. Dan doe ik maar ook JIJ er alles voor om die kinderen te voeren.
    Dit gaat gepaard met geweld, veel geweld, buitensporig veel geweld. En dit zal beantwoord worden met nog meer geweld, check elke oorlog of paniek situatie er maar op na. Het heeft maar een vonkje nodig om te ontploffen.
    Weet niet of iemand hier enige ervaring heeft met oorlogsgebieden? Je wordt voor een mars en een pak sigaretten vermoord, en zonder goed gesprek neergelegd.
    En wat voor fort dat je ook denkt te hebben. Tenzij het voorzien van alle voorzieningen diep onder de grond is, met alle voorzieningen die je kunt verzinnen, op een locatie voor niemand bekend...is het wachten op je beurt.
    Bugging out, naar mijn BOL. Dikke betonnen plafonds en wanden, en stalen deuren. En hopen dat de rest het ook gaat halen om daar te komen, want alleen doe je niets, echt geen ene reet niets. Hoe goed dat je ook je mes beheerst, hoe goed je kunt schieten, of al ben je King-Kungfu

Anders is je optie alleen nog dat je onderweg moet blijven. Overdag schuilen, snachts verplaatsen. Paniekgebieden en potentiele hittehaarden proberen te vermijden.
    Voorraad is leuk, maar wees je ervan bewust dat een ieder die van je voorraad weet, die voorraad gaat helpen opmaken.
    Desnoods met geweld.
    Iedere mens is een egoistische survivor, klein/groot, dik/dun, oud of jong.
    ALs de shit los moet gaan, bereid je dan voor om te vluchten, of te vechten. Een van de twee ga je doen, daar tussen zit geen "maar".

Dus bij deze je antwoord: Zodra het te warm wordt, bugging out for me.

Riesie
    Guest
    En naar de rest, mijn excusses voor mijn "bitch" reactie.
    Ik vergeet steeds maar weer dat oorlog schoon is tegenwoordig met slimme wapens, en conflicten door regeringen altijd op correcte wijze worden "besproken"

Heb nog een vaag verhaal van mijn opa (rip) die bij een boer op visite was in 1953. Tijdens de de koffie kwam er iemand binnen rennen met de gil "maak dat je wegkomt, het gaat fout bij de dijk" eerste reactie van mijn opa, en het hele boerengezin was vluchten, niks bug-in bug-out, vluchten.

En dat is voor heel veel mensen de allereerste reactie.
    Je bugt-out, dat doet 99%, degene die het niet deden toen zijn of verdronken, of door de Canadezen van hun dak gehaald, koud, hongerig, dorstig en bang...heel bang.

Bushmaster
    Guest
    Heftig, ben benieuwd hoe ik zou reageren.

Forum Rechten