Pagina 14 van de 15 EersteEerste ... 412131415 LaatsteLaatste
Resultaten 131 tot 140 van de 148
    Survivor
    Ingeschreven
    Nov 2015
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PDØMV Bekijk Berichten
    Mijn verste verbinding met 0,5 watt SSB Aziatische Rusland gewerkt
    Ik neem je kennis best wel serieus maar met een half watt een verbinding met Rusland krijgen? dan heb je heel heel veel geluk gehad....

Survivor
    Ingeschreven
    Dec 2014
    [MENTION=1303]AWOL[/MENTION] dank voor uw moderatie
    Ik als zendamateur ben door de draad genomen contact gestoord

Survivor
    Ingeschreven
    Dec 2014
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door !EVA! Bekijk Berichten
    Ik neem je kennis best wel serieus maar met een half watt een verbinding met Rusland krijgen? dan heb je heel heel veel geluk gehad....

De kunst is luisteren en pas aanroepen als je zeker weet of er een tegen station is. Zenden is zilver, luisteren is goud. Het heeft vooral met operating practic te maken, en ja je bent afhankelijk van ionosferische condities.
    En het belangrijkste is je antenne en niet het zendvermogen. Goed gereedschap is het halve werk.
    De kunst van onze hobby is ook met zo weinig mogelijk zendvermogen een verbinding tot stand brengen!
    En daarbij maak ik gebruik van de Korte Golf zendontvanger.
    De verbinding met Rusland was op 14 MHz en mijn verste verbinding met 25 watt is met Nieuw Zeeland gewoon op een doodsimpel was lijntje, van 2x7,75m ook wel G5RV Junior genoemd.
    Nu gebruik ik een 9m langdraad met een 1:9 impedantie trafo die transformeerd van 450 ohm naar 50 ohm. 3x9 wdg op een witte ringkern 4c65 of 3e25 groene ringkern ferriet en geen poeder ijzer ringkern (T200-2) !! Uiteraard met tegen capaciteit ook wel HF aarde genoemd om minder storing en of ruis te ontvangen kunje aan het eind van je langdraad een draad gewonden weerstand eraan zetten en dan aan aarde gelegd ( dit noemt Men galvanische gescheiden) uiteraard kunje een langdraad het beste horizontaal ophangen dat resulteerd in mindere mate LFD of TVI .
    In sommige gevallen heb je een antenne tuner nodig, maar soms ook niet. Bij mij is hij resonant op 28 MHz - 10m swr 1:1,0 op 20-40 dus 14 en 7 MHz wel tuner vereist. Op 10m een opstralingshoek van tussen 30-45 graden goed voor lange afstand DX en 20m 35-45 graden op 40m 90 graden dus recht omhoog ( langdraad horizontaal gepolariseerd op 2,4m hoogte) dus op 40m is het een NVIS Antenne ik werk op 40m Engeland, Scandinavië, Duitsland, Nederland lokaal en België Frankrijk , Italië etc met m'n NVIS en op 10 en 20 zuid Brazilië, Canada, VS, Afrika, midden oosten. Ik heb ook al verschillende Radio verbindingen bevestigd gekregen doormiddel van QSL kaart.

Survivor
    Ingeschreven
    Dec 2014
    Die draad gewonden weerstand van tussen 500 ohm tot 2K ohm dient ook als smoor spoel.

Moderator
    Ingeschreven
    Apr 2012
    MOD: Lezende in de laatste berichten van dit topic lijkt het er op dat het richting off-topic gaat. Betreffende zenden / ontvangen met apparatuur zijn er vele draadjes te vinden. Hou even in de gaten wat wel en niet relevant is in dit topic.
    Laatst gewijzigd door Floshtf; 29-11-15 om 19:08.
    -. .. . - / --- ..-. .-.-.- .-.-.- .-.-.- .-.-.- .-.-.- -- .- .- .-. / .-- .- -. -. . . .-. --..-- / .-- . . ... / ...- --- --- .-. -... . .-. . .. -..
    -.-. .... .. / .--. . -.-. --- .-. .- / ... .. / ..-. .- --..-- / .. .-.. / .-.. ..- .--. --- / -- .- -. --. .. .-
    Forumregels

Survivor
    Ingeschreven
    Dec 2014
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Floshtf Bekijk Berichten
    MOD: Lezende in de laatste berichten van dit topic lijkt het er op dat het richting off-topic gaat. Betreffende zenden / ontvangen met apparatuur zijn er vele draadjes te vinden. Hou even in de gaten wat wel en niet relevant is in dit topic.

Dankjewel voor het erop attenderen, ik ben een structuur freak xD

Diehard Prepper
    Ingeschreven
    Sep 2014
    Het waardeloze aan NL Alert (of eigenlijk Cell broadcasting) vind ik, maar dat heb ik volgens mij al eerder gezegd,
    is dat niet alle mobiele telefoons het ondersteunen, dus als je nog met een oudere iPhone rondloopt, dan heb je
    gewoon pech gehad als de SHTF.
    Unfortunately even with duct tape, this forum can't be fixed anymore.

Survivor
    Ingeschreven
    Mar 2015
    Ik heb een Sony Z3C, woon in de hoofdstad maar ik krijg niets binnen :P. ze geven aan dat deze automatisch geschikt zou moeten zijn....

Elementary prepper
    Ingeschreven
    Sep 2015
    Heb om klokslag 12:00 een NL-Alert test-bericht binnen gekregen en vorig maand tijdens de grote calamiteit hier, een paar honder meter verder ook enkele. Houd mijn Jupiter Pro P2000 pager toch mooi erbij Alle extra info is meegenomen
    Let a man never stir on his road a step without his weapons of war; for unsure is the knowing when need shall arise of a spear on the way without

Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2012
    Ik heb een Sony Xperia P en ik schrok mij om 12:00 de tyfus toen ik opeens het NL alert test bericht binnen kreeg. Kortom het werkt
    Iedere persoon op deze aarde heeft evenveel recht op alles wat de aarde te bieden heeft als iedere andere persoon.
    Ongeacht etniciteit, ongeacht locatie, ongeacht grenzen, ongeacht cultuur, ongeacht politiek, ongeacht maatschappelijke positie.
    Forumregels

Vergelijkbare onderwerpen

1. 12:00 NL-Alert Heb jij het al?
    Door Communicator in forum Survival Algemeen
    Reacties: 35
    Laatste Bericht: 04-11-13, 22:38
  2. Terror alert
    Door Reut in forum Koffiecorner
    Reacties: 0
    Laatste Bericht: 26-09-13, 11:54
  3. NL-Alert: Heb jij het al?
    Door Kaat in forum Survival Algemeen