Pagina 1 van de 15 12311 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 148
    Survivor
    Ingeschreven
    Jun 2012

NL-Alert: Heb jij het al?

Kennen jullie nl-alert? Ik werd in het buitenland al lastig gevallen met berichten van iedere telefoonmast die ik passeerde in Zwitserland. Het zijn een soort radioberichten die je telefoon oppikt. Je kunt zelf de kanalen instellen. Nl-alert lijkt mij wel handig, dan weet je meteen wat er aan de hand is. Bij een sirene moet je maar raden.

Een jaar geleden ging bij ons de sirene af, terwijl ik thuis aan het werk was. Het enige wat ik dacht was: o, het is zeker testtijd. Heb helemaal niets gedaan, terwijl het om een echt gifalarm ging. Gelukkig loos achteraf, maar ik was er wel van geschrokken.
    Laatst gewijzigd door Kaat; 18-08-12 om 08:22.

Survivor
    Ingeschreven
    Jul 2012
    Nog nooit van gehoord.

Survivor
    Ingeschreven
    Aug 2012
    Zag het ook laatst ja, heb mijn telefoon er al voor ingesteld.
    Hier kan je zien wat je met je telefoon moet doen om de eventuele berichten te ontvangen:

http://instelhulp.nlalert.nl/

Als je hier even zoekt op je merk en typenummer kan je zien hoe zo'n bericht er op jouw telefoon uitziet:

http://www.youtube.com/user/nlalert/videos
    Laatst gewijzigd door Sureiscool; 18-08-12 om 16:58.

Survivor
    Ingeschreven
    Jul 2012
    Jammer, een iphone wordt nog niet ondersteunt. Raar voor zo'n groot marktaandeel.

Survivor
    Ingeschreven
    Jun 2012
    Volgens mij is het meer dat de iphone deze techniek niet ondersteunt. Wel gek, meestal is Apple een van de eersten met een nieuwe techniek.

Mankinds only hope
    Ingeschreven
    May 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kaat Bekijk Berichten
    Volgens mij is het meer dat de iphone deze techniek niet ondersteunt. Wel gek, meestal is Apple een van de eersten met een nieuwe techniek.
    Volgens mij is cell broadcasting juist een erg oude techniek. Op m'n Samsung E2370 (back-up telefoon, bijna 2mnd stand-by tijd!) werkt het ieg wel.

Senior Prepper
    Ingeschreven
    Oct 2012

Post Rampinformatie vanaf 12 november per sms

AMSTERDAM - De overheid gaat vanaf 12 november sms'jes sturen naar mobiele telefoons die zich in rampgebieden bevinden.

Het nieuwe alarmmiddel, met de naam NL-Alert, werkt volgens Tweakers op 60 procent van de mobiele telefoons in Nederland. Via een speciale webpagina kunnen mensen controleren of hun eigen telefoon ook noodsms'jes kan ontvangen. Bij de meeste toestellen moeten daarvoor handmatig instellingen worden veranderd. Opvallend is dat enkele nieuwe telefoons, waaronder ook alle iPhones en de Lumia-reeks van Nokia, de alerts helemaal niet kunnen ontvangen. NL-Alert verstuurt sms'jes niet via het normale mobiele netwerk, maar via een apart kanaal. Daardoor werkt het systeem nog steeds als mobiele netwerken platliggen.

[MOD] Bericht ingekort ivm forumregels

Bron: nu.nl/tech
    Laatst gewijzigd door Kungfufox; 05-11-13 om 19:25.

Moderator
    Ingeschreven
    Apr 2012
    -. .. . - / --- ..-. .-.-.- .-.-.- .-.-.- .-.-.- .-.-.- -- .- .- .-. / .-- .- -. -. . . .-. --..-- / .-- . . ... / ...- --- --- .-. -... . .-. . .. -..
    -.-. .... .. / .--. . -.-. --- .-. .- / ... .. / ..-. .- --..-- / .. .-.. / .-.. ..- .--. --- / -- .- -. --. .. .-
    Forumregels

Senior Prepper
    Ingeschreven
    Oct 2012
    Oh, tot zover mijn primeur. Ik loop weer hopeloos achter, sorry!

Diehard Prepper
    Ingeschreven
    Nov 2012
    Dit is geen sms service , maar een cell-broadcast service, waar zo langzaam elke telecom provider zijn infrastructuur heeft op ingericht. De software is al een flinke tijd klaar. Alle mobiele telefoons die afgestemd zijn op het betreffende cell-broadcast kanaal (919), krijgen locatie gebonden informatie.. Dus alleen als je in de omgeving van de ramp bent, krijg je bericht, mits de telecom-masten nog staan en werken.

Vergelijkbare onderwerpen

1. 12:00 NL-Alert Heb jij het al?
    Door Communicator in forum Survival Algemeen
    Reacties: 35
    Laatste Bericht: 04-11-13, 21:38
  2. Terror alert
    Door Reut in forum Koffiecorner
    Reacties: 0
    Laatste Bericht: 26-09-13, 10:54
  3. NL-Alert: Heb jij het al?
    Door Kaat in forum Survival Algemeen
    Reacties: 5