Ga naar inhoud
GENEGEERD

Het einde van de wereld komt eraan [blog]


Mr. Gold

Aanbevolen berichten

Een jongen van 12 jaar trekt de wildernis in. Het is najaar en al aardig koud, de grond is bezaaid met dode bladeren en er staan hoge, kalende bomen zover het oog reikt. Van stevige takken en een heleboel bladeren bouwt hij een klein onderkomen dat hem kan beschermen tegen kou en regen. Voorzichtig wurmt hij zich in het hol om te testen of het stevig en waterdicht is. ‘s Avonds stookt hij met touw, droge bladeren en stokjes een vuurtje. Zijn vader vergezelt hem en ze zitten gebroederlijk bij elkaar. Nu de jongen heeft laten zien dat hij deze overlevingsvaardigheden beheerst, overhandigt zijn vader hem zijn navelstreng, die hij al die jaren heeft bewaard voor dit moment. Dit symboliseert de onafhankelijkheid van zijn moeder en vader, zijn overgang van jongen naar man.

 

Lees verder en bron: http://marijeverkerk.wordpress.com/2012/10/21/het-einde-van-de-wereld-komt-eraan-koopt-allen-browniemix/

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Denk dat de schrijfster niet alle afleveringen goed heeft gekeken ivm met dit stukje dat volgens mij vorige week te zien was met de mensen in die oude raketlanseerbasis.

 

(en ze bereiden zich niet voor met spirituele maatregelen zoals bidden en Bijbellezen).

 

Als je ziet hoe het nu in NY aan toe gaat dat de mensen uren staan te wachten in lange rijen voor eten of benzine dan ben ik blij dat ik genoeg vooraad voor 3+ maanden in huis heb.

Dus het preppen is niet alleen voor apocalyptische gebeurtenissen maar het is een soort van verzekering voor het gezin.:)

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 7 jaren later...

Ik zag dat een gast die aan het lezen was.

 

Het einde van de wereld komt eraan [blog]

Rate this topic

Door Mr. Gold,
3 november 2012 in Preppers in de Media

------------------------------------------

Ja de mens is aardig op weg met het vernietigen van het leven, en de ecologie, en kan het niet meer keren.

Het juiste woord is totale vernietiging.

 

Geniet nog van wat je kan, en hebt, koester je gezin, familie en vrienden, maak het beste ervan.

Ga nooit bij de pakken neer zitten.

 

Met een hartelijke groet,

JJ&A.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 weken later...

"Einde van de wereld"

Zoals de wereld NU is en er zou iets veranderen zodat we kunnen praten van "nou, vroeger deden we dit in plaats van hoe we het nou doen" - dat is een subtiel voorbeeld.
Of je hebt huisje, boompje, beestje en ineens gebeurt er iets in je leven en je raakt ALLES kwijt, behalve je leven dan. De wereld zoals jij die kende is veranderd, je word geforceerd anders te leven, anders te beredeneren. Maar dan praten we over een persoonlijke SHTF.
Dat scenario kan ook grootschalig zijn, een hele stad plotseling dakloos of een heel land, maar omdat dan iedereen op elkaar gehoopt ligt, zullen er veel ten onder gaan. Afwachtend op iets wat niet komt en zou er iets komen is het niet wat je verwacht had... 

De beleving van toen is niet meer de beleving van nu...

De bedoeling is uiteraard dat je geniet van je leven. Da's normaal. Niets met preppen te maken. Iedereen probeert er het beste van te maken. Zelfs een dakloze kan er nog iets van maken, ondanks alle tegenslagen. Omdat ze op zichzelf zijn aangewezen, hebben een dosis levenservaring van hun point-of-view en niet afwachtend opdat de staat komt om hun te helpen.

Jammerlijk zie je ook veel youtubers die doen alsof ze dakloos zijn en laten zien hoe makkelijk het is om aan geld te komen, dumpsterdiving en dat soort dingen. Ze hebben zelf geld zat, maar met hun arrogantie willen ze hun kijkers laten zien dat dakloos zijn een keuze is en dat ze het lang niet zo slecht hebben. Na het zien van dat soort publicaties zijn jongeren op daklozenjacht gegaan en ze van hun centjes beroven. Die zagen het "snelle geld" van een doelgroep waar tegenwoordig teveel mensen zien als de "ondermensen" - worden opgevoed dat ze geen respect voor die mensen hoeven te hebben... 
Terwijl vanuit mijn persoonlijk standpunt, zijn die jongeren die anderen van hun geld beroven in mijn ogen de low life uit de diepste laag. Daar hoef ik GEEN respect voor te hebben.
Deze daklozen, al hebben ze hun scenario qua SHTF al mogen ervaren, de kans dat dit weer kan gebeuren is een dagelijkse angst. Maar wanneer ze zelf in zo'n situatie terecht komen, komen ze uiteindelijk bij die daklozen aankloppen... Let maar op.

Je hebt ook "daklozen" (tussen haakjes; die hebben er wel voor gekozen) - dat zijn dan van die hippies/wappies van rond de 20 jaar oud, hebben wel plek thuis maar zwerven liever rond, vrijheid, blijheid. Die doelgroep, daar heb ik het dus niet over. Wel jammer voor onze pensioentjes (mocht de SHTF nooit zover komen) omdat er minder belasting word betaald. Was ik maar net zo jong, deed ik hetzelfde! 😛 Maar dan wel in een pipo wagen hoor!!

Maar dit zie ik dus ook al als "einde van de wereld" - ik ken nog een tijd, waar jongeren een andere rol hadden in de maatschappij, die respect toonden voor oudere mensen en een eerlijke duit wilden verdienen. Tuurlijk, ik zeg niet dat er toen geen criminaliteit was, maar toen was het percentage ook niet zo hoog. Misschien 11% en nu lijkt het wel 89%, rollen omgedraaid. Ik weet wel hoe het komt, die straattaal is ook niet voor niets zo zoals het klinkt, maar ik ga daar niet verder op in. De groepering "jongeren" is wel zo ontzettend divers de laatste tijd, dat je heel nadrukkelijk het onderscheid ervan moet aangeven over wie je het hebt.

Dankzij de digitale wereld (internet/smartphones/TV) is alles sneller toegankelijk geworden, elke vol idioot kan filmpjes en foto's maken. Door dat "fenomeen" is het ook gevaarlijker geworden voor iedereen. GPS bijvoorbeeld, is iets, qua technologie, wat nog blijft werken na een heftige SHTF. Mocht er een vol idioot een appje hebben gemaakt die alle andere GPS signalen (van andere mensen die proberen uit het zicht te blijven maar nog wel GPS willen gebruiken om hun omgeving in kaart te brengen) kan weergeven, is het einde vrij snel in zicht.
Sommige technologie hebben ze vrijgegeven tot het publiek zonder na te denken: VPN, Drones... Zo ontwikkelen ze een anti-gedragsnorm "ik kan alles doen wat ik wil online, niemand kan mij toch tracen" - grootheidswaanzin en als ze labiel zijn, zijn het regelrechte monsters. (hoewel, VPN maakt je niet 100% onzichtbaar, als men je wilt vinden, vinden ze je heus wel, duurt alleen langer) Mensen maken elkaar en hun leefomgeving kapot!

Weer: Einde van de wereld... Privacy? Wat is dat? Als je poen teveel hebt heb je niets te klagen. Maar geluk kun je overal halen. Geluk is een moment in het leven. Als de nacht valt, kruip je in een verzameling aan kartonnen dozen, trek je wat isolatie materiaal over je heen en het geluk is er als je de volgende dag weer wakker mag worden zonder te bibberen van de kou. Is de dag hetzelfde als gisteren? Dan heb je een goede dag te pakken. Geen einde-van-de-wereld gevoel.

Ik kijk veel filmpjes hoe daklozen leven, hoe daklozen worden behandeld (goedschiks en kwaadschiks), welke instanties er allemaal zijn (zo werd ik een keer boos op een instantie die ALLEEN daklozen wilden helpen als je binnen het plaatje van LGBT+ viel) en ook hoe ze aan hun eten komen. Zo zag ik gisteren bijvoorbeeld hoe een arm gezin in een door afval gebouwd kot, een eigen zaak waren begonnen door het weggegooide voedsel te wassen, opnieuw bakken en verkopen voor een paar cent. En dankzij dat minescule inkomen, kon dat gezin weer een dag of twee overleven. Zo zie je maar hoe VEERKRACHTIG, CREATIEF en DAADKRACHTIG de mens is.

Einde van de Wereld, is vrij betrekkelijk. Het is niet iets wat alleen maar kan gebeuren en alleen maar telt als het grootschalig is. Je hebt ook kleine persoonlijke scenarios. Want uiteindelijk ben JIJ het die het ervaren mag.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...