Ga naar inhoud
GENEGEERD

De wereld van Preppers. 5000 preppers in Nederland.


Mr. Gold

Aanbevolen berichten

De wereld van de preppers, met deze artikel-serie wil inzicht geven in wat preppers zijn en hoe zij leven. Vaak worden preppers ten onrechte neergezet als "gekken" die denken dat de wereld vergaat. Maar vaak valt dit nog wel mee. De preppers in Nederland bereiden zich vaak voor op kleine dingen als eens stroomuitval of wanneer de supermarkten leeg zijn.

 

 

wat is een prepper?

een prepper is iemand die zich voorbereid op een verschillende rampen, Zoals een financiële ineenstorting of een overstroming. Vaak zorgen ze voor voedsel en water vooraad zodat ze geen honger hoeven lijden voor wanneer de winkels leeg zijn. En hebben ze vaak medische kennis en zelfverdedigingstechnieken opgedaan. In Amerika Zijn er nu ongeveer 1.000.000 preppers, in Nederland zal dit aantal op ongeveer 5.000 liggen.

 

Lees verder en bron: http://plazilla.com/de-wereld-van-de-preppers-1-wat-zijn-preppers

 

 

Denk persoonlijk dat we veel meer voorbereiders zijn dan 5000. Wat denken jullie?

  • Leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

@mr.gold

T is maar net welke definitie je hanteerd.. Van de ramp maar ook van de prepper.... Mensen die een voorraadkast vol hebben of mensen die in elk geval een noodpakket zoal voorgesteld door de overheid? Maar voor hoe lang? Wanneer je het hebt over die eerste drie dagen, dan hoop ik toch zeker op meer... Maar wanneer je het hebt over mensen met medische kennis en zelfverdedigingstechnieken... wanneer je dan onze (oud)militairen meetelt Misschien wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vergeet niet dat er erg veel mensen zijn die preppen maar het zo niet noemen.

Dan een grote groep die prept zonder het kenbaar te maken

ik zelf denk dat er tegen de 2.000.000 mensen zijn die voorzorgsmaatregelen hebben getroffen maar dat voor de buiten wereld niet laten weten

Link naar reactie
Delen op andere sites

5000 is op 16,6 miljoen inderdaad niet zo veel.

Maar het zou wel kunnen want eerlijk gezegd ken ik persoonlijk (buiten deze site om) geen andere preppers.

Om wat voorbeelden te geven ter vergelijking en om aan te geven dat 5000 wel eens zou kunnen kloppen.

1- Er zijn ongeveer 5000 broedkoppels nijlganzen in Nederland. Ooit weleens 1 gezien?

2- Er zijn ongeveer 6000 vrijmetselaren in Nederland. Ooit weleens 1 gezien?

 

Ik weet dat er heel wat over deze voorbeelden gezegd kan worden maar is gewoon om aan te geven dat we weleens met een kleiner groepje kunnen zijn dan we denken/hopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Denk dat er nog behoorlijk veel preppers zijn in Nederland. Zag laatst iemand zijn winkelwagen propvol gooien net als ik, we keken elkaar even apart aan en gingen toen verder met onze shoppingspree. Hij had een soort legerbroek en jas aan, ongeschoren gezicht van circa 3 dagen oud. En rijd in een rode pickup truck. Iemand hier die zich aangesproken voelt? :p

 

Maar mensen die pleisters kopen he... Dat zijn eigenlijk ook al preppers. Die bereiden zich voor op het punt wanneer ze zich per ongeluk in hun vinger snijden. :)

 

Mensen die een pyama kopen... Die bereiden zich voor om naar bed te gaan in een pyama...

 

Hahaha, dit is zout gooien op slakken, sorry maar kon het even niet laten. Niet hatelijk bedoelt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Richard Friesland

Ben trouwens benieuwd hoeveel leden we hebben?

En hoeveel gasten per dag, dan zou je toch een redelijke inschatting van kunnen maken hoeveel er echt aan het preppen zijn.

En laten we de ouderen niet vergeten waar het preppen er met de paplepel is ingegoten

Link naar reactie
Delen op andere sites

We zouden eigenlijk moeten definiëren wanneer word je aangemerkt als "prepper". Ik ken diverse mensen in mijn omgeving die wat goud en zilver hebben gekocht omdat ze hun vermogen willen beschermen, zijn dat preppers? Stel je koop houdbaar voedsel ben je dan een prepper? Is het je "mindset"? Volgens mij zijn er veel mensen in Nederland die wel prepper zijn maar dit helemaal niet van zichzelf (nog) weten. De meeste mensen bereiden zich toch voor op veel zaken. Ik denk dat dit de aankomende periode steeds duidelijker zal worden, als de bezoekersaantallen en gebruikers zich blijven aanmelden of juist niet meer.

 

Momenteel hebben we 839 leden en zitten we zo tegen de 2000 bezoekers per dag aan op Preppers.nl Een van de doelstellingen was om voor het einde van het jaar 1000 leden te hebben. Als je de groei van nu zou kunnen doorzetten zouden we eind volgend jaar ons 5000ste prepper lid mogen verwelkomen. Veel hangt toch van de aandacht aan die de media aan preppen gaat geven, denk dat vooral net voor 21/12 de aandacht groot zal zijn en dit toch mensen aan het denken zet en een kijkje nemen op websites die hierover gaan. Misschien denken de meeste gebruikers dat de media ons en preppers bespelen maar ik zie dit toch echt andersom.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik hoop natuurlijk van harte dat er eind volgend jaar 5000 leden zijn, maar dit soort groeicurves zwakt meestal af.

Wat de definitie van een prepper betreft, voor mij is dat de mindset. Er zijn op de site mensen die proberen off grid te gaan leven, anderen willen tenminste 1 jaar aan voedselvoorraad, weer anderen willen binnen 20 minuten kunnen vertrekken naar hun Bol, enz. enz.

 

Kortom allemaal verschillende voorbereidingen, maar allemaal met hetzelfde doel en dezelfde mindset. Klaar zijn voor de ellende die komen gaat en daar goed doorheen kunnen komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Richard Friesland
Er wonen rond de 250.000 mensen in midden Flevoland. Zoals ik hier op de site zie ben ik de enigste Flevolander aanwezig...

 

1 op 250.000 is toch 16.6 miljoen : 250.000 = 6640 preppers :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

We zouden eigenlijk moeten definiëren wanneer word je aangemerkt als "prepper". Ik ken diverse mensen in mijn omgeving die wat goud en zilver hebben gekocht omdat ze hun vermogen willen beschermen, zijn dat preppers? Stel je koop houdbaar voedsel ben je dan een prepper? Is het je "mindset"? Volgens mij zijn er veel mensen in Nederland die wel prepper zijn maar dit helemaal niet van zichzelf (nog) weten. De meeste mensen bereiden zich toch voor op veel zaken. Ik denk dat dit de aankomende periode steeds duidelijker zal worden, als de bezoekersaantallen en gebruikers zich blijven aanmelden of juist niet meer.

 

Momenteel hebben we 839 leden en zitten we zo tegen de 2000 bezoekers per dag aan op Preppers.nl Een van de doelstellingen was om voor het einde van het jaar 1000 leden te hebben. Als je de groei van nu zou kunnen doorzetten zouden we eind volgend jaar ons 5000ste prepper lid mogen verwelkomen. Veel hangt toch van de aandacht aan die de media aan preppen gaat geven, denk dat vooral net voor 21/12 de aandacht groot zal zijn en dit toch mensen aan het denken zet en een kijkje nemen op websites die hierover gaan. Misschien denken de meeste gebruikers dat de media ons en preppers bespelen maar ik zie dit toch echt andersom.

 

Ze zeggen weleens dat preppers zeer doordachte mensen zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In 2010 heeft de Nederlandse Overheid een onderzoek gedaan naar de zelfredzaamheid van de Nederlanders, hoe goed ze zijn voorbereid op noodsituaties. Dit was de uitkomst van het onderzoek

http://www.rijksoverheid.nl/documenten-en-publicaties/brochures/2010/07/26/factsheet-onderzoek-zelfredzaamheid.html

Huismoeders waren beter voorbereid dan studenten.......

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik hoop vooral dat er meer dan 5000 preppers zijn.

Helaas in mijn omgeving hoor ik nog te vaak dat het onzin is en dat als er wat gebeurd ze dan wel gaan inslaan.

 

Greener

Dat is helaas simpelweg onmogelijk. Ik ben mijn voorraad wat aan het uitbreiden en koop dus grotere hoeveelheden lang houdbaar voedsel. Na eerst wat testen koop ik veel van dat artikel. Als voorbeeld Euroshopper Beef ragout. Goedkoop en smaakt beter dan veel duurdere varianten.

Anyway, ik ben bij diverse keren bij verschillende AH winkels geweest en de voorraad is steeds 10-15 blikjes. Pas na 2 dagen is het schap weer vol.

Veel artikelen hebben een soortgelijke voorraad. M.a.w. als er wat gebeurt zijn de winkels in zeer korte tijd leeg.

Veel mensen kunnen niet preppen omdat ze daar simpelweg niet voldoende ruimte voor hebben. Ja, een weekvoorraad gaat wel lukken maar is dat echt preppen?

Wanneer is iemand een prepper? Voorraad voor 1 dag? 1 week? 1 maand? 1 jaar? Toch wel belangrijk om te weten voordat je het aantal preppers gaat tellen. Ik denk dat 5000 een zeer hoge inschatting is. Ik denk meer aan 500. Voor mij is iemand pas een prepper als voorbereidingen getroffen zijn voor minimaal 1 maand. Maar pas bij een jaar een serieuze prepper.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Afgelopen zomer was ik op de begrafenis van een oude vriendin (zowel bejaard als van vroeger) van mij. Zij had haar schuur van onder tot boven vol staan met conserven. Ze kon er zeker een half jaar mee vooruit. Misschien nog wel langer. Zo'n 15 jaar geleden had ze me dit al eens laten. Een voorraad voor als de maatschappij instort noemde ze het. Zo ook een andere vriendin bleek enkele dagen geleden. Beide (bejaarde, zonder internet) dames zijn preppers in mijn ogen. Zo zullen er nog veel meer zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik ga kijken bij mijn oma in de kelder, staan er 10tallen gevulde weckpotten. Is mijn oma dan ook een prepper? Van een eventuele SHTF is ze totaal niet van bewust en met de term preppen hoef ik al helemaal niet aan te komen. Voordat ik dat eens heb uitgelegd. Onbewust misschien wel ja. Het helpt haar domweg gewoon de winter door. Zoals al vaker gesteld in deze topic, wanneer ben je een echte prepper, wat zijn je beweegredenen en met welk doel, wat verwacht je van de toekomst. De term "preppen" is in dit onderzoek breed genomen denk ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Veel mensen kunnen niet preppen omdat ze de ruimte niet hebben?

Nonsens, er zijn hier studerende preppers op het forum die kamers zo groot als kasten hebben en die lukt het ook.

Als je denkt dat iets niet lukt, lukt het ook niet.

 

Greener

Zag bij Doomsday preppers een stukje voorbij komen die overal eten verstopt had, onder dr bed, achter en onder kastjes.. Dus je kunt ook bij ruimtegebrek wel creatief zijn. Een grote watertank of aggregaat zal lastiger zijn...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...