Resultaten 1 tot 9 van de 9
    Adventurer
    Ingeschreven
    Oct 2012

Question Leger IsraŽl weigerde 'Iran-aanval'

Graag zou ik jullie visie willen horen over het volgende nieuwsbericht: Leger IsraŽl weigerde 'Iran-aanval'

Wat is er van waar? Of wordt er gewoon zout in onze ogen gestrooid? Is het normaal dat het IDF (Israel Defense Forces) opdrachten naast zich neerlegt?

Alle complot theorieŽn zijn welkom!

Jr. prepper
    Ingeschreven
    Oct 2012
    Vind ik moeilijk om te geloven.Juist omdat het de enig juiste keuze is en ik mij serieus afvraag of er nog mensen met een geweten in een legertop, waar dan ook, aanwezig zijn.

Banned
    Ingeschreven
    Sep 2012
    Er is al langer een anti geluid geweest in de media hierover van israelische top militairen en agencies.

odeon69
    Guest
    Ik denk dat de optie open blijft om iran aan te vallen als sactie,s niet werken .israel zal huis en haard verdedigen kijk maar naar de 7 daagse oorlog .
    en militairen die weigeren worden gewoon vervangen door anderen officieren die wel bereid zijn om te vechten

Diehard Prepper
    Ingeschreven
    Nov 2012
    Ik denk dat Gabi Ashkenazi en Meir Dagan, gewoon konden rekenen, en dat winst er niet te halen valt.. Zelfs als de korte termijn aanval zal lukken, krijgen ze daarna zo veel shit over zich heen, dat het strategisch erg onverstandig zou zijn.. Meir Dagan zit dus inmiddels niet meer op die functie.. Echter iedereen die serieus op die functie zit, loopt tegen het zelfde rekensommetje aan..

Ik denk dat zelfs dat als ze gaan rekenen, ze beter de eerste klap kunnen opvangen, en daarna hard terug slaan, dan andersom. Ze investeren liever nog meer in luchtafweer, raket schilden, dan de eerste klap uit de delen. Natuurlijk is dat niet handig te vertellen in de binnenlandse en buitenlandse politiek.. Maar het rekensommetje is niet zo heel moeilijk te maken.

Senior Prepper
    Ingeschreven
    Oct 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door humble Bekijk Berichten
    Vind ik moeilijk om te geloven.Juist omdat het de enig juiste keuze is en ik mij serieus afvraag of er nog mensen met een geweten in een legertop, waar dan ook, aanwezig zijn.
    Wat [MENTION=1134]rescue[/MENTION] eigenlijk zei. Maar ik zal het rekensommetje even hardop doen:

Iran ligt ver, en hun installaties nog verder weg en erg diep onder de grond. Om die een beetje te raken heb je veel, hele zware bommen nodig. Om die bommen daar te brengen heb je hele grote vliegtuigen nodig. Om die vliegtuigen die afstand te laten overbruggen heb je ook nog eens tankvliegtuigen nodig. Om al die logge kolossen niet direct fakkelend richting het zand te laten storten als de Iraniers een paar blikken Tomcats open trekken, hebben ze bescherming nodig. En die bescherming moet ook weer bijgetankt worden.
    Met een beetje rekenen kom je er al op dat je een armada nodig hebt van 3/4 van wat de Israeli's in de hangars hebben staan.
    En dat is nog steeds de helft van wat de Iraniers de lucht in kunnen brengen nog voor de Israelische vliegtuigen de Iraanse grens zijn gepasseerd.
    En zelfs als de Iraniers wat traag van begrip zijn of dat het maandagochtend is, is er nog altijd luchtafweer. Daar hebben de Iraniers er heel veel van, en recentelijk hebben die ook een flinke hard- en software-upgrade gehad. Herinner je nog die hypermoderne stealthvliegtuigen van de Amerikanen die tijdens de Kosovo-oorlog uit de lucht zijn geknalt, door jaren zeventig Sovjettechnologie opgelapt met een softwarepatch? Bedenk je nu eens dat de Israeli's over 40 jaar oude kisten beschikken.
    Zelfs in de meest optimistische berekeningen is het voor minstens de helft van de vliegtuigen in de armada een enkele reis.
    En wat win je ermee? Hooguit dat een handjevol installaties het gedeeltelijk niet meer doen. Hooguit dat de Iraanse ontwikkelingen een paar jaar terug in de tijd zijn geworpen. En waarschijnlijk zullen ze daarna de Israeli's nog verder vernederen op het internationale toneel door nŪet terug te slaan en direct de eventuele krijgsgevangenen op het vliegtuig naar huis te zetten.

Als officier die niet met een Pruissisch plichtsbesef is grootgebracht maar zich ook vooral vader beschouwt van zijn manschappen, is het dan ook heel begrijpelijk dat Ashkenazi dit weigerde. Niet "u vraagt, wij draaien" maar "wat niet goed is voor mijn manschappen, is niet goed voor mijn land".

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door odeon69 Bekijk Berichten
    Ik denk dat de optie open blijft om iran aan te vallen als sactie,s niet werken .israel zal huis en haard verdedigen kijk maar naar de 7 daagse oorlog .
    en militairen die weigeren worden gewoon vervangen door anderen officieren die wel bereid zijn om te vechten
    De Zesdaagse oorlog was dan ook het laatste succesnummer van de Israeli's. Alle strijdtonelen die erna kwamen waren net-niet-verliezen en 'tactische terugtrekkingen'. Slechts in een Cruyffiaanse wereld is 'niet verliezen' goed genoeg.
    Wat je niet op je rug kan dragen heb je waarschijnlijk niet nodig

Jr. prepper
    Ingeschreven
    Nov 2012
    Mijn familie komt uit israel, en het is inderdaad niet normaal dat opdrachten naast zich neer worden gelegd... als je als israeli, dienst weigert is dat een grote schande voor de hele familie. Mijn familie heeft nog niks gehoord dat israel iran gaat aanvallen.

Dick Berts
    Guest
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coloredrose Bekijk Berichten
    Mijn familie komt uit israel, en het is inderdaad niet normaal dat opdrachten naast zich neer worden gelegd... als je als israeli, dienst weigert is dat een grote schande voor de hele familie. Mijn familie heeft nog niks gehoord dat israel iran gaat aanvallen.
    Sorry hoor, maar wat dacht je dan? Als Netanyahu Iran rechtstreeks aanvalt en de wereldeconomie klapt daardoor in elkaar, dan verspeelt Israel alle mogelijke steun. Daarom valt hij -vlak na de presidentsverkiezingen in de VS- via een omweg Iran aan. Daarom heeft Netayahu jouw familie nog niet gebeld met de mededeling: "Ik val Iran aan".

Ik neem aan, dat jouw familie ook geen Israelische kranten leest. De belangrijkste Israelische kranten spreken nota bene openlijk over de mogelijkheid dat Israel via een omweg Iran wil aanvallen.

http://www.haaretz.com/weekend/week-...emium-1.478369
    Laatst gewijzigd door Dick Berts; 18-11-12 om 12:42.

Jr. prepper
    Ingeschreven
    Nov 2012
    mijn familie heeft op moment niks, ze zitten in de schuilkelders en buizen, trouwens netanyahu is altijd veel praten en weinig actie, maar het heeft zeker te maken met de verkiezingen... maargoed we zullen zien wat er gaat gebeuren. Laat 1 ding duidelijk zijn, israel laat het niet gaan als hamas doorblijft gaan met het afschieten van raketten dan wordt het weer een grondoperatie zoals een aantal jaren geleden.

Labels voor dit Bericht

Forum Rechten