Ga naar inhoud
GENEGEERD

Orkaan Sandy stuurt 15.000 auto's naar schroothoop (niet op 1 paard wedden)


Tom

Aanbevolen berichten

een goede praktijkles, wed niet op 1 paard (in ons geval de auto) wat in de meeste gevallen ook nog eens onze BOV (Bug Out Verhicle) is.

 

Zelf heb ik eeen oldtimer brommer klaar staan, nog zonder kenteken dus kost niets in verzekering, maar kan met kenteken ook geschorst worden.

Hier kan iedereen van mijn familie op rijden, maar een motor is beter vooral een crosser. Als oldtimer goedkoper in aanschaf en schorsen kost ook niet veel. (oldtimer schorsen)

 

Deze dienen dan als back up van de Auto of de BOV, maar aangezien de meesten maar 1 auto hebben is dus je auto ook je vluchtauto.

 

Een brommer is makkelijker in onderhoud, een motor heeft meer onderhoud nodig.

Je kunt er als je dus thuis kunt blijven mee "de boer op"

 

Een moderne scooter voldoet uiteraard ook, maar ik hou het bij de oudjes:)

 

De ravage die orkaan Sandy heeft aangericht aan de Amerikaanse oostkust betekent voor zo’n 15.000 splinternieuwe auto’s een enkele reis richting schroothoop.

 

Natuurlijk is het menselijk leed dat orkaan Sandy heeft aangericht vele malen groter dan het materiële maar dat neemt niet weg dat veel autofabrikanten en –dealers met een hoop blikschade zitten opgescheept. Volgens Automotive News is de schade bij 15.000 nieuwe auto’s zelfs dusdanig groot dat er niets anders rest dan ze naar de schroothoop te verplaatsen. In totaal zouden 200.000 auto’s (nieuwe auto's en occasions bij de dealer en particuliere auto’s) moeten worden vervangen als gevolg van de orkaan. Ter vergelijking: in 2003 ging het bij orkaan Katrina in het zuiden van de VS om 600.000 auto’s.

 

AUTOWEEK

 

Wie weet trouwens of de nederlandse auto verzekering een storm schade dekt, zoals nu de orkaan Sandy

Of erger oproer waarbij je auto sneuvelt:mad:

 

Dan kun je beter een leasebak hebben is dan van de bank of zelf niet een hele dure car hebben, is in een SHTF zowie zo niet handig immers je bent misschien wel een rijke stinkert en dan blijkt dat een gewone boerencar niet zoveel aandacht trekt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Goede les inderdaad. Ik vraag me uberhaupt af of het wel verstandig is om te proberen met de auto weg te komen. Als het lukt ben je inderdaad wel sneller, maar als er echt iets groots gebeurd staat heel NL binnen no-time muurvast. Je zal de straat wel uitkomen ja, maar voordat je voorbij de eerstvolgende stad bent .......

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goede les inderdaad. Ik vraag me uberhaupt af of het wel verstandig is om te proberen met de auto weg te komen. Als het lukt ben je inderdaad wel sneller, maar als er echt iets groots gebeurd staat heel NL binnen no-time muurvast. Je zal de straat wel uitkomen ja, maar voordat je voorbij de eerstvolgende stad bent .......

Kleine wegen nemen, die stroppen zelden volledig dicht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kleine wegen nemen, die stroppen zelden volledig dicht.

 

Dat werkt misschien in Amerika, maar in ons kleine kikkerlandje denkt iedereen hetzelfde. Gevolg: zelfs alle landweggetjes staan vast.

bij een Bug Out ga ik sowieso niet uit van mijn auto. Dat zou ik alleen maar doen, als ik zeker weet dat ik ver kan komen.

 

Wij hebben hier allemaal een fiets. en 1 brommer (damesbrommer model).

Dit is verschrikkelijk makkelijk in onderhoud en vrijwel niet kapot te krijgen.

nadeel is wel dat hij op brommix rijdt. Dus voldoende olie op voorraad en euro98. maakt dat je een handig voertuig hebt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat werkt misschien in Amerika, maar in ons kleine kikkerlandje denkt iedereen hetzelfde. Gevolg: zelfs alle landweggetjes staan vast.

bij een Bug Out ga ik sowieso niet uit van mijn auto. Dat zou ik alleen maar doen, als ik zeker weet dat ik ver kan komen.

 

Wij hebben hier allemaal een fiets. en 1 brommer (damesbrommer model).

Dit is verschrikkelijk makkelijk in onderhoud en vrijwel niet kapot te krijgen.

nadeel is wel dat hij op brommix rijdt. Dus voldoende olie op voorraad en euro98. maakt dat je een handig voertuig hebt.

 

Hier inderdaad ook. Fiets met fietskar. Fietskar is ook lopend mee te nemen, samen met de rugzak. Heb niet eens een auto, blijven er weer meer centen over voor de prep.

 

Misschien een ander topic, maar ik probeer me al een tijdje te bedenken wanneer ik een bug-out nodig zou achten. Kan er eigenlijk geen bedenken.

- Overstroming: Nee, dan blijf ik bij mijn huis dobberen in de kano

- Rellen: Nee, dan blijf ik bij mijn huis de boel verdedigen met .......... iets brandbaars en vallende dakpannen

- Aardbeving, tornado, orkaan, vulkaan? Ja, grappig, daar in de VS, maar dat hebben we hier dus niet.

- Oorlog: Ja, misschien, maar dat zien we wel tijdig aankomen, dan is het meer verhuizen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat werkt misschien in Amerika, maar in ons kleine kikkerlandje denkt iedereen hetzelfde. Gevolg: zelfs alle landweggetjes staan vast.

bij een Bug Out ga ik sowieso niet uit van mijn auto. Dat zou ik alleen maar doen, als ik zeker weet dat ik ver kan komen.

 

Wij hebben hier allemaal een fiets. en 1 brommer (damesbrommer model).

Dit is verschrikkelijk makkelijk in onderhoud en vrijwel niet kapot te krijgen.

nadeel is wel dat hij op brommix rijdt. Dus voldoende olie op voorraad en euro98. maakt dat je een handig voertuig hebt.

 

Waar zijn alle wagens tijdens de dag denk je? Het grootste deel rijdt op wegen waarop iedereen rijdt.

Dus als iedereen in zijn wagen stapt, gaat een deel de grote wegen nemen en aanschuiven,

de rest zal wel over de kleine wegen rijden... misschien wat aanschuiven, maar wel nog rijden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nederland is klein, de mensen die nooit over zo iets denken gaan zo snelweg op en die staan zo vol, mits je al de stad uitkomt.

Maar er zijn ook mensen die de tussen door weggetjes pakken, en die staan ook zo vol.

Ik kijk of ik wel weg moet gaan en als het echt moet dan word het de fiets.

Want een lege tank of je staat ergens vast met je auto en je gezin moet er niet aan denken, dan word het lopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je maakt het met regelmaat mee hoor. 1 klein ongelukje waarbij één of meerdere rijbanen zijn afgesloten.

Mensen gaan gelijk sluiproutes zoeken. in dat geval is een bakkie (27mc) weer fijn om te hebben. Daar hoor je vaak kilometers van tevoren al dat er iets is gebeurt op de weg... en kan jij hopelijk nog gauw een afslag pakken :)

nog geen kwartier later staan er monster rijen op die kleine kruisinkjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad,

 

Als je die quad toch niet gebruikt zou ik em ook niet verzekeren, zonde van je geld.:D

 

Verder ben ik het met Communicator eens.

 

Nederland is al een fileland en dat gaat 1 groot drama worden als iedereen zijn auto pakt.

 

Zeker als je het om een uur of 4 s'middags te horen krijgt en iedereen net klaar is met werken.....veel succes met wegkomen dan.:rolleyes:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...