Ga naar inhoud
GENEGEERD

Vijver/bunker idee.


medan

Aanbevolen berichten

ik was vandaag bij een klant aan het werk die een vijver wil hebben.

maarja ik en mijn collega waren daar dus een vijver aan het metselen van 6m lang 4m breed en 4m diep, de klant gaat in de gemetselde bak een plastic vijver bak hangen zodat hij daar onder zijn filter system uit het zicht kan houden, (de plastic bak is 2.50m diep) je krijgt dus een royale kruipruimte, maarja het schoot mij ter binnen dat het best een leuke manier kan wezen om een soort van schuilkelder te verbergen.

met een water voorraad die praktisch op zwaartekracht werkt.

 

ik heb geen idee als het wel eens zo makelijk is mischien dat jullie er wat over kunnen zeggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Ik vind t een heel goed idee...Ik wilde zelf op deze manier n container in graven als schuil kelder en Saferoom.Maar idd daar kan natuurlijk ook n zwembad op met de benodigde liters water.Het enige nadeel dat ik zie is dat n zwembad opzich misschien ook weer mensen aantrekt als t in n SHTF situatie vol met water staat.OP de link krijg je n beetje n indruk....http://www.youtube.com/watch?v=A3EAJex1RVo&feature=related

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja maar dan gaan de buren raar staan te kijken als ik een zee container ingraaf en je mag de zijkant behoorlijk verstevigen aangezien zn container niet is gebouwt om veel druk/gewicht op de zijwanden te hebben.

en een vijver kan ik altijd nog overkappen met een zwart zeil en een camonete en ik kan de vijver discreter bouwen zonder dat er zware machines aan te pas komen dat veel aandacht trekt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja maar dan gaan de buren raar staan te kijken als ik een zee container ingraaf en je mag de zijkant behoorlijk verstevigen aangezien zn container niet is gebouwt om veel druk/gewicht op de zijwanden te hebben.

en een vijver kan ik altijd nog overkappen met een zwart zeil en een camonete en ik kan de vijver discreter bouwen zonder dat er zware machines aan te pas komen dat veel aandacht trekt.

 

Daar zijn ze kuist wel voor gebouwd. Vandaar dat ze op het moment vooral in de V.S. ook zo in trek zijn. Kijk maar eens wat er mee mogelijk is in de eerste aflevering van Doomsday Preppers.

 

Overigens. Ben ik even blij dat ik langs een rivier woon.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

op amerikaanse fora krijg je de laatste tijd steeds meer waarschuwingen over zee containers die zullen ze er echt niet zonder reden op zetten.

 

zeecontainers hebben alleen een sterk frame(zodat ze stapelbaar en koppelbaar zijn), het dak de bodem en de wanden zijn van relatief dun plaatstaal.(dat heeft niks te houden normaal gesproken)

dus je hebt gelijk.

maar met een subframe van houten balkjes en multiplex is het loeisterk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik was vandaag bij een klant aan het werk die een vijver wil hebben.

maarja ik en mijn collega waren daar dus een vijver aan het metselen van 6m lang 4m breed en 4m diep, de klant gaat in de gemetselde bak een plastic vijver bak hangen zodat hij daar onder zijn filter system uit het zicht kan houden, (de plastic bak is 2.50m diep) je krijgt dus een royale kruipruimte, maarja het schoot mij ter binnen dat het best een leuke manier kan wezen om een soort van schuilkelder te verbergen.

met een water voorraad die praktisch op zwaartekracht werkt.

 

ik heb geen idee als het wel eens zo makelijk is mischien dat jullie er wat over kunnen zeggen.

 

Het lijkt mij geen prettig idee om in een kruipruimte te zitten met een enorme hoeveelheid water boven me. Als er een lek ontstaat door wat voor reden dan ook, verzuip je in je eigen schuilkelder...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een schuilkelder met een siphon systeem om erin te komen via een grote vijver cq waterreservoir is wel een goed idee, je kunt dan in je vijver duiken, om dan in je bunker weer tevoorschijn te komen; als je het stiekem doet, zal niemand weten dat je daar zit...

 

Dan moet je de siphon wel af kunnen sluiten als je eenmaal binnen bent, want als het flink regent, verzuip je alsnog. Verder wel een leuk idee... In films zie je weleens dat ze de zee induiken en in een ondergrondse grot weer bovenkomen. Dat vind een ander nooit!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...