Pagina 3 van de 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 30 van de 39
    Jager
    Guest
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Cyberbeer Bekijk Berichten
    Je zet me aan het denken "TyrionLannister". Als ik mijn (huur)huis zou worden uitgezet, dan pak ik gewoon mijn Bug Out Bag en slaap dan gewoon in mijn tent(als ik nergens anders naartoe kan). In mijn Bug Out Bag(net als de meeste preppers onder ons) zit alles om voor een langere periode buiten het huis te overleven. Nu weet ik dat in Spanje al meer dan 260.000 gezinnen op straat zijn gezet(vanaf 2008 tot nu). Waar gaan deze mensen naartoe? Vele hebben gelukkig nog familie, maar wat als je geen familie hebt? Zwerven met een goeie Bug Out Bag is misschien nog te doen, maar hoe overleef je zonder? Dat lijkt mij heel lastig.
    Ergens ver weg van alle mensen. Tot ik een huisje gebouwd heb met primiyieve methoden. Bijl, hamer en touw. Zoals ze eeuwen geleden leefden. Beetje jagen, voedsel verbouwen. Geen geld meer nodig. Als het moet dan moet het...

Moderator
    Ingeschreven
    Feb 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Richard Friesland Bekijk Berichten
    Kleine correctie er zijn nu 400.000 dakloze in Spanje
    Jeetje Richard, dan gaat het daar nog slechter dan ik had verwacht

Diehard Prepper
    Ingeschreven
    Oct 2012
    gaat heel slecht daar hoorde ik van iemand die daar vrij bekend is..alles wat leegstaat word gestript incl de raam kozijnen, straat verlichting is in sommige regio's is no more..en metalen putdeksels zijn in die regio's bijna allemaal verdwenen..
    Nu gaan de zaden van de boom ontkiemen, en worden ook grote bomen, die de cyclus gaan herhalen

Prepper goeroe
    Ingeschreven
    Jul 2012
    Een tijdje geleden werd een 50 jaar oude Spaanse man bedreigd met huisuitzetting. Toen ging naar het filiaal van de La Caixa bank (waar hij al 30 jaar een trouwe klant was zonder betalingsachterstanden) met een jerrycan met 20 liter benzine. Hij zei tegen de drie aanwezige personeelsleden dat hij de bank in brand zou steken en verzocht ze met klem om weg te gaan, wat ze direct deden. Daarna stak hij de bank in brand. En ging hij terug naar huis alwaar hij geduldig de komst van de politie afwachtte. En nu heeft hij nieuwe huisvesting, met drie gratis maaltijden per dag.
    A Lannister always pays his debts.

“Technological progress has merely provided us with more efficient means for going backwards.” - Aldous Huxley

Senior Prepper
    Ingeschreven
    Oct 2012
    Even terug on topic... Ik ben niet naïef, maar geloof wel in het goede van de mens. (dat kan ik me veroorloven omdat ik altijd een plan B heb, of althans probeer te hebben)

Als de euro valt, dan zal dat wss geleidelijk gaan. Het zal niet zo zijn dat je 's ochtends opstaat, en heel europa failliet is...

Hoe slechter het gaat met de euro, hoe minder hij waard wordt, en aangezien wij europeanen héél veel importeren, inclusief olie, zal dat als eerste duurder worden, tot de oliekranen dicht gaan omdat de unie het gewoonweg niet meer kan betalen! Zonder olie geen vervoer, zonder vervoer geen volle supermarkten... enz... enz...

Maw, de overheid (ook de banken en belastingdienst) zullen nog heel lang achter je geld aan komen. Wij hebben wel gekocht, en lossen veel af, ook als we wat over hebben aan het eind van het jaar. Alles wat de hypotheek goedkoper wordt in het jaar erop, zetten we aan de kant. Zo hebben we een extra potje voor de hypotheek! Zoals je nu al ziet in griekenland en spanje, waar de overheid gewoon failliet is, moeten mensen gewoon nog hypotheek en huur betalen.

Ik denk dat dat dus ook zal gebeuren als de euro valt. De overheid zal zolang mogelijk hun best doen om alles "normaal" te laten verlopen. Pas als de ellende hoog genoeg is opgestapeld zal er echte paniek uitbreken (veel mensen dakloos, gevangenissen vol, mensen in opstand).

Mijn plan is dan ook om zolang mogelijk dit "normale" (lees politiek gewenste) spel mee te spelen. Want pas wanneer de poep echt in de rondte vliegt, hebben wij met ons "eigen" huis met tuin een streepje voor op de rest!

Maar goed, dit is alleen mijn bescheiden mening
    Leer van gisteren, droom van morgen, leef vandaag!

Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Apr 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TyrionLannister Bekijk Berichten
    ..Daarna stak hij de bank in brand...
    Gelukkig, eindelijk een verstandig man. Meestal steken ze zichzelf in brand, uit protest, uit wanhoop, uit...weet ik veel. Beter is het de bank af te fakkelen.

By the way... Tyrion zal altijd zijn hypotheek blijven betalen, tenslotte is hij een Lannister!
    Laatst gewijzigd door Charlie; 12-11-12 om 11:22.
    We could have saved ourselves.
    But we didn't.
    Amazin'.... what state of mind were we in?

Pete Postlethwaite, The age of stupid.

Senior Prepper
    Ingeschreven
    Oct 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door netuyas Bekijk Berichten
    Als het monetaire systeem omvalt zullen de diverse (financiele) instellingen ook omvallen.
    Als de euro valt maar de digitale snelweg blijft bereikbaar, dan zal er snel genoeg een vervangend betalingssysteem opgezet worden, dat gaat waarschijnlijk geen week duren. De vraag is wel wat er overblijft van je euro's. Hier zijn 3 mogelijkheden
    1: ze worden op slag waardeloos en iedere nederlander krijgt eenzelfde nieuw digitaal tegoed van bijvoorbeeld 100 N-mark. er gaat een streep door alle girale en chartale tegoeden en alle schulden vervallen aan de staat en moeten voortaan aan de staat terugbetaald worden.
    2: de digitale tegoeden in euro's worden omgezet tegen een, uiteraard verliesgevende, wisselkoers naar N-marks. het contante chartale geld wordt op slag waardeloos.
    3: we worden allemaal op maandagochten wakker om te horen dat we vanaf nu N-marks hebben, dat er niets veranderd in je banksaldi en schulden, en dat chartaal geld tegen een losse wisselkoers ingewisseld kan worden voor N-marks.
    Bij optie 2 en 3 blijven je schuldverplichtingen gewoon bestaan, maar nu uitgedrukt in N-Marks als de schuld aan een nederlands bedrijf is.

Als het hele financiele systeem in elkaar dondert, dan zal het sterk afhangen bij wie je de hypotheek hebt of van wie je huurt. In zo een wetteloosheid is bezit waarschijnlijk in 9/10e van de gevallen ook eigendomsrecht.
    Ik denk dat er dan een poging gedaan zal worden om een vorm (van communisme) op te zetten waarbij alles aan de staat toevalt waarvan niet te bewijzen valt dat het aan jou toebehoord.
    Het hangt dan van de georganiseerdheid en macht van de overheid af waar we dan in terecht komen.
    Het blijft koffiedik kijken maar het zal niet in het voordeel v/d burger zijn.
    Ik verwacht daarom iets met nieuwe valuta. Stel dat er een hyperinflatie komt. Lonen schieten omhog; helaas kost een brood 50 euro :-)
    Een hypotheek is een vast afgesproken bedag. De 567 euro maandelijkse aflossing is dan ploteling een schijntje. Dat gaat dus niet gebeuren.
    Prep or die.

Prepper goeroe
    Ingeschreven
    Jul 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Charlie Bekijk Berichten
    Gelukkig, eindelijk een verstandig man. Meestal steken ze zichzelf in brand, uit protest, uit wanhoop, uit...weet ik veel. Beter is het de bank af te fakkelen.

By the way... Tyrion zal altijd zijn hypotheek blijven betalen, tenslotte is hij een Lannister!
    De hypotheek voor Casterly Rock is al millennia geleden afbetaald.

http://awoiaf.westeros.org/index.php/Casterly_Rock
    A Lannister always pays his debts.

“Technological progress has merely provided us with more efficient means for going backwards.” - Aldous Huxley

Elementary prepper
    Ingeschreven
    Nov 2012
    Ik zie drie scenario's bij een SHTF; 1) veel stront aan de muren 2) De economie krijgt een hartinfarct en alles wordt bevroren, gelden, rekeningen, huren, leningen, sociale zekerheden, uitkeringen, enz. Na enkele weken of maanden, komen er gedeeltelijke oplossingen om het systeem opnieuw te beademenen... Een gigantische crisis, maar eentje waar we langzamaanaan uitkruipen. 3) Het systeem implodeert, waarbij alles wordt gereset, spaargeld, leningen, enz. Iedereen is op zichzelf aangewezen, geen hulp van de overheid,... Dan hoef je je over deze zaken geen zorgen te maken, maar wel over je medemens... Ik geef het 3 weken vooraleer we zaken zien die we liever niet willen zien; zorgen dat je je mannetje -voor jezelf, alsook je naasten- kan staan lijkt me aangeraden...

Vergelijkbare onderwerpen

1. Huis: Huren of Hypotheek
    Door OBL-Rien in forum Macro algemeen
    Reacties: 57
    Laatste Bericht: 22-10-15, 13:34
  2. Hypotheek Hufters
    Door Keyser Suze in forum Macro algemeen
    Reacties: 20
    Laatste Bericht: 20-12-12, 07:04
  3. bunkers te huur op vliegbasis twente
    Door stefan1 in forum Voorstelronde
    Reacties: 15