Ga naar inhoud
GENEGEERD

auto injector bij chemische aanvallen?


X-11

Aanbevolen berichten

Ik zat te denken aan mijn diensttijd en besefte me dat er toen erg veel aandacht werd besteed aan chemische aanvallen.

zelf hulp en kameraden hulp (ZHKH) leerde je dat je jezelf met een auto injector moest prikken in je bovenbeen. Iemand enig idee wat hierin zit en of die shizzle ook gewoon te koop is ergens??? kan het op internet niet vinden. wel onderstaand linkje wat misschien nog wel eens handig kan zijn om dingen te herkennen.

 

http://www.boekje-pienter.nl/images/cbrn-jdp3831.pdf

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

@Vault 101 dank u! zo irritant als je ergens niet op kunt komen. dacht dat t misschien een mooi achter de hand middeltje kon zijn... helaas niet dus hahaha.

@PC2K meting is opzich niet heel erg nodig toch als je de symptonen hebt... tenminste, ons werd niet geleerd dat we eerst moesten meten. zodra je blootgesteld was, en dat merk je waarschijnlijk snel genoeg, masker op, spuit in je poot en maken dat je wegkomt... is ook echt een laatste redmiddel geloof ik...

Link naar reactie
Delen op andere sites

mengsel van atropine en een oxim.

 

Met een linkje naar wat achtergrond informatie van de genoemde auto-injector. http://mpbundels.mindef.nl/35_serie/35_320/hoofdstuk_3_deel_a.htm

 

Meting heeft twee doelen, early detection, en met welke stof ben ik aanraking gekomen.. Het wachten op symptomen, betekend dat je al flink aan de late kant bent.

Daarnaast voorkomen van verdere besmetting, en zo snel mogelijk decontaminatie essentieel..

Dus PC2K heeft wat mij betreft bij het rechte eind..

 

X-11 welke stof denk je tegen te beschermen, want misschien zijn er wel effectievere methoden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

tegen algemene gas aanvallen (was niet zozeer van plan om er iets voor te kopen, maar omdat we in het leger die dingen hadden leken ze me wel handig als laatste redmiddel.) en PC2K heeft het zeker bij het rechte eind. meten is weten... maar als je ergens rent en je krijgt een of andere chemische zooi om je oren gegooid, wie weet dat dit je dan kan helpen om te overleven dacht ik...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Werkt alleen maar tegen zenuw gas en sarin. Voor zover ik weet. Auto injectoren zijn volgens mijn alleen voor het leger. Ik zou eerder investeren in gasmasker en chemisch pak. Als je dat hebt, is atropine de volgende stap. Atropine is ook niet zonder gevaar....overigens.

 

ja daar staat me inderdaad wat van bij, dat van dat zenuwgas verhaal :) is ruim 10 jaar geleden dat ik daar les in heb gehad hahaha. Als ik alle basics een beetje op orde heb met preppen dan wil ik zeker ook sparen voor een aantal maskers.

Link naar reactie
Delen op andere sites

tegen algemene gas aanvallen (was niet zozeer van plan om er iets voor te kopen, maar omdat we in het leger die dingen hadden leken ze me wel handig als laatste redmiddel.) en PC2K heeft het zeker bij het rechte eind. meten is weten... maar als je ergens rent en je krijgt een of andere chemische zooi om je oren gegooid, wie weet dat dit je dan kan helpen om te overleven dacht ik...

 

Dan ben je waarschijnlijk al te laat....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...