Pagina 1 van de 6 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 52
    Senior Prepper
    Ingeschreven
    Oct 2012

Recepten met onkruid

Ik kwam een site tegen met recepten met onkruid! Lijkt mij echt super handig wanneer je door je voedsel heen begint te raken!

http://eten-en-drinken.infonu.nl/div...-moestuin.html

weet iemand nog een leuk recept met iets wat we langs de spreekwoordelijke kant van de weg of in de achtertuin kunnen vinden?

zo schijnt karper en snoekbaars ook heerlijk te smaken....

groeten X-11
    Laatst gewijzigd door Cyberbeer; 14-11-12 om 19:05.
    Pretend inferiority and encourage his arrogance.
    - the art of war-

der_obergefreiter
    Guest
    snoekbaars is geweldig om viskroketjes van te maken , wel erg veel graten , maar dan heb je ook iets
    en karper heet in indonesiŽ ikan mas . kweken ze zelf in vijvers bij de sawa's . heerlijke vis .

Senior Prepper
    Ingeschreven
    Oct 2012
    gepofte kastanje's! (lekkerrrr!!!)

Een kruisje in de kastanje snijden en recht in hete houtskool, of met wat (room)boter in de pan.

En natuurlijk een lekker (en gezonde) brandnetelsoepje!

En verder hier
    Leer van gisteren, droom van morgen, leef vandaag!

Last (wo)man standing
    Ingeschreven
    Aug 2012
    Thx voor de link x-11. Maar let wel op met zevenblad want er zijn er 2 planten van die er heel veel op lijken en die zijn dodelijk, bv. de gevlekte scheerling en de water scheeling.
    Disclaimer: Prepping is addictive so don't trust my "objective" opinion

"You never know how strong you are untill being strong is the only choice you have"

Senior Prepper
    Ingeschreven
    Oct 2012
    Zevenblad ruikt peterselie achtig als je blad tussen je vingers wrijft. Als je dit niet ruikt, of het ruikt gewoon "groen" dan heb je gťťn zevenblad te pakken!
    Leer van gisteren, droom van morgen, leef vandaag!

Senior Prepper
    Ingeschreven
    Sep 2012
    Qua bloem lijken ze misschien op elkaar maar het blad van zevenblad herken je wel snel. Smaakt trouwens heerlijk in de soep. Of gewoon de jonge blaadjes tussen je brood.

Senior Prepper
    Ingeschreven
    Oct 2012
    dat is inderdaad een handige tip [MENTION=594]JohnVonSchutz[/MENTION] voordat we stuiptrekkend en kwijlend op de grond liggen, wist ik niet, dus daar gaan ik zeker mee uitkijken!
    [MENTION=1224]der_obergefreiter[/MENTION] ik heb inderdaad al wat recepten gezien en het ziet er echt heerlijk uit! heb vroeger altijd op karper gevist maar het kwam niet in me op om er eens ťťn te proeven maar goed, volgens mij valt dat dan ook onder stropen en dat mag niet :P
    [MENTION=1057]eva1986[/MENTION] dat klinkt erg lekker, let dan wel op dat je de tamme kastanje met de (vele) dunne stekels hebt en niet de wilde met (minder) dikke stekels. naar mijn weten zijn de wilde niet te eten toch???
    - the art of war-

Senior Prepper
    Ingeschreven
    Sep 2012
    Ik denk dat ik dit hier al ergens heb geplaatst maar eikels zijn ook eetbaar als je weet hoe je ze moet bereiden. In tijden van SHTF gaan we niet al te kieskeurig doen neem ik aan.
    http://plazilla.com/eetbare-eikels-l...ten-en-weetjes

Senior Prepper
    Ingeschreven
    Oct 2012
    [MENTION=1057]eva1986[/MENTION] bedankt voor die site trouwens! geweldig duidelijke plaatjes, die mis ik echt vaak. heb een hekel aan getekende dingen hahaha ik ga zeker wat van die dingen proberen!
    - the art of war-

Senior Prepper
    Ingeschreven
    Oct 2012
    [MENTION=799]Nature[/MENTION] thanks voor de link! van eikels wist ik het inderdaad! heb het ook een keer bij dual survival gezien geloof ik.
    - the art of war-

Labels voor dit Bericht

Forum Rechten