Ga naar inhoud
GENEGEERD

Prijs pakje sigaretten naar 100 dollar


Cyberbeer

Aanbevolen berichten

Wie naar adem snakte na de verhoging van de prijs van sigaretten in Nederland, begin deze maand moet niet op vakantie gaan naar Nieuw Zeeland.

 

De Minister van Gezondheid van dat land is namelijk van plan om de prijs van sigaretten op te laten lopen tot 100 Nieuw Zeelandse Dollar (61 Euro) over acht jaar. Mocht die aanpak effectief zijn, dan wordt de belasting op rookwaren nog verder verhoogd.

 

De extreme prijsverhoging is bedoeld om mensen te laten stoppen met roken. Gaan wij dit straks ook in Nederland betalen?

 

http://www.powned.tv/nieuws/raar/2012/04/prijs_pakje_sigaretten_naar_10.html#

http://www.landenportal.nl/informatie/sigarettenprijzen-marlboro.htm

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Ik las het gisteren in de krant en dacht, mooie zet. Ik rook zelf niet (ook nooit gedaan) maar dit zal zeker helpen dat mensen stoppen met roken als je ze hard in hun portefeuille raakt. De gezondheidszorg heeft natuurlijk hoge kosten aan mensen die later ziek worden van het roken. De vraag is natuurlijk moet de overheid zich hier wel mee bemoeien? Ik hou zelf ook niet van betutteling dus waarom hier dan wel?

 

Ik vind Nieuw Zeeland trouwens een prachtig land, de natuur is zo mooi dat je helemaal niet hoeft te roken om daar gelukkig te mogen zijn :) Kan mij nog wel herinneren dat ik door het plaatsje "Hell's Gate" reed en heb geslapen. Nu weet ik ook waarom ze dat plaatsje zo genoemd hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De vraag is natuurlijk moet de overheid zich hier wel mee bemoeien? Ik hou zelf ook niet van betutteling dus waarom hier dan wel?

Spijker op de kop. Waarom dan niet ook niet de prijs van hamburgers naar 50 euro verhogen, en 5000 euro voor mountainbikes en snowboards? Laat andere mensen gewoon hun leven leiden. En als gezondheidszorg hoge kosten heeft aan zieke mensen ligt dat niet aan die zieke mensen, maar aan het beleid.

Overigens zal een ander gevolg van zo'n prijsverhoging zijn dat er een zwarte markt met bijkomende criminaliteit ontstaat; het is voeding voor de maffia. Daarnaast zullen veel verslaafden gaan stelen of bijvoorbeeld de prostitutie ingaan om hun verslaving te financieren, en/of worden nog armer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Per 1 april werd de tabak weer met 20 cent verhoogd. Nu is klaar, dacht ik, nu stop ik.

 

Op 4 april ben ik door de knieën gegaan en heb ik weer shag gekocht. Wat was ik chagrijnig. Ik ben wel vaker gestopt, soms voor meerdere jaren, dus ik weet dat ik het kan. Maar ik was nog nooit eerder zo chagrijnig. Ik was in staat m'n collegae op hun bakkes te slaan als ze me zaten te 'zieken'.

Maar voor €60,- per pakje, ja, dan moeten mijn collegae het toch echt ontgelden....

Link naar reactie
Delen op andere sites

De overheid heeft de verslaving grotendeels veroorzaakt door het jaren toe te laten tegen een lage prijs. De inkomsten van accijnzen op tabak en alcohol zijn nu enorm voor de overheid.

 

De grootste drugdealer is naar mijn mening dus de overheid. Hou toch op, die willen echt niet dat we stoppen met roken, drinken en autorijden, dan gaan ze failliet!

 

Maak een persoon eerst afhankelijk van de drug, waardoor deze een junk wordt en verhoog daarna de prijs. Bah! Hypocriete bende!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel stoer als je daar naar de sigarenboer gaat en n slof Marlboro besteld:(Ik rook gelukkig maar n paar (pret sigaretjes per dag)en tabak heb ik al aardig gehamsterd.Ik raad mensen die tabak preppen aan om gewoon die bussen tabak te kopen(Zijn al vacuum verpakt en als je ten tijden van n SHTF ruilhandel nodig hebt is t makkelijk in kleine zakjes te verdelen)En voor de mensen hier die aan n BOL in Nieuw Zeeland denken en na n SHTF wat willen verdiennen de volgende link.

http://www.hiermagjeroken.nl/Content/maken.asp

Link naar reactie
Delen op andere sites

Overigens zal een ander gevolg van zo'n prijsverhoging zijn dat er een zwarte markt met bijkomende criminaliteit ontstaat; het is voeding voor de maffia. Daarnaast zullen veel verslaafden gaan stelen of bijvoorbeeld de prostitutie ingaan om hun verslaving te financieren, en/of worden nog armer.

 

Met een psychologische insteek ben ik het hier volkomen mee eens. Mensen zullen de verslaving willen voeden en zullen daardoor rare dingen doen. Een voorbeeld hiervan is de drooglegging ( alcohol verbod ) dit was rond de 20e eeuw voornamelijk in de VS. Dit was een enorme voedingsbron voor de mafia. Als de accijns zo veel stijgen komt er een zwarte markt voor sigaretten en zit zal uiteindelijk niemand ten goede komen.

 

Als niet roker ben ik dan ook van mening dat de prijsstijging een slecht idee is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Rook zelf niet, maar in Rusland, waar ik regelmatig ben voor werk, kost een pakje €1,10. Ik weet niet hoeveel sloffen men mee mag nemen in het vliegtuig, maar het kan zeker handig zijn als ruilmiddel. Hoe lang zijn sigaretten eigenlijk houdbaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 jaar zonder al teveel kwaliteitsverlies, daarna wordt de tabak droger door de brandvertragers die erin zitten. De sigaret wordt scherper van smaak en de tabak kan eruit gaan vallen. Sigaren bevatten minder hulpstoffen. Een goede sigaar kun je onder de juiste omstandigheden (een humidor bijvoorbeeld) tientallen jaren bewaren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

je mag maar 1 slof mee nemen in het vliegtuig.. ben hier zelf goed de fout mee in gegaan.

en ik ben een roker, ben ook vanwege de kosten overgestapt op sigaren, maar zodra ik meer dan 15 euro moet betalen voor een kistje dan stop ik toch echt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...