Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 11 tot 15 van de 15

Onderwerp: Ham radio system

Last (wo)man standing
    Ingeschreven
    Apr 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Basement Steve Bekijk Berichten
    ik lees hier veel over een ham radio preppen
    Waarschijnlijk wordt dat vooral door de amerikaanse films veroorzaakt
    Zelf geloof ik niet zo zeer in de nuttigheid van lange afstand communicatie na een shtf.
    Wel in een radio ontvanger en korte afstand communicatie als portofoons of misschien zelfs een CB.
    Maar het echte HAM werk is toch ook vooral hobby.

JMNSHO natuurlijk
    www.overbeterleven.nl - Overleven in slechte tijden, Beter leven in goede tijden.

Senior Prepper
    Ingeschreven
    May 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Communicator Bekijk Berichten
    Je hebt hiervoor dus een packet modem nodig, je moet hiervoor je zendbak modificeren waardoor hij vaak niet meer te gebruiken is voor normaal gebruik.
    En uiteraard software die met de packetmodem kan babbelen.
    Je bak modificeren was vroeger alleen nodig als je boven de 1200 baud uit kwam, packet radio is gewoon ontzettend traag. Geen probleem overigens als je enkel ASCII data overzet in de vorm van tekst. Juist de enorme bandbreedte die we tegenwoordig ter beschikking hebben heeft ervoor gezorgd dat alles grafisch van aard geworden is.

Om effectief te communiceren heb je eigenlijk geen enorme bandbreedte nodig. Ik zal eens kijken wat tegenwoordig gangbaar is voor de 27mc.
    I am prepared for the worst, but hope for the best.

Last (wo)man standing
    Ingeschreven
    Apr 2013
    Anonymous is een github project gestart om versleutelde berichten via HAM radio te verzenden/ontvangen: Airchat
    https://github.com/lulzlabs/AirChat/

Volgens een publicatie op slashdot:
    Online hacktivist collective Anonymous has announced that it is working on a new tool called Airchat which could allow people to communicate without the need for a phone or an internet connection — using radio waves instead. Anonymous, the amorphous group best known for attacking high profile targets like Sony and the CIA in recent years, said on the project's Github page: 'Airchat is a free communication tool [that] doesn't need internet infrastructure [or] a cell phone network. Instead it relies on any available radio link or device capable of transmitting audio.' Despite the Airchat system being highly involved and too complex for most people in its current form, Anonymous says it has so far used it to play interactive chess games with people at 180 miles away; share pictures and even established encrypted low bandwidth digital voice chats. In order to get Airchat to work, you will need to have a handheld radio transceiver, a laptop running either Windows, Mac OS X or Linux, and be able to install and run several pieces of complex software.

Jammer dat - zodra je er interesse voor hebt - in een hokje wordt geplaatst: it's sometimes the only way for dissidents to elude surveillance and service disruptions. ..
    Hora est.

Senior Prepper
    Ingeschreven
    Aug 2013
    [MENTION=672]Communicator[/MENTION]

Dus als ik het als leek goed begrijp, blijft het forum bij een SHTF bereikbaar via een packet-radio bulletin board?
    En is dit werkelijk zon hels karwei om in elkaar te sleutelen? Als ik de wiki van je doorlees doen ze het vrij eenvoudig overkomen...

Survivor
    Ingeschreven
    Dec 2014
    SSB is reeds toegestaan op 27 MHz.
    Ik als zendamateur ben door de draad genomen contact gestoord

Forum Rechten