Pagina 3 van de 10 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 30 van de 92
    Last (wo)man standing
    Ingeschreven
    Apr 2012
    [MENTION=209]Bolo[/MENTION], je vergeet even dat mensen die volgens jou tegen "het systeem" vechten in wezen op onze kosten proberen te leven.

Overigens, ze gebruiken geen logica want hun argument is fout. Het is een emotioneel argument, geen logisch.
    www.overbeterleven.nl - Overleven in slechte tijden, Beter leven in goede tijden.

Prepper goeroe
    Ingeschreven
    May 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door frank1964 Bekijk Berichten
    Bolo, het probleem in deze is niet zozeer dat ik het niet met je eens ben, alswel dat ik van mening ben dat deze mensen de verkeerde wijze gekozen hebben om te protesteren tegen het grote kapitaal. Was het maar zo dat we allemaal de motivatie zouden vinden om zoals vroeger weer massaal de straat op te gaan voor waar we voor stonden. We worden ook genaaid, zowel over links als over rechts, dat zal ook niemand tegen spreken. Maar wanneer je dan actie wil voeren, denk dan na waar je voor kiest, hier zijn ook kinderen bij betrokken.
    Ik verwacht dat juist jij zult inzien dat een strijd die je niet kunt winnen, geen toneel is om te kiezen. Je kunt dan wel een held zijn, maar niemand heeft iets aan een dode held. Zo is het hier dus ook vind ik. Ze hebben getekend en zijn in zee gegaan met een bank. Wat je ook van banken vind, en ik vind er iets van, je gaat een overeenkomst aan, die niemand je door de strot geduwd heeft, onder voorwaarden die op voorhand duidelijk waren. Dat met jouw handtekening nieuw geld gecreeerd wordt, wat de bank weer kan beleggen is wellicht een hele foute constructie, waarvan we momenteel de gevolgen om ons heen zien, maar roepen dat je als enkeling dan gemaakte afspraken niet meer nakomt zet geen zoden aan de dijk. Beter had het gewerkt het breder op te pakken, of een andere vorm te kiezen, want zeg nu zelf Bolo, je ageert hier nu wel, maar stop JIJ morgen met betalen van je huur of hypotheek omdat je het niet eens bent met dit systeem? Denk het niet, je bent wel slimmer
    Nee. Zo laf ben ik wel. Ik stop niet.
    Betekend niet dat ik iemand niet kan steunen die het wel doet. Vooral als die poogt de pijnpunten bloot te leggen.

En helden...sjah.... zijn die per definitie "dom"? Zou kunnen...Maar hun daden worden veelal bewonderend over gesproken.
    "Nemo Me Impune Lacessit"

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Johnny BravoNL Bekijk Berichten
    Goud hebben is dan leuk, lood afschieten is beter...

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr. Gold Bekijk Berichten
    Het is altijd fucking siesta
    motus flamma humida saltus

LANGDURIG AFWEZIG.

Prepper goeroe
    Ingeschreven
    May 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door frank1964 Bekijk Berichten
    Bolo, het probleem in deze is niet zozeer dat ik het niet met je eens ben, alswel dat ik van mening ben dat deze mensen de verkeerde wijze gekozen hebben om te protesteren tegen het grote kapitaal. Was het maar zo dat we allemaal de motivatie zouden vinden om zoals vroeger weer massaal de straat op te gaan voor waar we voor stonden. We worden ook genaaid, zowel over links als over rechts, dat zal ook niemand tegen spreken. Maar wanneer je dan actie wil voeren, denk dan na waar je voor kiest, hier zijn ook kinderen bij betrokken.
    Ik verwacht dat juist jij zult inzien dat een strijd die je niet kunt winnen, geen toneel is om te kiezen. Je kunt dan wel een held zijn, maar niemand heeft iets aan een dode held. Zo is het hier dus ook vind ik. Ze hebben getekend en zijn in zee gegaan met een bank. Wat je ook van banken vind, en ik vind er iets van, je gaat een overeenkomst aan, die niemand je door de strot geduwd heeft, onder voorwaarden die op voorhand duidelijk waren. Dat met jouw handtekening nieuw geld gecreeerd wordt, wat de bank weer kan beleggen is wellicht een hele foute constructie, waarvan we momenteel de gevolgen om ons heen zien, maar roepen dat je als enkeling dan gemaakte afspraken niet meer nakomt zet geen zoden aan de dijk. Beter had het gewerkt het breder op te pakken, of een andere vorm te kiezen, want zeg nu zelf Bolo, je ageert hier nu wel, maar stop JIJ morgen met betalen van je huur of hypotheek omdat je het niet eens bent met dit systeem? Denk het niet, je bent wel slimmer
    Nee. Zo laf ben ik wel. Ik stop niet.
    Betekend niet dat ik iemand niet kan steunen die het wel doet. Vooral als die poogt de pijnpunten bloot te leggen.

En helden...sjah.... zijn die per definitie "dom"? Zou kunnen...Maar hun daden worden veelal bewonderend over gesproken.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door OBL-Rien Bekijk Berichten
    [MENTION=209]Bolo[/MENTION], je vergeet even dat mensen die volgens jou tegen "het systeem" vechten in wezen op onze kosten proberen te leven.

Overigens, ze gebruiken geen logica want hun argument is fout. Het is een emotioneel argument, geen logisch.
    Vervang "proberen te" eens met "moeten".

Onafhankelijk en "offgrid" leven is absoluut onmogelijk gemaakt. Lap grond kopen en een bron slaan? Nee. Regelgeving zus, belastingheffing zo.

Je hebt gewoonweg geen keus. En ALS je je keert tegen dat systeem krijg je de mensen die niets ertegen willen doen over je heen. Zo creŽer je tweedeling.

Gevolg: geen concreet vaststaand blok.

Verdeel en heersch.

LANGDURIG AFWEZIG.

Survivor
    Ingeschreven
    Nov 2012
    Ik zal je zeker nooit je mond willen snoeren, wilde je hooguit aansporen je menig op een ietwat meer volwassen manier te brengen, that's all..

Daarbij probeer ik mijzelf niet neer te zetten als moeder theresa, ben echt niet dagelijks bezig om mensen te helpen. Maar ik kom in mijn werk wel heel veel mensen tegen die leven van uitkeringen, subsidies, die leven van de voedselbank etc. en dit draait puur en alleen door systemen. Deze mensen zouden geen vorm van bestaan hebben, zonder systeem.

De baricades zullen we met z'n allen niet opgaan... nee, want het gros van de mensen heeft (voor zover) eigenlijk best een prima leven toch? Zaken zijn niet zwart-wit.

Last (wo)man standing
    Ingeschreven
    Apr 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bolo Bekijk Berichten
    Onafhankelijk en "offgrid" leven is absoluut onmogelijk gemaakt. Lap grond kopen en een bron slaan? Nee. Regelgeving zus, belastingheffing zo.

Je hebt gewoonweg geen keus. En ALS je je keert tegen dat systeem krijg je de mensen die niets ertegen willen doen over je heen. Zo creŽer je tweedeling.
    Nu gooi je naar mijn mening iets te veel zaken op een hoop.
    Met het bovenstaande heb je absoluut gelijk.
    Maar dat heeft imo weinig te doen met de logica van hun verdediging. Die is en blijft fout.
    www.overbeterleven.nl - Overleven in slechte tijden, Beter leven in goede tijden.

Prepper goeroe
    Ingeschreven
    May 2012

Re: Jong gezin weigert langer hypotheek lasten te betalen.

Nu gooi je naar mijn mening iets te veel zaken op een hoop.
    Met het bovenstaande heb je absoluut gelijk.
    Maar dat heeft imo weinig te doen met de logica van hun verdediging. Die is en blijft fout.
    Excuus. Dacht dat je post sloeg op mensen zoals de Occupy-activisten en niet op het koppel uit de beginpost.

LANGDURIG AFWEZIG.

Diehard Prepper
    Ingeschreven
    Nov 2012
    Hun redenering is inderdaad fout... Ze moeten kijken naar de afspraken die gemaakt zijn in de aanloop van de hypotheek. in 2007 was het bij veel banken al bekend dat er een flinke dip in de woningmarkt zou komen, en dat er een bankencrisis zat aan te komen. (Getuigenissen tijdens de onderzoeken van de tweede kamer commisie). Dat betekend dat een deel van de overeenkomst misschien niet geldig is, of dat de bank minstens een zorgplicht heeft..

De bank werken alleen niet mee, aan welk voorstel je ook doet.. Het enige voorstel is dat geaccepteerd word is betalen, of anders naar de veiling. Daar zitten namelijk ook weer belangen achter.. Makelaars/Speculanten die op woningen zitten.
    Kijk voorop gesteld, je moet alles doen, om je verplichtingen na te komen.. echter als dat echt niet meer kan.. Kies dan voor je zelf.. en ga de onderhandeling aan met de bank, en niet als slachtoffer.. want je positie hoeft niet erg zwak te zijn.

Moderator
    Ingeschreven
    Jul 2012
    Dit is een lastige kwestie. De hele reden waarom wij zo'n welvaart kennen is omdat de hele economie berust op schuld. Door de schuld die de bank creŽert door een lening uit te geven kan jij een huis kopen. In mijn ogen vind ik dat over DIT geld absoluut geen rente gerekend mag worden aangezien het uit niets is ontstaan. Aan de andere kant als de bank niet meer mag uitlenen dan dat zij in kas heeft dan wordt geld een schaars goed waardoor welvaart automatisch zal afnemen..

Het is een middel wat wij als samenleving tegen beter weten in gebruiken bij gebrek aan alternatief? Net zoals overheden tegen beter weten in telkens meer blijven lenen ook al loopt hiermee de staatsschuld op? De welvaart stijgt wel maar het is geen duurzaam middel aangezien het ergens ene keer stopt...

Overigens worden wij er ergens ook toe gedwongen tot het nemen van een hypotheek. De sociale huurwoningen hebben wachtlijsten van JAREN, betaalbare woonvormen zoals woonwagens en chalets/bungalows die worden onmogelijk gemaakt door regelgeving
    '(staanplaatsen voor woonwagens worden bijvoorbeeld vrijwel niet meer uitgegeven omdat de overheid deze weg wil hebben en NL is het enigste land in EU waar men NIET in zijn of haar vakantiechalet/bungalow mag wonen)'
    en daardoor blijft er maar 1 ding over en dat is het kopen van een woning.(Dit zou alsnog betaalbaar moeten kunnen zijn echter worden wij ertoe gedwongen alsnog te lenen aangezien er geen betaalbare woningen zijn te verkrijgen ZONDER hypotheek). Aan het einde van de rit ...heb je braaf je hypotheek afbetaald en ben je alsnog een slaaf van het systeem want de gemeente rekent mooi OZB over jouw eigendom...het betalen zal in elk geval nooit stoppen.
    "Fuck voting, fuck protesting, fuck writing letters to your congressmen. I will protest silently, with my wallet."
    ''You know when you're a Survivalist/prepper If you have ever been caught in the tub playing with your Katadyn''
    ''Whether through force (war) or democratic means, we subject ourselves to the order of governments.''

Moderator
    Ingeschreven
    Apr 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bolo Bekijk Berichten
    Duizend kudos aan jou als jij jouw hypotheek 100% doorgrond. Dan was er nl. geen behoefte aan legio adviseurs en waren er geen miljoen mensen met een woekerpolis.
    Je wordt getild bij het leven.

Ik heb in ieder geval een poging gedaan deze te doorgronden, kun je van die mensen waar dit topic over gaat niet echt zeggen.
    Valt er hier een salaris weg kan ik het nog steeds opbrengen. Dat heet vooruit denken, zouden er meer moeten doen. Getild worden we altijd en overal. Als jij wat zou verkopen wil je ook geen verlies maken.

GHA! Met alle respect. Maar get real yourself..

Verantwoordelijkheid ontlopen?!? ECHT!?
    Onze politiek wel eens gezien? Onze "leiders"? De bankiers? De uitpersers?

De lui die 'succesvol" zijn zijn dat omdat ze het systeem snappen en uitbuiten. En dan moeten wij wel maar principieel netjes blijven? Terwijl "zij" gaanderweg de regeltjes naar eigen goeddunken mogen aanpassen?

Alsjeblieft....

Omdat anderen het systeem naar hun hand zetten en er grootverdieners zijn moeten er "anderen" zijn die dus ook een voordeeltje willen behalen? Ik heb altijd geleerd om naar mezelf te kijken en niet naar anderen. Ken je het woord "jambuurt"? Dat is een wijk met grote huizen en dure auto's voor de deur. Helaas hebben ze alleen nog centjes voor wat jam op de boterham.

Die mensen kiezen daar niet voor. De veteraan die zijn benen kwijt is koos er ook niet voor. Zeg tegen zo'n man dan maar eens: "had je maar het leger niet moeten ingaan". (af te raden overigens). Zeg maar tegen de bouwvakker die arbeidsongeschikt is geraakt dat hij de steiger niet had op moeten gaan. Etc,

Hoop dat jij geen auto rijdt....

Bovenstaande begrijp ik maar ik zie niet de link met snelle hypotheek beslissingen op het max wat je kunt betalen.
    Uiteraard snap ik dat een soldaat zijn benen niet wilt verliezen maar hij wist wel dat de kans bestond. Hoe dan ook, dat laatste is een ander verhaal.
    O ja, ik rij auto en meer dan genoeg ellende mee gehad, risico van het autorijden.

Goede instelling....

Hoop dat bij SHTF niemand tegen de Nederlanders roept: "HA! Wie gaat er dan ook ONDER de zeespiegel wonen? SUKKELS! Je WIST HET!!! JE WIST HET! GHAHAA!!"

Maar toch kocht jij je huis onder NAP.

klopt als een bus, ik zit 20 cm boven NAP. Dikke pech en daarom heb ik bij mijn bescheiden hypotheek ook wat extra dekking genomen. Kan ik waterschade mooi vergoed krijgen.

Sjah.
    Sorry Bolo, ik ben nu eenmaal een kuddedier denk ik, maar wel het dier dat vooruit denkt en zorgt dat hij niet zo snel in de problemen komt.

Greener
    Et In Arcadia Ego

Get comfortable being uncomfortable!

Prepper goeroe
    Ingeschreven
    May 2012

Re: Jong gezin weigert langer hypotheek lasten te betalen.

Ik heb onlangs een leuke casus gehad wat dat betrof:

in augustus 2011 tekende ik voor mijn huis bij een notaris. Niets mis mee.

Augustus 2012: krijg een brief van de notaris. Bank was niet akkoord want notaris zou verkeerd model overeenkomst hebben gebruikt. Overeenkomst was wel allang ingeschreven, bank kwam er nu pas achter. Of ik even een machtiging wou ondertekenen zodat ze konden rectificeren. Wettelijk zou er niets veranderen voor mij. Was slechts formaliteit.

Bolo ruikt natuurlijk onraad en laat stukken nalopen door bevriende jurist. Blijkt een compleet ander contract te zijn welke alleen maar nadelig is.... voor mij.

(boetepercentages veel hoger etc)

Na een "dialoog" met desbetreffende notaris (zie dialoog in de ruimste zin van het woord). Betrof van mijn kant de mededeling dat ik niet ga tekenen. Notaris wist mij te melden dat ik MOEST tekenen en de bank krijgt toch gelijk "mannetje".
    (letterlijk gezegd: "mannetje") Vervolgens mij juridisch laten adviseren.

Voortzetting volgt.

LANGDURIG AFWEZIG.

Labels voor dit Bericht

Forum Rechten