Ga naar inhoud
GENEGEERD

27Mc: wekelijkse of maandelijkse PrepperRonde


Communicator

Aanbevolen berichten

Om alle zendamateurs en andere hobbyisten een beetje te porren, lijkt het mij een leuk initiatief om een terugkomend evenement op te zetten.

Er zitten fanatieke amateurs bij die nog dagelijks naar het buitenland DX'en. Maar ook voor diegene die het apparatuur hebben, maar nooit mee werken, is het wel fijn om dit eens te kunnen uitproberen op gezette tijden!

Voorstel is dan ook om op een vooraf afgesproken datum en tijd met zijn allen de bak aan te zetten op een afgesproken kanaal.

 

Ik zit hier met mijn basis set-up en bedek geheel west brabant (Bergen op Zoom tot Tilburg).

En zo zitten er meer basis stations in Brabant. zodat we een netwerk kunnen vormen en zo een bericht kunnen doorsluizen naar bijvoorbeeld Friesland :D

 

Maar deze prepperronde is ook ideaal voor de mobiele preppert! Op deze manier kan hij mooi zijn set-up eens testen.

Als je van jezelf al weet dat je hier aan mee wilt doen. Zou het makkelijk zijn om dit van te voren aan te geven, en in welke regio dit zal zijn.

 

Op deze manier krijgen we een overzicht in hoeverre wij als prepper een landelijke dekking zouden hebben.

Luister hier naar een voorbeeld van een "Ronde" dit is in de provicie Zeeland... deze heet dan een koffieronde maar is wel een leuk voorbeeld.

[video=youtube_share:NSexMXLQZ78]

 

Zo kun je dus per regio oproepen wie er mee zit te luisteren en of iedereen elkaar kan ontvangen. En bij slecht ontvangst, kan iemand bijspringen om te helpen, en op deze manier kun je het bereik dus flink vergroten!

 

Ben benieuwd of we inmelders kunnen gaan noteren :D

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 112
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Om alle zendamateurs en andere hobbyisten een beetje te porren, lijkt het mij een leuk initiatief om een terugkomend evenement op te zetten.

Er zitten fanatieke amateurs bij die nog dagelijks naar het buitenland DX'en. Maar ook voor diegene die het apparatuur hebben, maar nooit mee werken, is het wel fijn om dit eens te kunnen uitproberen op gezette tijden!

Voorstel is dan ook om op een vooraf afgesproken datum en tijd met zijn allen de bak aan te zetten op een afgesproken kanaal.

 

Ik zit hier met mijn basis set-up en bedek geheel west brabant (Bergen op Zoom tot Tilburg).

En zo zitten er meer basis stations in Brabant. zodat we een netwerk kunnen vormen en zo een bericht kunnen doorsluizen naar bijvoorbeeld Friesland :D

 

Maar deze prepperronde is ook ideaal voor de mobiele preppert! Op deze manier kan hij mooi zijn set-up eens testen.

Als je van jezelf al weet dat je hier aan mee wilt doen. Zou het makkelijk zijn om dit van te voren aan te geven, en in welke regio dit zal zijn.

 

Op deze manier krijgen we een overzicht in hoeverre wij als prepper een landelijke dekking zouden hebben.

Luister hier naar een voorbeeld van een "Ronde" dit is in de provicie Zeeland... deze heet dan een koffieronde maar is wel een leuk voorbeeld.

[video=youtube_share:NSexMXLQZ78]

 

Zo kun je dus per regio oproepen wie er mee zit te luisteren en of iedereen elkaar kan ontvangen. En bij slecht ontvangst, kan iemand bijspringen om te helpen, en op deze manier kun je het bereik dus flink vergroten!

 

Ben benieuwd of we inmelders kunnen gaan noteren :D

 

Jammer dat ik nog geen 24mc heb anders deed ik met je mee. Goed en leuk idee, succes!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

nou heb vandaag net een portabel 27mc gekocht die ook nog werkt op gewone penlights het is een oudje ,maar gewoon om eens te kijken of dit een optie was ipv het HAM radio system waar ik hier in communicatie over begonnen was.

en voor 12,50 kon ik hem niet aan mij voorbij laten gaan,het bereik zal misschien niet zo groot zijn maar misschien is dan relay een optie.

dus om dit eens te proberen zoals jij voorsteld lijkt mij een goed idee

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast gerbewoner

Met een paar weken heb ik mijn zender weer staan denk ik. Zal vanuit Oudenbosch proberen, maar eerdere testen die ik heb gedaan om op de 11 meter langere afstanden te halen mislukten jammerlijk. Concreet moet je tussen tilburg en Friesland misschien wel 15 man op een rijtje hebben staan om de berichten door te geven. Natuurlijk kun je best een keer een lange afstandverbinding hebben maar dan ben je te afhankelijk van de condities en dat is dus niet betrouwbaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met een paar weken heb ik mijn zender weer staan denk ik. Zal vanuit Oudenbosch proberen, maar eerdere testen die ik heb gedaan om op de 11 meter langere afstanden te halen mislukten jammerlijk. Concreet moet je tussen tilburg en Friesland misschien wel 15 man op een rijtje hebben staan om de berichten door te geven. Natuurlijk kun je best een keer een lange afstandverbinding hebben maar dan ben je te afhankelijk van de condities en dat is dus niet betrouwbaar.

dan moeten wij elkaar zeker kunnen spreken. ik zit een kleine 10km van je vandaan :o

Link naar reactie
Delen op andere sites

In dat geval zou ik toch ook eens kijken naar FreeRadioNetwork. Misschien een idee om daar rondes op te houden? Hoeft niet iedereen een set te hebben, of de gunstigste condities af te wachten.

Als je een extra set over hebt zou je een gateway kunnen bouwen om te zien hoe zich dat verhoud tot je portootje, etc.

dat is ook een heel leuk idee @Roeier, maar dan streven we het idee voorbij waar dit topic voor bedoelt is.

 

Voor jouw idee is eventueel wel een nieuw topic over te openen, maar dan meer een wekelijkse / maandelijkse prepper babbelronde :)

Dat ga ik niet op mijn vork nemen :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat voip idee klinkt leuk...maar nu..valt de stroom weg en dan is je frn gateway weg?! niet slim dus. Denk dan eerder aan het ham idee waarin berichten gerelayed of herzonden worden door een ander

 

Klinkt moeilijk is het niet; a ligt te ver van c. a-b-c. b herhaald het bericht en zo ontvangt c een bericht van a, en is de dekking qua info etc groter

Link naar reactie
Delen op andere sites

word moeilijk !! ik luister iedere zondag op de 27mc Kn 33 naar de ronde van braband en als je hoort wat hij voor apparatuur heeft staan om ergens binnen te komen ...ppppffffff niet mals ..

wil je de website wel geven als je het wil... dan plaats ik die wel maar word moeilijk . en via deze site of op teamspeak ? maar zonder internet kom je er ook niet ..

ik ben ook al aan het kijken of ik een richt antenne kan bouwen die 1KW aan kan ( zo klein als mogelijk ) maar lukt ook niet echt super ( in het donker geeft mijn draad licht .... niet handig )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...