Ga naar inhoud
GENEGEERD

Skills to-do list (Welke cursussen & trainingen te volgen)


Gast Ghost

Aanbevolen berichten

Ik ben nog niet echt een thread tegengekomen puur gericht op het volgen van cursussen en trainingen. Ik heb zelf nog wel een aantal zaken die ik wel zou willen leren.

Tijdens mijn speurtocht kwam ik deze site tegen, hier worden heel veel cursussen en trainingen aangeboden, van vuur maken tot complete survivaltocht in Schotland.

Volgens mij voor elk wat wils. Misschien ook wel leuk om met een groepje gelijkgestemden te gaan doen ?

 

http://www.extrasurvival.nl/

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 180
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Goeie nieuwe draad @Ghost!

 

Ik heb geen site in de aanbieding maar wel een workshopvraag: ik heb wel wat wildplukboekjes, maar die beginnen toch altijd ook met de waarschuwing dat er van veel planten tig goed gelijkende giftige varianten bestaan. En bovendien werkt t voor mij nooit goed om iets uit n boekje te moeten leren.

 

Dus: ik zou graag op wilde-planten-pluktocht willen met Echte Experts. Natuurlijk doe je dat het best in je eigen omgeving, dan heb je de vindplaatsen er al vast gratis bij, maar alla - ervaringen uitwisselen is altijd nuttig.

 

Zijn er meer preppers die hierin geinteresseerd zijn?

En zijn er Echte Experts onder ons? Of kun je iemand aanbevelen?

Misschien een leuk idee voor een preppersmeeting.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, leuk. Count me in.

 

Goeie nieuwe draad @Ghost!

 

Ik heb geen site in de aanbieding maar wel een workshopvraag: ik heb wel wat wildplukboekjes, maar die beginnen toch altijd ook met de waarschuwing dat er van veel planten tig goed gelijkende giftige varianten bestaan. En bovendien werkt t voor mij nooit goed om iets uit n boekje te moeten leren.

 

Dus: ik zou graag op wilde-planten-pluktocht willen met Echte Experts. Natuurlijk doe je dat het best in je eigen omgeving, dan heb je de vindplaatsen er al vast gratis bij, maar alla - ervaringen uitwisselen is altijd nuttig.

 

Zijn er meer preppers die hierin geinteresseerd zijn?

En zijn er Echte Experts onder ons? Of kun je iemand aanbevelen?

Misschien een leuk idee voor een preppersmeeting.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goeie nieuwe draad @Ghost!

 

Ik heb geen site in de aanbieding maar wel een workshopvraag: ik heb wel wat wildplukboekjes, maar die beginnen toch altijd ook met de waarschuwing dat er van veel planten tig goed gelijkende giftige varianten bestaan. En bovendien werkt t voor mij nooit goed om iets uit n boekje te moeten leren.

 

Dus: ik zou graag op wilde-planten-pluktocht willen met Echte Experts. Natuurlijk doe je dat het best in je eigen omgeving, dan heb je de vindplaatsen er al vast gratis bij, maar alla - ervaringen uitwisselen is altijd nuttig.

 

Zijn er meer preppers die hierin geinteresseerd zijn?

En zijn er Echte Experts onder ons? Of kun je iemand aanbevelen?

Misschien een leuk idee voor een preppersmeeting.

 

hey leidse goed punt ik heb hier ook wel intresse in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welke skills wil jij je op dit moment of voor in de nabije toekomst (laat zeggen binnen de komende twee jaar) eigen maken?

 

Ik wil graag leren voor de komende periode:

wondverzorging en hechten

leren hoe ik een gevangen vis moet schoonmaken of hoe ik een wild dier zoals een konijntje of een hoen schoonmaak

zoveel mogelijk eenpansmaaltijden verzamelen en maken om ze uit te testen

boogschieten en een budgetboog maken (eigenlijk wil ik zo'n indianenboog dat is een vrij korte)

meer te weten komen over uit de natuur eten

leren hoe eten het beste te bewaren, momenteel ben ik van plan om zoveel mogelijk in te maken of in te leggen

  • Leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wil graag mijn vlinderslag bij het wedstrijdzwemmen nog wat bijspijkeren.

Op die manier krijg ik bredere schouders waardoor ik volgend jaar beter mijn volkstuin kan onderhouden.

Doordat ik dan (hopelijk) een betere opbrengst heb, kan ik overschotten verkopen en daarvan mijn zilver en goud pensioen vergroten.

 

Zo koppel ik leren en trainen aan vermogensgroei.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou graag met een naaimachine om leren gaan (maar of ik daar tijd voor heb??) ik kan al haken en breien, met naaien erbij kan ik qua kleding/beddengoed/gordijnen ed eigenlijk wel het meeste.

 

Verder wil ik me verder verdiepen in de planten en kruiden in nederland die je kunt eten, en waar ze goed voor zijn.

 

(geld drukken ;) )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welke skills wil jij je op dit moment of voor in de nabije toekomst (laat zeggen binnen de komende twee jaar) eigen maken?

 

Ik wil graag leren voor de komende periode:

wondverzorging en hechten

leren hoe ik een gevangen vis moet schoonmaken of hoe ik een wild dier zoals een konijntje of een hoen schoonmaak

zoveel mogelijk eenpansmaaltijden verzamelen en maken om ze uit te testen

boogschieten en een budgetboog maken (eigenlijk wil ik zo'n indianenboog dat is een vrij korte)

meer te weten komen over uit de natuur eten

leren hoe eten het beste te bewaren, momenteel ben ik van plan om zoveel mogelijk in te maken of in te leggen

 

Vissen schoonmaken kan ik je wel leren :)

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Eetbare planten en paddenstoelen uit de natuur. Medicinale plantenkennis lijkt mij ook wel handig. Verder wil ik een paar keer een bivak maken en slapen en koken. En inderdaad eenpansmaaltijden proberen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Leuke thread.

Ik zou graag willen leren hoe je uit een blok hout bijv. Kommen en lepels zou moeten snijden met een mes.

 

Greener

 

Greener, ik heb het mezelf geleerd door gewoon te beginnen is niet moeilijk maar je moet wel t juiste hout gebruiken, en zorgen dat je het op de juiste manier droogt. Voor kommen wordt vaak lindehout gebruikt, voor de lepels berk. Betreft het drogen is de kern van de boom vaak het probleem wat scheuren veroorzaakt. Of splijten of inzagen tot de kern en anders in water laten "drogen".

 

Gr bsts

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wil mijn EHBO skill verbeteren, vooral omdat ik dit ook belangrijk vind ik het normale dagelijkse leven.

 

Mentale sterkte, uithoudingsvermogen en weerstand verhogen.

 

Probeer regelmatig koud (of afwisselend warm/koud) te douchen, dan train je ze allemaal. Zelf douche ik al zo'n jaar vrijwel iedere dag zo'n 5-10 minuten koud af. Het is altijd weer even doorbijten, maar achteraf is het heerlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...