Ga naar inhoud
GENEGEERD

De prepper en de hond


Chinook

Aanbevolen berichten

Omdat ik zelf een hond heb denk ik hier regelmatig over na en koop ik ook dingen die daarmee te maken hebben.

Wat sla je in voor je hond voor het geval dat het misgaat?

Voor in mijn (aanstaande) BoB heb ik in ieder geval bepaalde sterke lijnen en een zeer stevige opvouwbare waterbak.

 

Wat doe je met voer? Sla je een aantal zakken brokken in of laat je de hond meteen met de pot mee eten? (Als het niet anders kan is dat logisch)

 

Ik ben van plan een stevige hondenrugzak te kopen zodat ze zelf wat water of spullen kan dragen. (schijnt een hond nog goed te doen ook ;))

 

Ben benieuwd hoe andere preppers zich voorbereiden met hun honden :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

K heb wel wat zakken voer opgeslagen....en als dat op is zou ie maar mee moetten eten...In de BOB zit zoiezo parakoord dat ingeval van nood als lijn kan voldoen.n bal en n paar kauwstaven.Hij gaat op t moment ook overal mee naartoe maar hij zal zelf nooit een rugzak dragen:D

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn hond gaat ook zoveel mogelijk mee naar allerlei situaties :-).

Was vooral benieuwd naar de dingen in de BOB wat betreft de hond.

Ook omdat je in het bos dan weer een probleem gaat hebben qua eten, zit je daar met je kant en klaar gevriesdroogde maaltijd en je hond zit er naast te kwijlen omdat ie niet weet hoe hij/zij moet jagen.

Nu heb ik echt een jager (is niet echt handig in het dagelijks leven kan ik je vertellen :p) en maak ik me daar niet zozeer zorgen om.

Ruffwear heeft hele leuke spullen voor outdoor en ook bijvoorbeeld zwemvesten voor als je met de hond op de boot gaat. Nu is voor mij een boot niet te doen maar een zwemvest is voor een hond dan zeker geen overbodige luxe!

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook omdat je in het bos dan weer een probleem gaat hebben qua eten, zit je daar met je kant en klaar gevriesdroogde maaltijd en je hond zit er naast te kwijlen omdat ie niet weet hoe hij/zij moet jagen.

 

Ook voor de hond is het een SHTF-situatie. Dus ook de hond mag meewerken. Jagen kan ze niet, maar trekken en sjouwen wel. Dus in plaats van een reddingsvest, zet haar (hem) onder een kar en laat haar d'r eigen eten meevoeren. Kan je BOB er misschien ook nog bij !!

 

Ik zal hier maar niet herhalen wat John Lofty Wiseman in zijn Survival boek schrijft over honden als huisdier. :rolleyes:

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Ik heb ook 2 honden en wil ook een rugzak voor ze kopen, had gelezen dat dit een goede uitdaging voor ze is en dan wil ik met flesjes water gaan oefenen, eerst 1 dan 2.. Superhandig en als er dan iemand achter haar aan gaat om t water te stelen rent zij lekker weg :p

Ik ga binnekort maar even wat extra brokken inslaan voor ze.

Ik laat ze in het bos altijd los, de ene trekt er heel erg op uit en gaat rennen en zoeken en de ander blijft meer bij mij in de buurt.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben met mijn hond nu aan het beginnen met praktijkspeuren, dus echt vermiste mensen opsporen. Superleuk, en wie weet ooit nog handig.

 

Voor de hond ook goed om een tekenpincet mee te hebben en ik heb voor mijn hond een band die verkoelend werkt als ik die even in het water leg. (ook in NL'se dierenwinkels te krijgen)

En denk bijvoorbeeld aan een voorraadje ontwormingsmiddelen.

Ik weet dat ik dat zelf ook met natuurlijke middelen kan maar anders kan het nog wel handig zijn.

Als je BOL zich in het middelandse zee-gebied bevindt kun je je hond ook maar beter up-to-date houden met zijn of haar rabiës (hondsdolheid) injecties, en zijn normale vaccinaties ivm drinken van vuil water etc. (ziekte van Weil/leptospirose)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

En denk bijvoorbeeld aan een voorraadje ontwormingsmiddelen.

Ik weet dat ik dat zelf ook met natuurlijke middelen kan maar anders kan het nog wel handig zijn.

[/url])

 

Wat voor natuurlijke middelen kun je daarvoor gebruiken dan?

Daar ben ik wel heel nieuwschierig naar

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Sandokan

Belangrijk onderwerp -

 

ik heb thuis voor 2 jaar voedsel en medicijnen etc in huis voor de hond

voor BOB heeft hij zn eigen rugzakje met voer, water, medicijnen, kluifjes

en hij vind het prima om er mee te lopen, geen enkel probleem

 

wordt vaak vergeten, om zaken voor huisdieren te regelen

ook is het met veel huisdieren erg lastig om ze mee te krijgen

ben blij dat een hond in die zin heel mobiel en praktisch is en goed mee kan werken WTSHTF

 

bedankt dat je dit onderwerp nov even naar voren haalt!

 

 

Sandokan

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Gast Dick Berts

Wat ben ik blij dat dit onderwerp aangesneden wordt op dit forum, want ik ben een enorme dierenliefhebber. Mijn oma vertelde mij altijd, dat voor haar een van de lastigste dingen uit de Tweede Wereldoorlog het in leven houden van haar hond was geweest. Een luxe probleem natuurlijk, als je ziet hoe extreem dramatisch het lot van veel mensen is geweest in WOII.... Ik besef dat donders goed. Maar toch....dierenliefhebbers begrijpen me wel.

 

Vrijwel iedere crisis is een transportcrisis of gaat gepaard met een transportcrisis *). Zo blijkt uit recent wetenschappelijk onderzoek, dat er tijdens de Hongerwinter in 1944 voldoende voedsel in Nederland aanwezig was. Het kon alleen niet meer getransporteerd worden. Artikelen die weinig kosten, maar veel transport volume innemen, worden dan ook als eerste schaars. Een voorbeeld; toiletpapier. Daarom kon je tijdens de omsingeling van Sarajevo een rol toiletpapier ruilen voor een gouden munt. Ten tijde van de Sovjetunie had toiletpapier een signaalfunctie. Als dat uit de schappen verdween, dan wisten Russische huisvrouwen dat ze moesten gaan hamsteren. Waarom ik met dit uitgebreide verhaal kom? Dierenvoer neemt ook veel volume in en het kost weinig. Het gaat dus als eerste uit de winkels verdwijnen. Nu bunkeren dus, want er komt een mega crisis op ons af!

 

Nog even een tip. Een kat kan maar in zeer beperkte mate hondenvoer eten. Ze gaan er niet direct dood aan, maar het is zeer ongezond voor ze. Een hond kan echter vrijwel onbeperkt kattenvoer eten (nagevraagd bij twee dieren artsen!!!). Blikjes kattenvoer zijn veel goedkoper dan blikjes hondenvoer. Mijn noodvoorraad hondenvoer bestaat dus uit kattenvoer. Raakt het over de datum, dan is dat pas na hele lange tijd een probleem, want blikken kunnen extreem lang mee, veel langer dan er op staat. Maar ik heb de goede gewoonte om ze tegen de datumgrens te doneren aan het asiel of aan de katten boet.

 

*) Mocht iemand nog zoeken naar een idee om met een klein bedrijfje door de crisis heen te komen; koop nu nog pijlsnel een paar bakfietsen voor je volstrekt waardeloos wordende euro's.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Dick,

 

Goede tips, ik ga maar eens WC papier en hondevoer inslaan. Hoewel ik alle alternatieve media volg en heel goed weet dat er een crisis o de loer ligt, krijg ik er geen zicht op, over welke termijnen we het hebben. Heb jij mogelijk info doe meer duidelijkheid geeft?

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Dick Berts

Hallo Frank,

 

Ik heb op dit moment weinig tijd, maar dat komt snel weer... Toch wil ik je meteen antwoorden. Wacht geen minuut met je aankopen, want de boel staat totaal op scherp. Historische voorbeelden tonen aan, dat het in een uur gebeurd kan zijn. Soros, Roubini en nu zelfs openlijk de topvrouw van het IMF, geven de eurozone nog hooguit drie maanden. De klap is onvermijdelijk geworden, maar het juiste tijdstip inschatten blijft heel moeilijk. Je ziet dat al aan het boek 1984 van George Orwell. Hij krijgt volkomen gelijk, alleen veel later. Eerlijk gezegd had ik de klap al lang verwacht. Het gaat tot nu toe in slow motion, maar dat kan zo veranderen! Lees in ieder geval http://www.hartgeld.com , http://www.zerohedge.com en http://www.jsmineset.com. Dan krijg je er feeling mee (voor zover je dat al niet hebt).

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Hey vind dit topic ineens weer terug :)

Heb net weer even voor een halfjaar voer ingeslagen, maar is wel lastig met 2 grote honden. Is niet goedkoop, aan de andere kant wil ik dat zij gewoon door kunnen blijven eten want zodra ze met de pot mee moeten gaan eten wordt het heel lastig (gaat weer van ons rantsoen af natuurlijk).

Gewoon brokken in dit geval terwijl ze nu ook vlees eten, maar dat gaat bij uitval van de vriezer niet handig zijn natuurlijk..

 

Bedankt weer voor de tips Dick, met over en weer informatie komen we veel verder!

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik las net een bericht dat iemand vlooienbanden op voorraad haalde, mischien is het handiger om pippetjes te gebruiken. mocht je een bug out doen naar het bos of platteland, dan is er altijd een risico dat de hond ergens vastblijft haken aan een vlooienband. raakt de hond in paniek dan zou de hond zich kunnen verwonden. is het ernstig dan is er geen dierenarts waar je er mee naar toe kan.

 

Tevens iets waar men aan moet denken: wat doe je als je hond te oud is en niets meer kan of ernstig gewond is???

 

Dat is iets wat ik mij laatst bedacht terwijl ik met mijn preps bezig was. ik weet dat veel hondenbezitters hun hond als een famillie lid zien, dat doe ik ook. Maar wat zouden jullie doen tijdens de shtf als je hond gewoon niet meer verder kan??????

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

ik las net een bericht dat iemand vlooienbanden op voorraad haalde, mischien is het handiger om pippetjes te gebruiken. mocht je een bug out doen naar het bos of platteland, dan is er altijd een risico dat de hond ergens vastblijft haken aan een vlooienband. raakt de hond in paniek dan zou de hond zich kunnen verwonden. is het ernstig dan is er geen dierenarts waar je er mee naar toe kan.

 

Tevens iets waar men aan moet denken: wat doe je als je hond te oud is en niets meer kan of ernstig gewond is???

 

Dat is iets wat ik mij laatst bedacht terwijl ik met mijn preps bezig was. ik weet dat veel hondenbezitters hun hond als een famillie lid zien, dat doe ik ook. Maar wat zouden jullie doen tijdens de shtf als je hond gewoon niet meer verder kan??????

 

Ik ben bang dat ze in dit gezin dan verder gedragen zal worden :( Moet er nu al niet aan denken dat ze ooit in moet slapen, dus zal dan ook een drama worden. Zal er echter wel voor kiezen wanneer het een kwestie is van zelf overleven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Dick Berts

Hallo Chinook. Je schreef: "Ben met mijn hond nu aan het beginnen met praktijkspeuren, dus echt vermiste mensen opsporen". Nou vind ik dat heel sociaal van jou en vooral van je hond. Ik ben alleen bang, dat je hond beter kan leren praktijkspeuren naar mensen die echt gemist kunnen worden. Plunderingen en een exploderende criminaliteit gaan het grote probleem worden. Een hond is zo wie zo zijn gewicht in goud al waard, maar in een crisis is een goede waakhond helemaal onbetaalbaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Omdat ik zelf een hond heb denk ik hier regelmatig over na en koop ik ook dingen die daarmee te maken hebben.

Wat sla je in voor je hond voor het geval dat het misgaat?

Voor in mijn (aanstaande) BoB heb ik in ieder geval bepaalde sterke lijnen en een zeer stevige opvouwbare waterbak.

 

Wat doe je met voer? Sla je een aantal zakken brokken in of laat je de hond meteen met de pot mee eten? (Als het niet anders kan is dat logisch)

 

Ik ben van plan een stevige hondenrugzak te kopen zodat ze zelf wat water of spullen kan dragen. (schijnt een hond nog goed te doen ook ;))

 

Ben benieuwd hoe andere preppers zich voorbereiden met hun honden :)

 

Zoals Will Smith in I am Legend: "Eat your vegetables."?

 

Toen ik klein was hadden wij ook een hond, en een kat.

Zij aten beide wat er overbleef van wat wij gegeten hadden.

De hond had altijd witte ontlasting in zijn hok liggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Chinook. Je schreef: "Ben met mijn hond nu aan het beginnen met praktijkspeuren, dus echt vermiste mensen opsporen". Nou vind ik dat heel sociaal van jou en vooral van je hond. Ik ben alleen bang, dat je hond beter kan leren praktijkspeuren naar mensen die echt gemist kunnen worden. Plunderingen en een exploderende criminaliteit gaan het grote probleem worden. Een hond is zo wie zo zijn gewicht in goud al waard, maar in een crisis is een goede waakhond helemaal onbetaalbaar.

 

Hoi Dick, hoe bedoel je dit precies?

Ik wil graag dat ze het kan, als ik een lapje voor d'r neus houd ze iemand kan opzoeken. Stel dat mijn zusje ergens in het bos verdwaald is wil ik dat ze haar kan vinden. Natuurlijk doe ik ook andere dingen met haar, ze is ook gek van pakwerk maar dat heb ik tot nu toe nog wat laten liggen.

Wil er geen agressief beest van maken, ze zal me sowieso verdedigen als wie of wat dan ook mij bedreigen zal. (Ik weet het, pakwerk maakt ze niet agressief maar als ze alleen op de mouw leert bijten heeft het ook niet zoveel nut, maar ik zie 't niet zitten om de politietraining te doen).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Dick Berts

Hallo Chinook.Ik dacht dat je er een reddingshond van wilde maken met een tonnetje eten om zijn nek voor je medeburgers die niet preppen. Eigenlijk wilde ik alleen maar onder de aandacht brengen, hoe nuttig een hond kan zijn in een crisis. Een hond als wapen zie ik ook niet zo heel erg zitten. Maar de hond als alarminstallatie die op brokken werkt in plaats van elektra, dat is natuurlijk fantastisch.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Chinook.Ik dacht dat je er een reddingshond van wilde maken met een tonnetje eten om zijn nek voor je medeburgers die niet preppen. Eigenlijk wilde ik alleen maar onder de aandacht brengen, hoe nuttig een hond kan zijn in een crisis. Een hond als wapen zie ik ook niet zo heel erg zitten. Maar de hond als alarminstallatie die op brokken werkt in plaats van elektra, dat is natuurlijk fantastisch.

 

Ha Dick, het is geen Sint-Bernard :p. Nee niet voor de medeburgers, misschien nu nog in tijden van relatieve rust; want ik vind dat reddingswerk wel ontzettend gaaf. Maar ga natuurlijk geen zombies opsporen ;)

Alarm slaan doen ze hoor, en dat vind ik ook heerlijk. Hier in de buurt is zeer veel ingebroken, heel systematisch, maar hier zijn ze nog nooit geweest. Gelukkig! Honden schrikken toch vaak af.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...