Ga naar inhoud
GENEGEERD

Kussenzak wibra 2 �, 90 liter water


Dristal

Aanbevolen berichten

Goeiedag!

 

 

Ik ben gisteren naar de Wibra gegaan en heb een pakketje van drie stevige zakken gekocht (tezamen 2 euro!) waar je normaal je kussen of dekentje insteekt. Het eerste wat ik erin zag waren drie grote zakken voor water en ik nam ze mee naar mijn kot om ze uit te testen.

 

Foto-110.jpg.571f9d2505878f8df91ed830d4871d0b.jpgFoto-112.jpg.8bd87e8f47ff42fd24110a9cc2847e81.jpgFoto-108.jpg.aee387e76e0ee78aa8e33144c93c9b16.jpg

 

 

De zakken zijn heel erg stevig en hebben een zeer goede (dubbele) sluiting. Na ongeveer 15 liter water deed ik de zak toe omdat mijn wasbak anders te hard zou doorhangen en afbreken :). Je kan de halfvolle zak perfect omdraaien zonder dat ie openbreekt aan de sluiting. Door het vacuumventiel kan je resterende lucht uit de zak laten zonder dat je daarvoor niet heel de zak moet opendoen. Ik gok dat er per zak ongeveer 25 a 30 liter in kan wat dus wilt zeggen dat je dus met deze 2 euro aankoop ongeveer 90 liter water kan opbergen. Het neemt zo goed als geen plaats in en is dus een perfecte oplossing voor iemand die op een kot zit of in een klein flatje of appartement!

 

 

Groetjes

 

Dristal

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Hoe veilig is dit? Die zakken worden niet gemaakt om water in op te slaan, dus hoe weet je zeker dat er geen schadelijke stoffen zoals weekmakers in de zak zittend ie in het water terecht kunnen komen?

 

Wel goed gevonden hoor. Is toch een kwestie van mogelijkheden zien in ogenschijnlijk simpele artikelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe veilig is dit? Die zakken worden niet gemaakt om water in op te slaan, dus hoe weet je zeker dat er geen schadelijke stoffen zoals weekmakers in de zak zittend ie in het water terecht kunnen komen?

 

Wel goed gevonden hoor. Is toch een kwestie van mogelijkheden zien in ogenschijnlijk simpele artikelen.

 

Je hebt een punt! :) Zelf ken ik niets van plastiek, misschien iemand anders die hier iets meer over kan zeggen? Desnoods gebruik je het water enkel voor de wc door te trekken en voor persoonlijke hygiene/ afwas?

 

groetjes

 

Dristal

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Dristal

Hier was onlangs een draadje over gestart.

Hier hadden ze het over een waterzak van 80 liter die je bijvoorbeeld middels een kruiwagen kon verplaatsen.

Ik neem aan dat je hem ook gewoon vol kunt laten open en onder je bed kunt schuiven.

Hij is te koop voor 14 euro (http://www.pakaanbieding.nl/H2o-Waterzak-Voor-De-Kruiwagen-29382/4049839)

Wellicht nog wat goedkoper te vinden voor wie wat beter zoekt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

maar heel fijn als waterbedje voor je kat fret rat chiwauwa ed.(eerst nagels knippen)

maar dan nog voorraad die je in elk hoekje kunt leggen en daarna even kunt filteren

leuk idee bdw

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat zijn vacuum zakken, toch?? lijkt me ideaal om je kleren van de bob in te stoppen.

 

Ennuh...... voedsel?

 

Zolang je voedsel niet in direct contact staat met het plastic van de zak moet het volgens mij best kunnen. Pakjes pasta, zakjes rijst, zakjes bonen.......

 

Goed vacuüm zuigen, geen zuurstof absorber nodig, en her bruikbaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Precies al wat ik dacht. Geen foodgrade plastic. Er zijn genoeg andere opties. Wel leuk bedacht, niet doordacht.......:)

 

Dat het niet goed is om drinkwater in te steken is me wel duidelijk, maar er zijn toch tal van andere dingen die je ermee kan doen zoals water voor de wc, voor in de solar shower bag, voor de plantjes, de huisdieren mss zelfs?,... Of sla jij enkel water op om te drinken? Hoe ga je dan je wc doorspelen en jezelf proper houden wshtf? :)

 

groeten

 

Dristal

Link naar reactie
Delen op andere sites

Regenton? Slootwater? Grondwater?

 

Toilet doorspoelen? Als dat niet meer gaat omdat er geen water is, zal de riolering ook niet meer werken ben ik bang. Waarom dan nog je toilet doorspoelen? Latrine is een betere oplossing.

 

ik heb geen regenton/slootwater of grondwater op kot in de stad... Komt je toilet dan niet gewoon uit in een 'beerput' ipv rechtstreeks in de riool? :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast der_obergefreiter
jezelf proper houden wshtf?

 

in dat geval was ik mij niet meer, mijn vredelijke lijflucht zal mensen op afstand houden, misschien zelfs doen denken dat ik reeds overleden ben( als ik maar stil blijf liggen) en bij gebrek aan vuurwapens kan ik mensen zeker met mijn sokken om zeep helpen.

Gij zijt gewaarschuwd !!

Link naar reactie
Delen op andere sites

in dat geval was ik mij niet meer, mijn vredelijke lijflucht zal mensen op afstand houden, misschien zelfs doen denken dat ik reeds overleden ben( als ik maar stil blijf liggen) en bij gebrek aan vuurwapens kan ik mensen zeker met mijn sokken om zeep helpen.

Gij zijt gewaarschuwd !!

 

Hahahahaha! LOL!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zowieso water gebruiken voor je toilet lijkt me zinloos in een shtf situatie....

 

Dat vind ik wel een beetje drastisch om te beweren hoor. Een vijftal jaar geleden was er bij ons "aanhoudende" droogte. Dat samen met het feit dat er iets aan de waterleiding scheelde bij me thuis (ouderlijk huis), zorgde ervoor dat er vijf a zes dagen geen water uit de kraan stroomde bij onze buren (wij waren namelijk de enige met grondwater). Het kwam er dus op neer dat wij degene waren waarbij onze buren water kwamen halen om te drinken, wc door te spoelen, afwas, dieren, 'douche", koken, verfrissing,... Waarom zou je voor een korte periode van waterschaarste een latrine beginnen graven/maken en je niet meer douchen als het ook normaal kan met genoeg wateropslagcapaciteit? En waar moeten mensen die in een flatje/appartementje wonen hun behoefte dan gaan doen? Het bad laten vollopen en een aantal van deze zakken vullen kan het voor een korte periode veel aangenamer maken hoor. In van die doomsday scenario's van eeuwige waterschaarste en nooit meer water-achtige toestanden kan ik begrijpen wat je zegt, maar ik denk dat het veel realistischer is om te spreken van een tijdelijk watergebrek door: gesprongen waterleiding, droogte, vrieskou, elektriciteitspanne,...

Nu je kan natuurlijk wel zeggen dat je de zakken niet op tijd gaat kunnen vullen bij dergelijke gebeurtenissen omdat het als je het weet te laat is, maar in sommige gevallen zal je wel een waarschuwing krijgen (weerbericht ofzo) waar je op voorhand op in kan spelen.

 

Ik weet niet hoe jullie schijt afvoer systeem in elkaar zit, maar voor een paar dagen zou je toch gewoon je eigen leiding kunnnen vol schijten zeker? ;)

Zolang je maar op tijd stopt ;)

 

Groetjes

 

Dristal

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...