Ga naar inhoud
GENEGEERD

Vissen op zee


Harmen Stap

Aanbevolen berichten

Ik zelf ben echt een totale 'noob' op het gebied van vissen, dus ik heb wat hulp nodig.

Ik ben van plan een boot aan te schaffen waarmee ik dan de zee op kan en het leek mij wel een goed idee om daar bij een zeewaardige hengel te kopen. Heeft iemand ervaring met zoutwatervissen op een boot? Wat voor hengel heb ik nodig? Wat voor aas heb ik nodig? Kan ik ook kunstaas gebruiken? Ook waardeer ik het als iemand wat links kan plaatsen naar site's waar ik zo'n hengel kan kopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

er zijn verschillende zee hengel clubs zowel boot als kust vissers en kano vissers, mijn probleem was om de boot te water te laten er zijn voor zee weinig hellingen, nu met de vis kano (wel met goed weer) is iedere plek is voor mij berijkbaar ook binnen water, ver werpen is niet nodig en een snoebaars hengel voldoet prima en iedere vis zijn aas vraag info bij een hengelzaak succes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor uit een boot te vissen een korte (snoek) hengel met een zeemolen, op een spoel van een zee molen kan meer draad, kunstaas voor kabeljauw, makreel, wijting, met spiering vang je zeebaars, met zagers,mossels, platvis.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou gewoon een paar keer mee gaan met zo'n visboot. Hengel huur je, kun je gelijk zien wat voor spul het is. Goede oefening, en een leuke dag (tip: neem je zoon mee, een dagje op zee praat ie naderhand langer over dan over zijn nieuwste achievements in Angry Birds).

Ik heb gelezen dat zagers goed aas zijn voor bijna elke zeevis, klopt dat? En zo ja, is er misschien een manier om ze lang te bewaren?

Gewoon lekker in het zand laten zitten tot je ze nodig hebt? Anders kun je ze ook invriezen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De hoeveelheid vis die er nog in de oceaan zit valt vies tegen, De eerste paar 100 km's zijn zo goed als leeg gevist.

 

Ik ga ieder jaar zeevissen en het gebeurd nog maar zelden dat we met de hele boot (30 mensen) meer dan 10 vissen (makreel en kabeljauw) hebben.

 

Laatst ben ik 2 dagen de zee op geweest, dus overnachten op zee. Toen hebben we eerst ongeveer 20 uur gevaren voordat we gingen vissen, had toen ruim een metselkuip (65 liter) in mijn eentje)

Dus er zit nog wel vis maar niet bij de kust.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...