Pagina 2 van de 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 21
    Moderator
    Ingeschreven
    Dec 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Enki Bekijk Berichten
    Een EMP is geen probleem voor een kerncentrale hoor, ze zijn zo gebouwd dat bij stroomuitval de reactor een SCRAM uitvoert; afhankelijk van 't ontwerp vallen electromagneten uit die de controlrods omhoog houden, waarna grote sterke mechanische veren (en in 't ergste geval zelfs nog de zwaartekracht) die controlrods de reactor in douwen en de hele reactie stilvalt.

De gemiddelde kerncentrale is echt wel veilig, alleen nu bij Fukushima ging er wel heel erg veel tegelijk mis. Zo'n ramp bewijst dus wel weer dat 100% veilig onmogelijk is en dat kernenergie in deze vorm niet de toekomst is.

De rest van de westerse wereld zou met z'n allen tegen Japan moeten zeggen "en nou bek dicht met jullie trots en het zelf willen oplossen, we gaan jullie helpen om die teringbende op te ruimen voordat we er allemaal aan gaan."

Maar ja, dat durven ze niet ofzo... eikels.
    Jammer genoeg bestaan er ook centrales waar de controlrods vanonderen omhoog geschoven worden. Bv Tjernobyl.
    Hopelijk zijn die oudere types uitgefaseerd, maar ik waag het te betwijfelen!
    Nieuw forum: preppers-shelter.nl (Bij aanmelden kijk voor de activatie mail in je spamfolder)

Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Apr 2012

Tyfoon treft Japan

De tyfoon Man-yi treft het zuiden van Japan. Men vreest voor verdere schade en vooral vervuiling bij de centrale van Fukushima. Zie New Zealand Herald.
    We could have saved ourselves.
    But we didn't.
    Amazin'.... what state of mind were we in?

Pete Postlethwaite, The age of stupid.

In overleg met hogere entiteiten
    Ingeschreven
    Apr 2012
    Beste nucleaire Site voor je nieuws die ik tegenkwam: http://enenews.com

Van de Site:
    BBC Tokyo correspondent Rupert Wingfield-Hayes, Dec. 6, 2013 (at 2:30 in): Theyíre doing this work because thatís the easy bit. Reactor 4 was not badly damaged compared to the other reactors. There was no core meltdown, so that is the one that they can sort of get to grips with [Ö] Reactor buildings 1, 2, and 3 where there were core meltdowns, the radiation levels there are still way too high for anyone to go in those buildings. So I think Reactors 1, 2, and 3, the reactors that had core meltdowns, are the real long-term problem, and a very difficult problem to deal with. Reactor 4 is a bit of a distraction. Itís important to get the fuel out, but it is the easy bit. [Ö] the really big headache [is] to keep those melted reactors cool, which they have to do for many years to come. They have to pump water into the damaged reactor cores [Ö] Itís a real nightmare to manage this ever-growing amount of water. >> Full interview with Hayes here
    Laatst gewijzigd door Keyser Suze; 08-12-13 om 07:26.
    keyserpreppersuze@gmail.com

In overleg met hogere entiteiten
    Ingeschreven
    Apr 2012
    Ik kwam op allerlei pagina's waarin de tsunami en Fukushima werden gerefereerd als 3/11 waarschijnlijk omdat het zo lekker bekt. 11 maart 2011 was de zee beving met tsunami die Japan bijna 2,5 meter optilde en verschoof.
    keyserpreppersuze@gmail.com

Senior Prepper
    Ingeschreven
    Feb 2013
    Klein feitje wat ik wil melden is dat mijn echtgenote werkzaam is in een hotel.
    De kamermeisjes die daar werkzaam zijn klagen altijd dat als er japanse gasten uitgechecked zijn en de kamers schoongemaakt worden , er veel meer haar wordt gevonden dan bij andere gasten.
    Toeval???
    "Ready as ever"

Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Nov 2012
    Alleen bij correlatie met radioactiiteit te ontkrachten.

Nouja, zie http://www.zerohedge.com/news/2013-1...ushima-reactor voor meer van hetzelfde.
    Is er geen real-time webcam die laat zien wat er gebeurt?

Prepper goeroe
    Ingeschreven
    Nov 2012
    Interessant artikel over de achtergronden van de huidige situatie en radiostilte rond Fukushima..

http://www.counterpunch.org/2014/01/...recy-syndrome/..
    Audi, vide, tace, si tu vis vivere in pace

Moderator
    Ingeschreven
    Aug 2013
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jobs Bekijk Berichten
    Is er geen real-time webcam die laat zien wat er gebeurt?
    jawel, deze:

http://www.ustream.tv/channel/tbs-live-camera

Senior Prepper
    Ingeschreven
    Oct 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dixy Bekijk Berichten
    Klein feitje wat ik wil melden is dat mijn echtgenote werkzaam is in een hotel.
    De kamermeisjes die daar werkzaam zijn klagen altijd dat als er japanse gasten uitgechecked zijn en de kamers schoongemaakt worden , er veel meer haar wordt gevonden dan bij andere gasten.
    Toeval???
    Als Japanners zich wassen, is voor hun niet even 5 minuten onder de douche staan (terwijl het water over je heen stroomt kun je nadenken over de oneindigheid van het heelal, de honger in de wereld, etc). Die schrobben zich flink af dat de schuimvlokken in het rond vliegen. Daarna aantal keren met warm en koud water afspoelen, en dan pas het bad in of de douche onder. Ja, dan vind je inderdaad meer haar in de badkamer.
    Wat je niet op je rug kan dragen heb je waarschijnlijk niet nodig

Moderator
    Ingeschreven
    Dec 2012
    Jammer genoeg bereiken mij ook weer berichten van wederom zeezeilers die een enorme afname in leven zien in de grote oceaan....
    'k Blijf verbaasd dat we hier niet meer over horen. Weet niet meer welke bronnen ik moet geloven.
    Nieuw forum: preppers-shelter.nl (Bij aanmelden kijk voor de activatie mail in je spamfolder)

Forum Rechten