Ga naar inhoud
GENEGEERD

Verwarming/koken


jobs

Aanbevolen berichten

Stel je zit in een woning zonder openhaard o.i.d.

Wel een CV.

 

Nu valt alles uit: Geen elektra, geen water, geen gas.

Natuurlijk heb je spullen in blik en glas voor voeding.

Natuurlijk heb je water in huis en een waterfilter of 2.

Maar wat te doen om de hap of jezelf warm te maken?

 

Zelf heb ik een petroleumstel met wat olie maar daarmee doe ik maar een paar dagen.

Wat is volgens jullie de beste oplossing voor deze situatie voor de ietwat langere termijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Stel je zit in een woning zonder openhaard o.i.d.

Wel een CV.

 

Nu valt alles uit: Geen elektra, geen water, geen gas.

Natuurlijk heb je spullen in blik en glas voor voeding.

Natuurlijk heb je water in huis en een waterfilter of 2.

Maar wat te doen om de hap of jezelf warm te maken?

 

Zelf heb ik een petroleumstel met wat olie maar daarmee doe ik maar een paar dagen.

Wat is volgens jullie de beste oplossing voor deze situatie voor de ietwat langere termijn?

 

Toch maar even een antwoord,

 

 

Shalom Jobs,

 

 

In het kader van lange-termijn denken kun je het volgende overwegen, en of alles kan, hangt van je eigen, individuele woonsituatie af en waarvoor je prept en hoever je bereid bent te gaan.

 

1. Meer petroleum. Test het verbruik en pas je opslag aan naar de periode waar jij je comfortabel bij voelt. Denk dan ook aan een specifiek warmtetoestel, zibro o.i.d. (denk ook aan afdoende ventilatie!)

2. Verbouw je huis, zodat je wel hout of aanverwant kunt stoken, eventueel inclusief warmwater/cv inrichting (denk bij vervanging van een CV toestel aan deze optie)

-Denk hierbij ook aan zonnewarmte en elektra, die optie wordt nogweleens vergeten!-

3. Propaanbedrijf van je CV en kooktoestel, al is ook dat een eindige voorziening, wel onafhankelijker.

4. Kook buiten op hout/what-ever... (zijn risico's en een hoop gedoe aan verbonden en is in een stad waarschijnlijk niet handig)

5. Als dit allemaal geen opties zijn, en je wilt toch meer dan wat je nu kan, overweeg te verhuizen naar een voor jouw wensen beter geschikte woning/omgeving.

 

 

Succes!

 

 

Yoni

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank voor de reactie, ik was dus al een beetje op een zoals (nu lijkt) goede weg?

(in ieder geval eenvoudig te realiseren...)

 

Ik zou een houtkachel kunnen vinden met ietwat flexibel rookkanaal. (tips welkom!)

Deze kachel zou ik bij nood in de keuken kunnen opstellen met rookkanaal via open klapraampje.

Alleen dan een stapel brandstof...

 

En die 'hoe houd jij je warm' draad zoek ik op!!

Nog niet gevonden maar wel: http://preppers.nl/forum/threads/2565-Review-Envirofit-G3300

Die kachel lijkt me wel wat!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank voor de reactie, ik was dus al een beetje op een zoals (nu lijkt) goede weg?

(in ieder geval eenvoudig te realiseren...)

 

Ik zou een houtkachel kunnen vinden met ietwat flexibel rookkanaal. (tips welkom!)

Deze kachel zou ik bij nood in de keuken kunnen opstellen met rookkanaal via open klapraampje.

Alleen dan een stapel brandstof...

 

En die 'hoe houd jij je warm' draad zoek ik op!!

 

Shalom Jobs,

 

Ik zou in dat geval een passend inzetraam maken, liefst van een niet-metallisch brandwerend materiaal en een gewone niet flexibele kachelpijp. Gewoon raam eruit en inzetstuk erin ;). Denk er ook aan dat zo'n opzet een schoorsteenpijp moet hebben die lang genoeg is om voldoende "trek" te genereren. Die flexibele afvoeren zijn niet bestand tegen hoge temperaturen en al je preps hebben zo weinig zin als je er vervolgens middels CO vergiftiging omkomt..:( maar, daar had je zelf hopelijk ook al aan gedacht ;)

 

 

Yoni

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...