Ga naar inhoud
GENEGEERD

Glowstick Alarm


Harmen Stap

Aanbevolen berichten

Ik kijk net op Youtube en zeg een video over een soort alarm dat werkt met licht. Leek mij een onwijs gaaf idee. Hier is het filmpje:

 

Jullie gedachten hier over? Is dit een nuttig filmpje? Ik vond het zelf wel gaaf gevonden, en ook al mag je niemand neerschieten in Nederland, toch is het handig.

Als iemand zelf wel eens een alarm (hoeft niet speciaal met licht) heeft gemaakt, schrijf dat er dan ook maar bij.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
@retgals Natuurlijk ben ik niet van plan iemand neer te schieten :p Ik bedoelde gewoon dat het handig is om een inbreker te kunnen vinden in het donker.

 

OK Harmen dat dacht ik al.

Wat je ook kunt doen is die glowstick laten lekken,Dan heb je die inbreker zo aan zijn spoor gevonden mocht die wegvluchten dan.

In het filmpje zie je alleen dat er iets afgaat,Maar helemaal mooi is het om hem helemaal op te lichten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast der_obergefreiter

Wat dacht je hier van en dan als spray .http://www.pardonverf.nl/pag/glow_in_the_dark.html. Of simpel een open pot op half open deur, zoals de bekende emmer water .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het idee is goed van die muizenval, echter erg nuttig is het volgens mij zonder extra waarschuwing niet omdat de stick a.langzaam reageert, b.waarschijnlijk eerder gezien wordt door het " slachtoffer" c.niet veel van de omgeving verlicht

 

Die glow in de dark verf is ook echt vet!, je gaat jezelf meteen argumenten aanpraten om de bestelling van zoiets te rechtvaardigen :-)

Kan helaas niet veel verder komen als teksten ermee op je verblijf te schrijven als "trespassers will be shot"..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast der_obergefreiter

Ik heb zelf wel eens iets in elkaar geflanst door licht en sirene aan een bewegingmelder te koppelen . Ding ging alleen ook af als zelf de garage in kwam om 2 uur 's nachts . Dus op verzoek van de buren maar weer ontmanteld . Er zijn ook alarmpjes met bewegings melder op 9V batterijen te koop , dingen doen het behoorlijk als de batterij vol is . En het simpele draadje met blikjes er aan werkt ook prima .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hihi ik zit iets te bedenken om als iemand je draadje raakt via een muizenval of iets anders een ballon lek te prikken. Reken maar dat die boeven schrikken als er opeens een harde knal naast hen klinkt! :D

 

PS: nog een toepassing voor condooms! Note to myself: Daar moet ik er dus toch meer van kopen.

 

:D

 

Ik denk dat ik van die "waterballonnen" ga kopen. 100 voor een euro, ofzo (in het voorjaar).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hihi ik zit iets te bedenken om als iemand je draadje raakt via een muizenval of iets anders een ballon lek te prikken. Reken maar dat die boeven schrikken als er opeens een harde knal naast hen klinkt! :D

 

PS: nog een toepassing voor condooms! Note to myself: Daar moet ik er dus toch meer van kopen.

 

 

:D

 

Ik denk dat ik van die "waterballonnen" ga kopen. 100 voor een euro, ofzo (in het voorjaar).

 

 

Is het niet handiger met knalerwten of speelgoedpistoolknappertjes?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Glow in the dark is licht radioactief. Maar niet schadelijk.

Glow sticks zijn puur chemisch. En dus niet radioactief.

 

Er zijn twee kwaliteiten glow-sticks: 2 jaar houdbaar en 4 jaar houdbaar. Die laatste zijn natuurlijk het duurst.

Pas dus op als je glow sticks koopt, als ze al een jaar bij de leverancier liggen, dan is de houdbaarheid behoorlijk verkort.

ik heb ze gevonden op E-bay die werken op led en je kan ze uitzetten ( licht gaat door een plastic buisje )

heb er 30 en werken erg goed en geven best veel licht ?. ( vind ik )

die chemische dingen vertrouw ik niet

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb jij misschien de link naar ebay waar jij ze weg hebt ,heb gezocht onder led glowsticks maar dan krijg ik zoveel pagina s dat zoeken erg veel tijd in neemt

 

Heb voor je gezocht maar het vrouwtje heeft haar bay leeg gemaakt stonden er al langer dan 7 maanden is

deze vond ik nog wel is ook super handig en werken goed..... New 11 LED Portable Camping Camp Fishing Light Lamp ( hebben wij 12x iedere bob heeft er 2 in zitten )

 

je kan ook van die dobbers nemen die hebben wij ook die kan je ook als alarm zetten als iemand tegen aanstoot gaat hij piepen enzo ( hebben wij 7 in iedere bob zitten )

ook solarcells kan je goedkoop kopen daar iedere bob heeft er 2 in zitten om batterijen op te laden

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...