Pagina 1 van de 6 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 60
    IsaBo
    Guest

Red face Poll: Wat is je BMI?

Wat is je BMI? Je body mass index. Ben je op gewicht..... hoe doe je dat? Zelfbeheersing. Vindt je snoep gewoon niet lekker. Lust je geen jus en koekjes? Sport of beweeg je veel (stofzuigen is ook sport!).
    Is je BMI te hoog? Hoe komt dat? Stress. Leeftijd (overgang). Medicijnen. Gewoon die rollo niet kunnen weerstaan? Niet kunnen bewegen door handicap.
    Is het te hoog? Wat ga je er aan doen ivm een SHTF.

Bereken je BMI via onderstaande link.

http://www.voedingscentrum.nl/nl/mij...bmi-meter.aspx

.
    Laatst gewijzigd door IsaBo; 30-11-12 om 13:06.

IsaBo
    Guest
    En ik heb geprobeerd een poll aan te maken maar er ging iets mis.

Dan maar zo. Mijn bmi is vandaag 29.4 Dat is te zwaar. Ik eet gewoon te veel rollo, mars enz. 10 jaar geleden had ik nog maatje 38 en nu 44. Door nogal intense stress ben ik veel te veel gaan snoepen en krijg dat er nu maar eens vanaf. Moeilijk, heel moeilijk. Maar ik ben er mee bezig. Mijn BMI was bijna 31 en mijn taille 110. Ja want daar zit al mijn overgewicht.
    Het is moeilijk, genant (altijd er dun geweest) en vooral erg vermoeiend.

Wat ga ik er aan doen ivm een SHTF situatie? Meer bewegen, betere conditie opbouwen. Wat niet gemakkelijk is met reuma.

Moderator
    Ingeschreven
    Apr 2012
    BMI als aanvulling op dit lijntje http://preppers.nl/forum/threads/363...light=conditie
    Conditie is een belangrijke idd.
    -. .. . - / --- ..-. .-.-.- .-.-.- .-.-.- .-.-.- .-.-.- -- .- .- .-. / .-- .- -. -. . . .-. --..-- / .-- . . ... / ...- --- --- .-. -... . .-. . .. -..
    -.-. .... .. / .--. . -.-. --- .-. .- / ... .. / ..-. .- --..-- / .. .-.. / .-.. ..- .--. --- / -- .- -. --. .. .-
    Forumregels

Cardhu
    Guest
    Je hebt in ieder geval een beetje reserve.
    Of je nu een kilo of wat teveel hebt is in mijn ogen onbelangrijk: die vliegen er in een full blown SHTF toch wel af.

Conditie is volgens mij belangrijker dan je BMI.
    Meerdere kilometers kunnen lopen in een redelijk tempo is immers van groot belang.
    Laatst gewijzigd door Cardhu; 30-11-12 om 17:15.

In overleg met hogere entiteiten
    Ingeschreven
    Apr 2012
    196cm bij 97 kilo bmi prima, dun vind ik sowieso geen gezicht, wil nooit meer boven honderd wegen.

Tip: ben je te zwaar, kun je altijd nog proberen langer te worden
    keyserpreppersuze@gmail.com

Administrator
    Ingeschreven
    Jan 2012
    Berekenen

Je BMI is 25,6
    Je bent te zwaar voor je lengte
    Zorg ervoor dat je niet verder aankomt of probeer wat af te vallen als je gezondheidsproblemen in je familie hebt.

Nou lekker dan Ik let sinds 2 jaar erg op mijn voeding en drink veel meer water dan ik normaal deed (nooit).
    Kwaliteit komt altijd boven drijven.

Adventurer
    Ingeschreven
    Aug 2012
    voor een goede berekening is er meer informatie nodig dan dat er op de site gevraagd word

Survivor
    Ingeschreven
    Nov 2012
    188cm en 75 kg, BMI 21.5 gezond eten (om te leven, niet andersom ) en dagelijks sporten. het bos in met de kids, lekker ravotten, routinematig leven, niet uitslapen etc etc etc

Senior Prepper
    Ingeschreven
    Oct 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door luciŽn Bekijk Berichten
    voor een goede berekening is er meer informatie nodig dan dat er op de site gevraagd word
    Inderdaad. Iemand die erg gespierd is en veel sport kan toch een 'ongezond BMI' hebben, omdat spieren immers ook een bepaald gewicht hebben. Toch is BMI wel een aardige indicatie voor veel mensen. Mijn BMI is overigens 20.

Senior Prepper
    Ingeschreven
    Sep 2012
    Je BMI is 25,1
    Je bent te zwaar voor je lengte
    Zorg ervoor dat je niet verder aankomt of probeer wat af te vallen als je gezondheidsproblemen in je familie hebt.

bullshit.

Ik ben goed zo, mager ziet er niet uit, en ik ben erg gespierd, zeker voor een vrouw... Heeft ook te maken met je bouw. Dat maakt ook nogal verschil hoor!
    Ik vind dan ook dat dit cijfer echt niets toevoegt. Er wordt geen rekening gehouden met de bouw, alleen maar lengte en gewicht is zeker niet genoeg om te kunnen zeggen of iemand te dik is of niet.

Ik bekeek net even wat dan een goed gewicht zou zijn voor mij, en de ondergrens lag op 51 kg Dat zou dus betekenen dat als we het hooi inhalen, ik met hooibalen van mijn eigen gewicht zou moeten gaan gooien

Labels voor dit Bericht

Forum Rechten