Pagina 5 van de 8 EersteEerste ... 34567 ... LaatsteLaatste
Resultaten 41 tot 50 van de 72

Onderwerp: Fat Nelly

Heksenboot
    Guest
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door preppie&kokkie Bekijk Berichten
    Mijn oude defender 110 in de juiste kleur :-)
    Bijlage 2025
    Oe, dat is wel erg mooi. Krijg de neiging om je na te apen.

Heksenboot
    Guest
    Hee, [MENTION=119]Preppie[/MENTION]&kokkie, dat zwart is wel cool, maar is dat wel cool? In de zon?

Voordat ik het ook ga doen. En [MENTION=1224]der_obergefreiter[/MENTION].

Extra isolatie?
    Bij mij is hij nog mariniers-kaal van binnen. Dus dat varieert van vriezen tot oven-temperaturen.

Heksenboot
    Guest
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Keyser Suze Bekijk Berichten
    Ik zat te denken aan oranje en blauwe reflecterende strepen, schuin, en dan een AIVD logo op de deuren met tekstje erbij: onopvallende surveillance auto.
    Daar krijg je problemen mee, want dat logo is geheim.

der_obergefreiter
    Guest
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Heksenboot Bekijk Berichten
    Hee, [MENTION=119]Preppie[/MENTION]&kokkie, dat zwart is wel cool, maar is dat wel cool? In de zon?

Voordat ik het ook ga doen. En [MENTION=1224]der_obergefreiter[/MENTION].

Extra isolatie?
    Bij mij is hij nog mariniers-kaal van binnen. Dus dat varieert van vriezen tot oven-temperaturen.
    aangezien ik nog steeds het woeste plan heb om er een keer mee naar de noordkaap te rijden wil ik er toch wat isolatie in hebben . nou zat er al glaswol in, bleek. maar ik zag dat de achterkant van de orginele betimmering toch iets van nattigheid had gevoeld . vandaar dat ik er die zilverfolie zooi opgeplakt heb . en 's zomers is isolatie ook wel lekker . een isolatie dempt ook een beetje het galmen van motorgeluig en wielen , kan met die enorme klankkast achterop ook geen kwaad .
    Laatst gewijzigd door der_obergefreiter; 06-12-12 om 12:05.

Heksenboot
    Guest
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door der_obergefreiter Bekijk Berichten
    aangezien ik nog steeds het woeste plan heb om er een keer mee naar de noordkaap te rijden wil ik er toch wat isolatie in hebben . nou zat er al glaswol in, bleek. maar ik zag dat de achterkant van de orginele betimmering toch iets van nattigheid had gevoeld . vandaar dat ik er die zilverfolie zooi opgeplakt heb . en 's zomers is isolatie ook wel lekker .

Goed isoleren is echt moeilijk, vanwege dat vochtprobleem.
    Bij huizen heb je een spouw - damp-doorlatende laag folie - isolatie - damp-remmende laag folie.
    Er bestaan ook van die gelaagde folie's, met dun space-deken en wollig kunststof spul, laag om laag, verschillende diktes.

Bijlage 2030

Als je alles dichtplakt, krijg je vocht-problemen. Ventileren moet sowieso. Ook als je iets aan het verbranden bent binnen. CO/CO2/brandbare dampen.

Mijn webasto heeft het begeven en repareren/nieuw is nou te duur. Houtkacheltje lijkt me wel leuk.

Ha, Noordkaap, cool

Survivor
    Ingeschreven
    Aug 2012
    Mijn oude defender was ook "kaal" en ex ierse leger.
    In de zomer wel wat warmer, maar raampje open en je hebt er geen last meer van.
    In de winter te koud en in de zomer te warm..Geloof dat dat defender eigen is.

der_obergefreiter
    Guest
    Goed isoleren is echt moeilijk, vanwege dat vochtprobleem.
    Bij huizen heb je een spouw - damp-doorlatende laag folie - isolatie - damp-remmende laag folie.
    Er bestaan ook van die gelaagde folie's, met dun space-deken en wollig kunststof spul, laag om laag, verschillende diktes.

Bijlage 2030

Als je alles dichtplakt, krijg je vocht-problemen. Ventileren moet sowieso. Ook als je iets aan het verbranden bent binnen. CO/CO2/brandbare dampen.

Mijn webasto heeft het begeven en repareren/nieuw is nou te duur. Houtkacheltje lijkt me wel leuk.

Ha, Noordkaap, cool
    ja, er komen in betimmering ook luchtgaten voor doorstroming er achter ivbm vocht ik heb er een beetje ervaring mee door het verbouwen van motorjachtjes , dus hoop dat het in auto hetzelfde werkt . ik wil zelfde sandwichsysteem creŽren door die ondervloerzooi , hardboard en dan een vinylbekleding aan de binnenkant .
    ik heb op het dak 2 ontluchters waar ik (computer)ventilatoren in ga zetten op 12V , zodat ik als ik met deuren dicht moet koken ik de dampen af kan zuigen . en de aanzuiging van verse lucht die er op zat blijft bestaan . die zitten in de cabine , met inlaat openingen boven de voorruit ..

der_obergefreiter
    Guest
    Oe, dat is wel erg mooi. Krijg de neiging om je na te apen.
    ja, dat matzwart (of eiglans ) van preppie en kokkie is erg mooi . heb je dat gespoten of gerold [MENTION=119]Preppie[/MENTION]&kokkie ?

der_obergefreiter
    Guest
    [MENTION=1124]Heksenboot[/MENTION] : zoiets ? http://www.autoblog.nl/koning-zwitse...l-in-volvo-240

Heksenboot
    Guest
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door der_obergefreiter Bekijk Berichten
    ja, er komen in betimmering ook luchtgaten voor doorstroming er achter ivbm vocht ik heb er een beetje ervaring mee door het verbouwen van motorjachtjes , dus hoop dat het in auto hetzelfde werkt . ik wil zelfde sandwichsysteem creŽren door die ondervloerzooi , hardboard en dan een vinylbekleding aan de binnenkant .
    ik heb op het dak 2 ontluchters waar ik (computer)ventilatoren in ga zetten op 12V , zodat ik als ik met deuren dicht moet koken ik de dampen af kan zuigen . en de aanzuiging van verse lucht die er op zat blijft bestaan . die zitten in de cabine , met inlaat openingen boven de voorruit ..
    Aha, dat klinkt goed.

Ik heb ook wel eens gedacht om lucht-inlaat van boven te laten komen, idd, omdat warme lucht opstijgt.

In huis wil ik een warmte-wisselaar maken, die de koude/droge lucht van buiten eerst voorverwarmd met de warmt/natte lucht van binnen.

Een buis (met koelribben) in een buis zou ook nog kunnen.

Forum Rechten