Ga naar inhoud
GENEGEERD

Fat Nelly


Gast der_obergefreiter

Aanbevolen berichten

Gast der_obergefreiter

dit is het relaas van de verbouwing van een land rover ambulance tot BOC en recreatievoertuig .

ter vervanging van mijn trouwe zijspannen was ik op zoek naar iets waar ik A: de weekenden die ik anders zuupend en lallend door bracht met motorvriendjes mee door kan brengen . B: net als met span er van door kan gaan als ik de situatie onhoudbaar vind ( SHTF of gewoonweg omdat mijn vriendin me er uitgebonjourd heeft)

het is een nogal spartaans ding maar voor een landrover schijnt dat normaal te zijn .

motor is een 2,25 diesel , betekent dat je dus met hooguit 95 km/u over 's heerens wegen ratelt . er hangen 2 tank onder van elk 40 liter hetgeen je een theoretisch bereik moeten geven van een km of 700 (damn, het ding zuipt meer dan ik )

De verbouwing zal niet snel gaan , wordt gehinderd door crisis en kreupelheid, maar ik zal met foto's en praatjes proberen jullie te blijven vervelen .Fat-Nelly-001.jpg.4ae7985b70e49e8e6c9d0ddfa6f06d9d.jpg

de binnenmaten zijn ongeveer 235 diep en 173 breed Fat-Nelly-002.jpg.7134f868ed2352cb1c429dc99b2d571b.jpg .

de tussenwand gaat gedeeltelijk verdwijnen en op de bestaande brancards komen banken en kastjes met gaskomfoor en wasbekken . maar eerst slopen en flexxen :p

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 71
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Gast der_obergefreiter
Netjes netjes. Wilde ook mijn audi a4.inruilen voor zo iets, maar dat werdt mijn vrouw toch iets te gortig :(

ach , ik mocht dit als ik niet meer over een unimog met cabriodak en radiokeet zou zeiken ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot

Vet die Nelly!

 

Heeft zo'n ambulance een sterk bovenframe? Omdat er van die dikke D-ringen boven de deur hangen.

Gaat bij mij niet lukken. Tenzij ik snel een cabrio wil. :)

 

Meer foto's aub. Doe de voorkant eens? Series radiator ligt naar achter toch?

O ja, internet had al een foto.

En bak beetje breder, idd.

 

Cool!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast der_obergefreiter

als je de foto van achterkant bekijkt zie je die tussenwand, die wil ik er gedeeltelijk tussenuit halen en gedeeltelijk gebruiken als achterwand van kastruimte . de bestaande steunen die je rechts op de foto ziet worden smaller ivbm met zithouding aan tafel . ik wil een tafel, die je net als in bv. een caravan neer kunt klappen om op die wijze een twee persoons bed te kunnen maken . tegen de achterdeuren komen op de bestaande ijzeren bakken lage kastjes waar op aan de rechterkant een kookgelegeheid en aan de overzijde een wasbekkentje . gasflessen en vuilwatertank kunnen achterluiken onder de wagen (zie luikje direkt achter deur van cabine op zij aanzicht)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast der_obergefreiter
vette bak, alleen die kleur! net zo geel als mijn gele bus.

dat geel verdwijnt als ik de tijd heb om er ergens buiten van het voorjaar een verfrolfeestje te organiseren . matzwart kleedt meer af .

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat geel verdwijnt als ik de tijd heb om er ergens buiten van het voorjaar een verfrolfeestje te organiseren . matzwart kleedt meer af .

 

Ik weet niet waar je ergens zit maar ik zit in Amsterdam, Ik zat aan mat zand leger geel te denken.

Is wat minder opvallend als mat zwart, dekt makkelijker over geel, hoef je niet elk randje binnen ok te kleuren want past wel op geel.

 

RAL 1001 of RAL 1019 extra mat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast der_obergefreiter

ik wil mat zwart om verschillende redenen A , ratbikeverleden, B. goedkope spuitbussen bij action, C. zwart maakt ding optisch iets kleiner, D. sommige mensen ervaren ding dan als iets dreigender door onbeschoft uiterlijk. D nacht camouflage en makkelijk om te zetten in ander patroon . E ik vind het gewoon lekker

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooi ding, maar bij een evacuatie wel een aandacht-trekker (zit er voedsel en drinken in? Zal de massa zich afvragen) heb lang over een Jeep achtige nagedacht, maar heb nu een snelle onopvallende auto met voldoende ruimte om een en ander mee te nemen. Als ik naar een lokatie wil zeg maar effe het thüringer wald kan ik daar in 3 a 4 uurjes zijn zonder dat ik opval in het verkeer en in Duitsland hard rijden is niet zo vreemd dus je bent ook niet een buitenbeetje.

 

Wat is wijsheid, ik kies voor snel en onopvallend, maar dan moet ik wel een begaanbare weg hebben:)

 

GEINIG, DIT IS MIJN 500 STE POSTING;)

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast der_obergefreiter

@Heksenboot D ringen zou ik niet weten waar ze voor dienen , zal eens in handleiding werkplaats handboek duiken . als ik binnen het frame van bak bekijk denk ik niet dat ik daaraan iets wil slepen, laat staan het hele voertuig op wil laten tillen .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast der_obergefreiter
Mooi ding, maar bij een evacuatie wel een aandacht-trekker (zit er voedsel en drinken in? Zal de massa zich afvragen) heb lang over een Jeep achtige nagedacht, maar heb nu een snelle onopvallende auto met voldoende ruimte om een en ander mee te nemen. Als ik naar een lokatie wil zeg maar effe het thüringer wald kan ik daar in 3 a 4 uurjes zijn zonder dat ik opval in het verkeer en in Duitsland hard rijden is niet zo vreemd dus je bent ook niet een buitenbeetje.

 

Wat is wijsheid, ik kies voor snel en onopvallend, maar dan moet ik wel een begaanbare weg hebben:)

 

neuh, snel zal ie nooit worden. opvallend wel , al zal ik snelwegen en autobahn mijden . bovendien is dit ding ook mijn BOL .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
@Heksenboot D ringen zou ik niet weten waar ze voor dienen , zal eens in handleiding werkplaats handboek duiken . als ik binnen het frame van bak bekijk denk ik niet dat ik daaraan iets wil slepen, laat staan het hele voertuig op wil laten tillen .

 

Slepen niet idd, zo hoog. Maar zo te zien kunnen ze aardig wat hebben.

Ben benieuwd of ze standaard zijn en wat het handboek er dan van zegt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast der_obergefreiter
Slepen niet idd, zo hoog. Maar zo te zien kunnen ze aardig wat hebben.

Ben benieuwd of ze standaard zijn en wat het handboek er dan van zegt.

staan wel op afbeeldingen in legerhandboek maar verder geen vermelding van nut of doel . constructie is stevig genoeg omdat evt 3e en 4e brancard aan dak hangen . @hakin9 matzwart dekt prima .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast der_obergefreiter

misschien zullen er mensen zijn die zich afvragen waarom noemt die achterlijke zijn BOC "fat Nelly" ? dan is hier het antwoord :

het refrein van dit fraaie stuk cultuur spreekt voor zich : http://www.lyriczz.com/lyrics/toy-dolls/14351-nelly-the-elephant/

en wie het niet(meer) kent kan het hier zelf beleven( daar kan je toch alleen maar blij van worden als je op de loop bent voor alle shit ?)

Link naar reactie
Delen op andere sites

misschien zullen er mensen zijn die zich afvragen waarom noemt die achterlijke zijn BOC "fat Nelly" ? dan is hier het antwoord :

het refrein van dit fraaie stuk cultuur spreekt voor zich : http://www.lyriczz.com/lyrics/toy-dolls/14351-nelly-the-elephant/

en wie het niet(meer) kent kan het hier zelf beleven( daar kan je toch alleen maar blij van worden als je op de loop bent voor alle shit ?)

 

goed nummer! Alhowel bij mij Toy Dolls een beetje in de vergetenheid zijn geraakt door Dropkick Murphey's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooie kar...heb er in Mil Dienst in gereden, drama want de bijrijder stoel staat zo ver naar voren door de ruimte voor de zuurstoffles die dwars achter de stoelen zit. Een monteur gooide die bak spontaan op zijn zijkant bij een scherpe bocht, hij is wat topzwaar....de kleur is net zo'n drama als die van mij!

 

[ATTACH=CONFIG]1986[/ATTACH]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...