Ga naar inhoud
GENEGEERD

Welke telefoon


Keyser Suze

Aanbevolen berichten

Los van de vraag of het Apple iPhone moet zijn of Android, ben ik helemaal wild van smartphones.

 

Het is de meest personal computer die er is. Camera, video camera, internet, e-reader, video speler, zaklamp, mp3 speler en als de gps het doet ook nog een prima Tom Tom. Het is verder een wekker, je kunt de tijd zien, met Google ook nog de sterren bekijken en nog veel meer. En dat alles voor minder dan driehonderd euro.

 

Ik heb een Samsung Galaxy Note I met extra batterij. De swipe functie om teksten te typen gaat bijna net zo snel als met een toetsenbord op de pc. 's Avonds je weg vinden in huis zonder het grote licht aan te doen, in bed boekje lezen...met de zaklamp. Een presentatie van een collega bekijken, youtube...etcetera. Ik heb een grote campeerlamp op LEDjes, met dynamo en oplaadbaar via stekker en 12 volt, met USB uitgang, dus kan ook na SHTF de 'basale functies' blijven gebruiken.

 

Laatst was ik een bunker aan het verkennen. Ik had me laten zakken in een gat, maar de opening was bij mijn voeten en ik ben nog steeds te stijf om om een hoekje te kijken tussen mijn voeten door. Hup, video camera aan, even tussen de voeten door filmen met de flashlight aan, bleek er een mooie droge ruimte verscholen te liggen, groot genoeg voor vijf mensen.

 

Hij is niet waterdicht, veel functies zijn afhankelijk van internet en GPS, en een flinke val overleefd hij niet. Wel is er bijvoorbeeld en telefoon van Puma, dat sport merk, met ingebouwde zonne cel. Met weinig functies, is die wel spat waterdicht. En robuust.

 

Dit topic plaats ik met mijn telefoon. In veel posts wordt er vooral gekeken naar de kwetsbaarheid en de afhankelijkheid van internet en GPS. Zelfs zonder dat alles, is het een fantastisch apparaat. Zie jij de voordelen? Tips over welke telefoon het meest SHTF proof is? Tips voor een stevige zonne cel? Met een mini kaartje erbij heb ik nu bijna 70GB aan opslag, genoeg om boeken op te slaan en zowel de trilogie van the lord of the rings en Starwars alle delen op te slaan. Plus nog twintig muziek albums en dan is er nog ruimte. Ik zal me niet vervelen post-SHTF, totdat het kreng het begeeft uiteraard...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 174
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Het is inderdaad niet alleen internet en GPS wat je gebruikt van een smartphone, maar met de juiste geinstalleerde apps kun je de andere sensors ook prima gebruiken zoals temperatuur, luchtdruk, decibelmeter en kompas. Dus ook daarvoor is een smartphone een handig apparaat om erbij te hebben :)

 

Ikzelf heb de Galaxy Note. Ik hou nu eenmaal van groot :D

Als je dit apparaat in Flightmodus zet schakel je alle communicatie in principe uit en daarmee boots je een SHTF situatie na lijkt mij. In deze stand kun je de smartphone prime gebruiken als naslag en entertainment doeleinden.

 

Ook ik heb een zwengel met usb uitgang waarmee ik hem zou kunnen laden, maar geloof me... na 5 minuten zwengelen ben je het beu, en kan hem net opgestart krijgen.

Een zonnecel lader is in dit geval echt onmisbaar!

 

Om je telefoon shtf-proof te maken, zijn er stevige hoesjes beschikbaar die al veel klappen op kunnen vangen, maar met een beetje creativiteit kun je zelf ook wel behuizingen maken waarin je de smartphone bewaard.

 

Voorwaarde is natuurlijk wel dat je alles al op je phone geïnstalleerd moet hebben voor een SHTF want downloaden via de playstore zal daarna niet meer gaan :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Apple lover aan deze kant.

Collectie phones en pads om ons gezin draaiende te houden :rolleyes:

 

Ik heb meerdere noodladers liggen waar bijv. 4x AA in moet, paar uurtjes later is het apparaat vol en kan ik weer een dagje door.

Ook heb ik een lader met zonnecellen liggen, die is een stuk trager maar je kunt het maar in huis hebben.

 

Op bovenstaande manier inclusief genoeg AA batterijen kan ik het wel een paar weken uitzingen zonder stroom.

SHTF proof, nee. Beetje voorbereid, ja.

 

Greener

Getikt middels de IPhone...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Apple lover aan deze kant.

Collectie phones en pads om ons gezin draaiende te houden :rolleyes:

 

Ik heb meerdere noodladers liggen waar bijv. 4x AA in moet, paar uurtjes later is het apparaat vol en kan ik weer een dagje door.

Ook heb ik een lader met zonnecellen liggen, die is een stuk trager maar je kunt het maar in huis hebben.

 

Op bovenstaande manier inclusief genoeg AA batterijen kan ik het wel een paar weken uitzingen zonder stroom.

SHTF proof, nee. Beetje voorbereid, ja.

 

Greener

Getikt middels de IPhone...

 

Ik denk ook dat de enige manier om enigszins SHTF proof te zijn, met zonnepanelen of windturbines is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nog geen smartphone, maar ga er binnenkort wel eentje aanschaffen. Maar ja, een iphone is wel schreeuwend duur. Of zou ik nog steeds uit de voeten kunnen met een oudere iphone?

 

iPhone 4 kun je alle gekkigheid mee doen waar je maar zin in hebt.

Geld over dan de 4S.

Geld teveel dan de 5.

 

Ik heb hier ook splinternieuwe androids van de zaak liggen maar gebruiksgemak vind ik minder.

Mijn ouders zijn al op leeftijd en heb beide types een tijd geleden meegegeven.

Mijn vader koos voor Apple omdat het makkelijker was.

Spelen nu hele dag met een Ipad :cool:

 

Greener

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mmmm....even denken.......EMP.......poef ......ineens een SHTF situatie........poef........weg "smart"phone......

 

Nee, doe mij maar de TA-4881 http://tp6n.blogspot.nl/

Met deze telefoon kan je trouwens ook bellen.... :) oja en hij is EMP proof.....ik heb 'm al een eerder genoemd hier op het forum....

 

Oja, ik heb ook een weertakje aan een touwtje..... Wordt deze nat dan regent het. Is deze droog, dan regent het niet, beweegt hij, dan waait het, beweegt ie niet dan is het windstil..... Ik heb niets tegen smartphones hoor, denk alleen dat het een "oplossing" is voor een "probleem" dat er nooit is geweest....

 

Wie durft z'n smartphone meer dan 6u uit te zetten tussen 07:00-22:00 ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast der_obergefreiter
De Sonim die ik heb is zeker niet erg Smart..Maar wel redelijk Bomproof en Waterdicht(en dan bedoel ik niet Spatwaterdicht)sonim.jpg.4567ef5af365abe795a15a39b795c033.jpg

 

die heb ik in het geel , anders vind ik het ding helemaal nooit meer terug . is op de motor wel eens uit mijn zak gevallen, terug rijden en ding werkte nog steeds .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha; heb nog steeds een prepayedje van twee tientjes met tien euro beltegoed gratis, staat toch altijd wel 72 uur per jaar aan.

En ja; zelfs ik heb nog steeds vrienden,spreek mensen en weet wat er gebeurt in de wereld.

Er is leven mogelijk zonder high-tech,beter zelfs als de meeste voor mogelijk houden ;-)

Heb liever een kompas van drie euro,een stapel kaarten(die platte gronden op papier gedrukt ja)en gezond verstand;kortom, dingen die zelfs na een shtf nog werken,misschien niet zo modieus maar wel praktisch!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast der_obergefreiter
En wat is er mis met gewoon een mobiele telefoon zonder poespas om te BELLEN?

SMILE

 

 

Bunkerprepper

 

psies , daarom én om waterdichtheid koos ik voor sonim .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast armageddon
psies , daarom én om waterdichtheid koos ik voor sonim .

 

ik had er nog nooit van gehoord maar ben er van onder de indruk.

ga er ook met zekerheid een bestellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast armageddon
Sonim is meesterlijk goed, onverwoestbaar.

Eventueel ook IP 67:

Caterpillar b10 of b25

Utamo 360 of de barrier

 

Zijn ook iets beter betaalbaar

 

vertel ?? ervaring?? prijzen??

 

thx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...