Ga naar inhoud
GENEGEERD

Hoeveel preppers hebben winterbanden?


Enki

Heb jij winterbanden?  

97 leden hebben gestemd

  1. 1. Heb jij winterbanden?



Aanbevolen berichten

Vraag 't me nu al een tijdje af, hoeveel preppers hebben winterbanden voor hun auto, zeker als die auto hun BOV is? Ben je als prepper goed voorbereid op je bug-out als de SHTF en je door sneeuw niet eens je eigen straat uit komt?

 

Heb jij winterbanden? Zo nee, waarom niet?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 100
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Nee, te duur voor oude auto's en niet nuttig voor een achterwielaangedreven bus. Zodra de sneeuw ijs geworden is wordt mijn bus een gevaar op de kleine wegen. Op grote wegen wordt genoeg gestrooid. Woon in de stad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, te duur voor oude auto's en niet nuttig voor een achterwielaangedreven bus. Zodra de sneeuw ijs geworden is wordt mijn bus een gevaar op de kleine wegen. Op grote wegen wordt genoeg gestrooid. Woon in de stad.

 

Same here, kom met de bus met een flufje platgereden sneeuw nog geen woonwijkdrempeltje op :-( OOK niet met winterbanden..

 

We hebben wel winterbanden dus, nodig voor in Oostenrijk (verplicht) en Hongarije, de bus wordt snel geruild voor een 4x4...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Al sinds vijf jaar wissel ik van zomer naar winterbanden en terug. En heb ze in eigen opslag, zo'n standaard waarbij je ze opstapelt. Woon aan de grens met Duitsland en daar heb je een probleem als je met winterweer betrokken bent bij een aanrijding en je hebt geen winterbanden!

 

of je koopt gewoon alweather banden heb je ook geen last van wisselen

Link naar reactie
Delen op andere sites

All weather banden zijn aanzienlijk minder goed op sneeuw en ijzel dan echte winterbanden; ze zijn wel weer beter in zware regen...

 

Dat last hebben van wissellen valt natuurlijk ook wel mee, 2x per jaar een uurtje en als je 't zelf doet kost 't ook niks :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sneeuwkettingen zijn in Nederland eigenlijk verboden, hoewel bij echt heftige sneeuwval de politie er niet voor bekeurt. Je kunt er ook niet hard mee rijden en 't maakt een pestherrie, maar het is in ieder geval beter dan niets! Je kunt tenminste je straat uit komen :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zelf rij ik altijd met winterbanden als de winter aanbreekt.

 

Ik maak veel kilometers en winterbanden zijn dan wel zo veilig.

 

Vandaag eerste sneeuwbui gehad en bijna iedereen reed 40km per uur op de snelweg en ik kon prima 80 km/u rijden met wat anderen die ook winterbanden hadden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lease auto met 17" laag profiel banden, heb me ook verbaasd over de offerte van de leasmij. Zelf kopen van velgen/banden wel overwogen maar kan het nergens kwijt hier, dus dan maar geen winterbanden.

 

wat voor auto als ik vragen mag.. onder mn pick up zaten 20" velgen en ik betaalde 1258 voor een setje banden.

 

maar ik zelf rij niet op winterbanden, red me wel op all weather banden, en nu met de paniek zaaierij word het werk ook minder dus grote kans dat ik de bus niet zo vaak meer nodig heb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

of je koopt gewoon alweather banden heb je ook geen last van wisselen

 

All weather is een compromis van twee type banden, dus niet optimaal voor beide seizoenen (zomer/winter). En twee sets maakt dat beide sets twee keer zolang meegaan, dus besparing op banden. En wat boven ook al geschreven is, is het wisselen zelf goed te doen.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

All weather is een compromis van twee type banden, dus niet optimaal voor beide seizoenen (zomer/winter). En twee sets maakt dat beide sets twee keer zolang meegaan, dus besparing op banden. En wat boven ook al geschreven is, is het wisselen zelf goed te doen.

 

wij hebben gewoon all weather banden ben er blij mee en dat is het belangrijkste toch waar je je zelf het fijnst bij voelt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...